Ne apropiem cu repeziciune de jumatatea lunii octombrie, cand am fixat urmatoarea editie a Cupei Agentiilor la Gatit by Selgros, eveniment la care publicitarul de rand se lasa de mailuri, feedback si concepte pentru a-si evidentia cu totul alte puncte forte. Cati dintre voi nu v-ati intrebat vreodata "oare cat de bine m-as putea hrani pe mine sau pe altii, la nevoie?". Si cati nu raspundeti cu cartofi prajiti si paste? Perfect, pe voi va chemam intre 17-19 octombrie la CulinaryOn, pentru un cook-off extins intre agentii de comunicare.
Va spuneam si ca nu suntem singuri in acest demers. Selgros Romania ne e alaturi si n-o putea face fara sa aduca o varietate de ingrediente proaspete, indemnand pe toata lumea la improvizatii culinare ori de cate ori ceva nu iese cum trebuie. Robotii de bucatarie Kenwood completeaza instrumentarul necesar oricarui publicitar dornic sa-si prelucreze eficient materia prima la o competitie culinaro-creativa. Electrolux si Flanco ne-au asigurat tehnologiile necesare prepararii dish-urilor concurente, iar Doncafe Fresh se face responsabil pe revigorare in toate cele 3 zile de Cupa.
Cum se vor desfasura aceste 3 zile, detaliem imediat. Voi deschideti intre timp formularul de aici. Pentru inscriere, ce altceva?
Probele
Dupa doua zile de calificari, 17 si 18 octombrie, in care se vor intrece maximum 30 de echipe, juriul va alege un shortlist de 8 echipe cu care ne vom intalni in Finala de pe 19 octombrie.
Anul acesta, echipele se vor confrunta cu cate doua provocari intr-ale gatitului si in calificari, si in Finala.
Prima proba (fara brief), "Ingredientul-vedeta", va cere echipelor de publicitari reprofilati sa gateasca o reteta pregatita din timp, de-acasa, cu o conditie: preparatul rezultat trebuie sa puna in valoare un anumit ingredient, ales in prealabil si comunicat noua in formularul de inscriere.
Cu alte cuvinte, o proba relaxata, cu un nivel de necunoscut neglijabil.
In cea de-a doua proba (cu brief), "Paste cu Imaginatie", publicitarii nostri vor face cunostinta, unii dintre ei pentru prima data, cu procedeul prepararii pastelor de casa. Cu aluat, cu coca si cu un robot de bucatarie. Fundamentul odata preparat, fiecare echipa va trage cate-un brief situational pe care il va rezolva savarsind portia de paste cu cel mai adecvat sos dupa cerinte.
A treia proba (fara brief, dar cu schepsis), "A la Improvizante", va pune publicitarul-finalist in fata altui brainstorming. Echipele vor primi o serie de ingrediente din care va trebui sa iasa o reteta neconventionala. Atentie, ingredientele nu vor fi toate obligatorii, iar reteta va trebui improvizata pe baza selectiei fiecarei echipe din mixul de ingrediente primit la inceput.
A patra proba (cu brief), "Din aburii gatitului", le va da finalistilor ocazia de a lucra cu un al doilea set de briefuri, descriind situatii care cer, in primul rand, un preparat sanatos. Participantii vor gati in cuptoarele cu abur la aceasta proba, metoda de gatire care pastreaza atributele nutritive ale ingredientelor.
Avand in vedere ca evenimentul nostru se desfasoara in zilele de miercuri, joi si vineri, ii anuntam pe toti cei ingrijorati ca nu vor lipsi de la birou mai mult de circa 3-4 ore per sesiune de gatit (2 probe).
Evaluare
Pana anuntam componenta integrala a juriului, va reamintim ca in calificari (pe 17 si 18 octombrie) va intalniti cu Alex "Teacher" Cirtu in rol de moderator. Glumet, priceput, carismatic, dar si responsabil cu time managementul, Alex Cirtu va tine lucrurile animate pe intreaga perioada concursului; totodata, se poate ca Alex sa fie destul de generos cu ponturile in faza de gatit sau chiar la prezentare, dar nu stiti asta de la noi.
Despre criteriile si modul de jurizare v-am mai povestit, nu ziceti ca nu.
In urma punctajului obtinut de fiecare echipa, vom numi la finalul competitiei Agentia Anului la Gatit.
Aceasta va fi premiata atat de partenerii competitei, cat si de catre noi.
Dar, fiti pe pace, ca nu va fi nici pe departe singura agentie cu eforturile rasplatite.
Inscrierea
De-acum, va asteptam inscrierile mai oficial, pe baza completarii unui formular - care, veti observa, marcheaza deja inceputul competitiei, anume primul brainstorming de reteta si ingredientele necesare ei.
Pana pe 2 5 octombrie scrieti-ne la [email protected],
cu formularul de inscriere completat. Si orice intrebari.
Am terminat? Acum lasam la dospit
Mentionam numai esentialele: pe 17, 18 si 19 octombrie, la CulinaryOn (Soseaua Pipera 48), cu mic, cu mare, cu arti la plating si copy la prezentare sau invers, cu sustinatori si colegi de agentie sau proveniti complet din afara ei.
Partenerii evenimentului
Selgros Romania se ocupa de varietatea si prospetimea ingredientelor pe care le veti transforma molecular la fata locului, totul in spiritul constructiv al improvizatiei, fara emotii, nici cu presiuni (sunt deja destule la birou):
Kenwood aduce intariri sub forma de instrumentar, altfel absent in meseria de publicitar. Dar pastram familiaritatea - o sa fie multitasking ca la tine in agentie, doar ca in bucatarie:
Electrolux aduce tehnologiile de gatire fara de care n-am putea gusta nici jumatate dintre aromele cu care o sa ne inconjuram:
Si inainte, si dupa finish-ul Cupei Agentiilor la Gatit, Flanco se angajeaza sa aduca bucatariile romanesti la zi din punct de vedere electrocasnic:
Doncafe Fresh va fi arma secreta a evenimentului nostru, care pana la urma implica niste eforturi in conditii de concurs. Si nu ne putea lipsi un element precum cafeaua, nelipsita oricarui "publicitar starter pack":
Despre Cupa Agentiilor la Gatit
Creativii ingredientelor, ai prezentarilor si ai uralelor isi gasesc locul, pentru al patrulea an consecutiv, la Cupa Agentiilor la Gatit, un eveniment IQads care face parte dintr-un concept mai amplu de intreceri creative dedicate industriei publicitare din Romania - "Cupa Agentiilor".
Scriem retetarul Cupei la Gatit din 2013 si starnim creativii sa se infrunte in preparate si farfurii.