Organizarea evenimentelor nu va mai fi niciodată la fel după pandemia Covid-19 și toate restricțiile pe care le-a impus situația. După o pauză și ezitări, piața evenimentelor a încearcat în 2022 o revenire la normal - la un nou normal.
Pentru Diana Flutur, Conference Director Creativity4Better, conferința globală a IAA, formula pentru a merge înainte este o organizare hibridă. Nimic nu se compară cu un eveniment în persoană, iar participanții își doresc să se poată întâlni offline. Însă online-ul oferă mai multă deschidere și conveniență.
Creativity4better este un eveniment centrat pe marketing și comunicare, iar tema și speakerii din fiecare an sunt aleși după un proces lung de analiză, astfel încât să asigure o reprezentare a tendințelor globale din domeniu și o prezență scenică relevantă și carismatică. Succesul se măsoară în primul rând prin feedbackul participanților, dar și al speakerilor. Atenția la detalii face diferența dintre un eveniment bun și unul extraordinar, spune Diana Flutur.
Mai multe despre evoluția pieței și a publicului, în interviul de mai jos.
Piața evenimentelor în 2022
În urma ridicării restricțiilor, am observat cu bucurie că evenimentele au reluat avânt, mai ales cu prezența în-persoană. Era de așteptat, iar participanții erau doritori să aibă experiențe directe, să se întâlnească, să fie inspirați, să celebreze împreună.
Mă încântă întotdeauna festivalurile, evenimentele culturale, și mai ales cele care au o componentă inspirațională.
Tendința anului
Într-un cuvânt, ÎN-PERSOANĂ (in-person).
Evoluția pieței
Primele mele evenimente au fost acum 3 decenii, începând de prin 1993. Pot să spun că inițial au fost evenimente organizate de branduri, ca parte din mixul lor de comunicare. Erau singurele ocazii de entertainment, și lumea participa în masă. Intrarea era întotdeauna liberă.
Tot cam atunci au început, ce-i drept mai timid, concertele și apoi festivalurile, sau mai exact primul festival, B’estfest.
În timp, cum era și normal, piața a evoluat, așteptările oamenilor au evoluat, s-au segmentat și au apărut evenimente “own brand” care se raportau la audiențe specifice, cu gusturile și nevoile lor.
Pot spune că acum piața de evenimente este o piață maturizată, o piață care cumpără bilete, care alege la ce evenimente să meargă în funcție de line-up, de experiență, de promisiune, de interese.
Ce remarc și apreciez în același timp este apariția evenimentelor regionale, sau chiar locale, pentru comunități mai mici, construite pe specificul acelor comunități. Era și cazul, aceste evenimente pot crea cerere de turism și construiesc o unitate și mândrie locală.
Evenimentele IAA
Evenimentele IAA s-au diversificat li ele, păstrând însă întotdeauna ADN-ul asociației, și anume focus pe marketing și comunicare. Și au căpătat amploare, căci atrag o mulțime de participanți din industrii conexe. Până la urmă, indiferent de ceea ce faci, comunicarea este cheia, mai ales în zilele noastre. Nu mai poți spune „fac țevi, deci nu am nevoie de comunicare” – nu mai este așa. Indiferent de domeniu, comunicarea este o necesitate, iar creativitatea este un diferențiator.
Participarea la evenimente live
Experiențele în-persoană nu vor avea niciodată egal.
Online-ul acum, cel puțin pentru Creativity4Better, ne asigură o deschidere la comunități globale, care vor să participe și să urmărească conferința, dar le este greu să călătorească. Așadar evenimentele hibride vor fi soluția pe viitor, cel puțin pentru noi.
Trebuie luat în calcul și formatul evenimentului, dar și aspectul timpului. Dacă vrei să faci un workshop de 2 ore, cea mai buna soluție este online. Cu deplasare, trafic, parcare, etc. – practic pierzi jumătate de zi pentru 2 ore, și nu are sens, participarea va fi scăzută.
Dar pentru experiențe de o zi, evenimentul în-persoană (dublat de streaming online) este perfect.
Publicul din 2022
Publicul nostru, al Conferinței Creativity4Better, și-a manifestat dorința: pentru ei Creativity4Better este o “oază profesională de inspirație în afara rutinei zilnice”. Participanții doresc ca evenimentul să fie în-persoană, să țină o zi, să aibă speakeri extraordinari de la care să se poată inspira.
Parteneriate
În comunicare se pune accent tot mai mult pe storytelling și experiență, care pot construi punți emoționale între branduri și consumatorii lor. Este natural ca brandurile să dorească să se asocieze cu evenimente, în funcție de target și de obiectivele de brand.
Partenerii noștri, cărora le mulțumim sincer, sunt interesați de Creativity4Better datorită subiectului în primul rând, și anume Creativitatea care poate schimba lumea în bine, și datorită temelor generale: comunicare, tehnologie, sustenabilitate.
Speakeri și teme
„Creativity4Better” este umbrela sub care desfășurăm conferința în fiecare an. Tot ce ține de temă și de speakeri este un proces serios și indelungat.
Mai întâi, ne uităm la trendurile globale și la direcția internațională a conversației legată de comunicare. Ne raportam la aceste tendințe, nu doar la ce se întâmplă pe piața românească. De aici rezultă posibile teme ale conferinței – iar tema finală se alege de către Comitetului de Lucru din cadrul boardului IAA.
În baza temei, decidem subiectele care vor fi abordate în cadrul conferinței. Apoi invităm speakeri relevanți pentru fiecare subiect. Speakerii noștri sunt leaderi de top în domeniile lor, încercăm să facem o cercetare ca să ne dam seama cum sunt și ca speakeri. Unele persoane pot fi geniale, dar nu au neapărat o prezență scenică carismatică. După ce ne acceptă invitația, îi briefuim pe fiecare, ca să își calibreze speech-ul la tema noastră și la așteptările audienței.
Cum măsurăm succesul
KPIs sunt diferiți și sunt convinsă că fiecare organizator de evenimente are propriul set de indicatori.
Întotdeauna participanții vor fi cel mai important barem al unui eveniment de success. Pentru noi contează participarea locală, dar și globală. Dacă plecând de la Creativity4Better, participanții pot spune “a fost o ediție tare” – asta pentru noi contează cel mai mult.
Apoi desigur că dorim engagement în social media și o comunicare care să genereze cât mai mult reach.
De asemenea impactul conferinței asupra speakerilor este unul important. Ei devin pentru noi ambasadori ai Conferinței. Să nu uităm că aceste persoane, datorită profilului lor dar și expertizei globale, sunt invitați la multe evenimente. Modul în care totul este organizat în spatele scenei, ospitabilitatea, punctualitatea, dar și implicarea audienței, locația aleasă, grafica pe scena, organizarea din culise – toate aceste mici și mari detalii vor face diferența între un eveniment bun și unul extraordinar de bun. Iar noi suntem bucuroși că speakerii noștri, de fiecare dată, au fost încântați.