Smart Insights spune că rata de conversie a campaniilor de email marketing este mai mare în comparație cu cea din social media, trafic direct și căutări. Percepția pe care o avem în calitate de consumator ne poate spune că acest tip de campanii nu mai au rezultatele dorite. În schimb, realitatea ne dovedește că în România rata de deschidere de a newsletterelor este de până la 10%, iar rata de click (CTR) ajunge până la 4%.
Pentru a avea o campanie de e-mail marketing de succes, trebuie să urmărești câteva principii și să te asiguri că ești constant.
Ce trebuie să faci pentru a avea un newsletter care să îți crească veniturile?
1. Asigură-te că subiectul acestuia este click-uibil
Subiectul este primul lucru din newsletterul tău cu care un utilizator interacționează și de aceea este și printre cele mai importante detalii. Acesta trebuie să fie scurt, simplu și ușor de citit. Există câteva bune practici pe care le poți menționa în construirea unui subiect click-uibil:
- Cea mai mare reducere a produselor din corpul newsletterului
- Detalii despre ce tip de produse pot găsi
- Formulări care stârnesc curiozitatea
- Emoji-urile sunt recomandate, dar nu în toate cazurile
- Menționează timpul pentru care oferta din newsletter este activă
Pentru ca acest research să fie mai ușor, folosește A/B testing. Acest tip de acțiune îți permite să trimiți către două segmente aleatorii de abonați, același e-mail cu subiecte diferite. Campania care a fost deschisă de cei mai mulți utilizatori va fi trimisă către restul adreselor de e-mail din listă.
2. Corpul newsletterului trebuie să fie simplu și de efect
Asigură-te că în bannerul principal folosești un tagline inspirat, că menționezi cea mai mare reducere și că vizualul nu este foarte încărcat la final. De asemenea, poți folosi GIF-uri sau alte elemente dinamice pentru a atrage atenția utilizatorului.
În continuare, newsletterul trebuie să conțină produsele pe care vrei să le propulsezi, dar ai mare atenție să nu folosești mai mult de 4-6 produse deoarece mai multe produse pot distrage atenția persoanei. Un alt tip de conținut pe care îl poți integra recurent este ”produsul săptămânii”. Aici, focusul va fi pe cel mai vândut produs sau pe cel mai nou produs, alegerea este a ta. De asemenea, poți introduce periodic și un banner care să ofere sfaturi pentru folosirea unui produs sau care să atragă atenția asupra unui articol de blog relevant pentru afacerea ta.
Finalul newsletterului trebuie să conțină o secțiune în care tu să introduci beneficiile pe care le oferi precum: livrare gratuită, puncte la orice comandă, etc. De asemenea, în footer este esențial să ai un banner de ”Follow us” unde poți integra iconurile rețelelor de socializare pe care ești activ. Astfel, poți atrage trafic nou și pe acele conturi, prin newsletter.
Nu uita de secțiunea de dezabonare de la newsletter. Aceasta trebuie să fie la finalul newsletterului și trebuie să fie click-uibilă.
3. Ce înseamnă testarea în cadrul unui newsletter
Întrucât audiența ta se schimbă și afacerea ta evoluează trebuie să te asiguri că rămâi relevant, orice s-ar întâmpla. Astfel, este recomandat să testezi constant tipul de conținut și orele de trimitere a campaniei.
Conținutul trebuie testat pentru că, după o perioadă, audiența ta se poate obișnui cu grafica și tipul de mesaj transmis și din acel moment vânzările prin acest canal pot scădea drastic. În acel moment poți înlocui vizualul static cu un GIF, să oferi descrieri succinte produselor și să introduci informații noi din domeniul tău.
Referitor la orele de trimitere ale campaniilor, putem spune că există 2 momente în zi pe care trebuie să le testezi la început: dimineața, până în ora 10:00 și seară, în intervalul 18:30 - 21:30. Totuși, acestea nu sunt general valabile și ai putea rămâne surprins de o audiență care interacționează cel mai bine la ora prânzului. Testează și află ce oră funcționează cel mai bine pentru tipul de afacere și de audiență.
4. Urmărește indicatorii open rate și click-through-rate
Open rate-ul este afișat sub formă de procent și arată cât la sută din audiența a deschis e-mailul, în timp ce click-through-rate indică procentul de persoane care au făcut click pe cel puțin un link din newsletterului tău. Acești indici sunt esențiali pentru a observa dacă tipul de conținut folosit și ora de trimitere trebuie modificate. Reperul pentru România a unui open rate mediu este de 10%, iar în cazul click-through-rate este de 4% deci, dacă te vei clasa sub aceste procente poți căuta noi metode de a ajunge la acel prag și dacă le depășești, poți fi sigur că ai un newsletter care funcționează.
5. Retrimite newsletterele celor care nu au deschis e-mailul
Acest pas este important pentru că, deși te poți gândi că este redundant pentru că nu l-au deschis de prima oară, poți rămâne surprins! Ia în considerare că, tu nu ești singurul business care trimite newslettere către aceleași persoane și campania ta, poate fi pierdută printre celelalte. Deci, resent-ul poate funcționa! Dacă rata de deschidere pentru un e-mail retrimis este similară cu rata pentru primul e-mail, înseamnă că ai dublat open rate-ul cu un efort minim.
6. Automatizări care te pot ajuta
Automatizările sunt e-mailuri trimise, după cum le spune și numele, automat! Există numeroase platforme care te pot ajuta la crearea unor automatizări precum: coș abandonat, produse similare, feedback după o comandă, alertă de preț și produse similare dintr-o anumită categorie.
Acestea sunt automate, bazate pe comportamentul fiecărui individ și nominale. Din fericire, platformele oferă opțiunea de a crea propriul template pentru fiecare secțiune în parte, pentru ca emailurile tale să fie unice și în ton cu vocea brandului tău. Cu ajutorul acestor emailuri poți crește rata de conversie și creezi o prezență puternică de brand.
Atenție! Aceste e-mailuri trebuie trimise periodic, o zi sau două pentru coș abandonat, la 3 zile după interacțiunea cu site-ul tău în cazul produselor similare și tot așa. Este important ca audiența ta să nu fie sufocată de aceste automatizări, în caz contrar nicio campanie de email marketing nu va mai funcționa.
7. Segmentează audiența
Este recomandat să nu trimiți același email tuturor persoanelor din lista ta de abonați, deoarece riști să devii irelevant pentru mulți dintre aceștia. Acest proces, poate sfârși prin dezabonare.
Segmentarea este procesul de grupare a clienților care au anumite atribute în comun. Acest lucru permite să:
- Creezi campanii unice pentru fiecare grup, iar în acest mod vei crește eficiența
- Realizezi conținut personalizat, stimulând clienții să convertească
De exemplu, poți crea două segmente, unul pentru clienți, oameni care au cumpărat cel puțin o dată și posibil clienți, persoane care s-au abonat la newsletterul tău, dar nu au cumpărat nimic. Astfel, poți crea un email promoțional în care să oferi beneficii precum, extra reduceri, livrare gratuită sau să fie primii care află de noutățile tale pentru potențialii clienți. În schimb, pentru clienți, poți comunica transport gratuit peste un anumit prag și promoțiile săptămânale.
8. Newsletterele promoționale nu sunt tot
Promoțiile nu sunt nucleul afacerii tale, clienții sunt și, de aceea trebuie să îi menții alături de tine pentru a ajuta dezvoltarea afacerii tale. Chiar dacă, scopul final al oricărei afaceri este să vândă, folosește campaniile de email marketing pentru crea o relație sănătoasă cu audiența ta.
Luam exemplul unui business bazat pe domeniul beauty. Pentru acest tip de afacere, poți crea newslettere informative precum „Sfaturi pentru îngrijirea tenului”, „Rutina de dimineață ideală” sau campanii educative în care să te concentrezi pe „3 pași simpli pentru a înțelege lista de ingrediente”, etc.
Acest tip de conținut, alături de un newsletter promoțional va păstra audiența, alături de tine și o va încuraja să aibă încredere în brand-ul tău. Sentimentul creat va stimula creșterea veniturilor tale.
9. Folosește funcția preview text
Preview text apare după linia de subiect și prezintă șansa de a oferi subiectului mai mult context.
Spre exemplu, poți avea un subiect: Profită de oferta noastră specială!, iar preview text poate informa audiența despre ofertă: 30% reducere pentru produsele best seller. Acest tip de informație vine în completarea subiectului și stimulează oamenii să deschidă emailul tău.
10. Personalizează secțiunea expeditorului
Primirea unui e-mail de la o persoană reală, face ca audiența să se simtă mult mai confortabil în comparație cu primirea unui email de la un brand. Astfel, persoanele nu se vor simți ca niște numere și vor deveni mult mai deschiși în privința brandului tău.
_______________________
Irina Hule, Digital Marketing Specialist MTH Digital