Premiile FIBRA bat la usa. Ce, cum si unde inscrii?

Premiile FIBRA bat la usa. Ce, cum si unde inscrii?

Mai sunt doua saptamani pana trecem pragul Caro si pasim in a doua editie a festivalului local de creativitate Premiile FIBRA, organizat de IQads si sprijinit de IAAUAPRADC *RO si IAB Romania. A doua editie aduce doua zile de know-how si debate-uri numai bune de animat industria autohtona de marcom, la finalul carora se vor acorda valuri de Grand, Gold, Silver si Bronze FIBRA.
Urmeaza podiumul Young FIBRA, plus alte cateva premii speciale de bun augur (Agentia de Creatie a Anului, Agentia de Media, PR, Digital si BTL a anului, Copywriterul Anului, Art Directorul Anului, Campania Anului si Clientul Anului).
Toate aceste calificative vor fi acordate de catre juriul nostru international, format din 8 creativi de top din mai multe colturi ale lumii.

 

Juriul FIBRA #2

Prezidati de Casey Rand (Group Creative Director, Droga5), cei care va vor evalua lucrarile sunt: Casey Bird (Freelance Creative Writer & President, She Says London), Aitor Borras (Associate Creative Director, apple tree communications), Soomean Chang (Freelance Creative Director), Till Eckel (Executive Creative Director & Managing Director, Jung von Matt Berlin), Howard Finkelstein (Senior Copywriter, Wieden+Kennedy New York), Levan Lepsveridze (Chief Creative Officer & Co-founder, Leavingstone) and Jussi Pekkala (Creative/Copywriter, hasan & partners). 

 

Apropo, inscrierile in competitia FIBRA se intampla pana in 5 noiembrie.
Jurizarea, la randul ei, se va intampla in intervalul 6-15 noiembrie, iar shortlisturile vor fi afisate pe 16 noiembrie.
Castigatorii vor fi anuntati la Gala de premiere de pe 17 noiembrie.

Dar sa nu ne grabim, cand totul incepe de la inscrieri, care se pot face intr-un numar de 14 categorii si 42 de sectiuni de concurs.  

 

Despre inscrieri

Inscrierea in competitie a proiectelor creative se va face online. Accesarea platformei online de inscriere a lucrarilor se face printr-un cont, in baza unui cod de acces individual pe fiecare agentie. Codul de acces se obtine in baza dovezii platii, trimise pe e-mail la [email protected].

Amintim aici ca toate lucrarile/campaniile inscrise care ajung in shortlistul festivalului vor fi publicate si promovate pe IQads.

Totodata, castigatorii premiilor Grand FIBRA si Gold FIBRA vor beneficia de inscriere gratuita in sectiunile similare ale competitiei europene ADC*E Awards, iar castigatorii Silver FIBRA, respectiv Bronze FIBRA, vor putea inscrie lucrarile lor la ADC*E Awards in conditii preferentiale.

 

Odata ajuns in contul agentiei, veti avea nevoie de:

- stabilirea si introducerea unei persoane de contact din agentie care a lucrat la campanie;
- stabilirea si introducerea unei persoane de contact de la client care a lucrat la campanie;
- rezumatul proiectului (maxim 400 de cuvinte), descrierea targetului (maxim 150 de cuvinte), rezultatele (maxim 300 de cuvinte) si informatii confidentiale (maxim 300 de cuvinte);
- credits: echipele complete care au participat la campanie, companii-partenere etc;
- executiile creative din campanie si/sau case-ul proiectului.

Un model cu datele necesare unui entry se afla aici.
Platforma de inscrieri
 se afla aici: SUBMISSION.PremiileFIBRA.ro

 

Preturi

Pachetele de preturi sunt detaliate imediat mai jos.
Prima inscriere intr-o sectiune este free. 

Detalii suplimentare despre preturi gasiti in pagina despre Inscrieri.

 

Categorii si sectiuni

Competitia FIBRA cuprinde 14 categorii si 42 de sectiuni competitionale, dupa cum urmeaza:

 

1) Categoria: VIDEO

Utilizarea curajoasa si inovatoare a unui mediu traditional precum video este exact ce incearca FIBRA sa onoreze si sa sustina. In cadrul competitiei, aceasta categorie va include continut de publicitate video produs si destinat pentru difuzare pe ecrane si online.

Sectiuni:

1.1. TV/ Cinema: Continutul inscris trebuie sa fie conceput si destinat ecranelor TV si de cinema traditionale si trebuie sa fi fost difuzat ca atare.

1.2. Online: Continutul inscris trebuie sa fie conceput si destinat exclusiv pentru difuzare online si/sau pentru reclame pre-roll.

 1.3. Viral: Continutul inscris trebuie sa fie conceput cu principalul scop de a fi distribuit online si/sau pentru distributie de catre utilizatori.

 1.4. Branded Content & Entertainment: Continutul inscris trebuie sa fie creat de/impreuna cu un brand si trebuie sa fie difuzat pe TV, la cinema sau online. Mentionarea efectiva a brandului in executie nu este obligatorie. Aceasta sectiune include, fara a se rezuma insa la acestea, videoclipuri muzicale si continut de fictiune sau non-fictiune in care brandul este prezentat intr-o maniera explicita sau nu.

1.5. Other Screens & Events: Continutul inscris in competitie trebuie sa fi fost difuzat pe alte dispozitive de afisare in afara de TV, cinema sau online. Inscrierile pot include difuzari doar de la evenimente private sau publice.

 

2) Categoria: RADIO

Pentru participarea in aceasta categorie, inscrierile trebuie sa fie concepute si destinate pentru difuzare pe posturile de radio existente sau pe canalele radio online.

 

3) Categoria: PRINT

Scopul FIBRA este acela de a onora toate experientele creative curajoase. In cadrul acestei sectiuni, vom recompensa maiestria grafica ce da dovada de curaj si se dovedeste de ajutor pentru comunicare, oferind astfel o mai buna intelegere a identitatii brandului.

Sectiuni:

3.1. Press: Aceasta sectiune include toate materialele promotionale destinate si utilizate in media pe suport hartie, precum reviste si ziare.

 3.2. Indoor & In-store: Lucrarile Inscrise in aceasta sectiune includ toate materialele promotionale destinate si utilizate pentru publicitate indoor sau in-store. Sectiunea include, fara insa a se limita la postere, flyere, bilete, calendare, invitatii, carti postale si felicitari, precum si orice alte materiale promotionale in-store.

 3.3. Publications and Brand Collateral: Inscrierile vor include: cataloage, brosuri, kituri de presa/media, literatura de business, publicatii digitale, CD-uri, DVD-uri, coperti de albume si papetarie de marca.

 3.4. Packaging: In aceasta sectiune vor fi incluse toate elementele care dau forma si/sau structura finala a ambalajului unui produs.

3.5. Brand identity: Inscrierile din aceasta sectiune vor fi reprezentate de toate aplicatiile logo-ului care ajuta la crearea sau reimprospatarea, dar si la mentinerea identitatii unui brand.

 

4) Categoria: CRAFT

FIBRA premiaza si sustine curajul si creativitatea executiei incluse intr-o campanie sau activitate promotionala in toate formele sale.

Sectiuni:

4.1. Best Art Direction: Aceasta sectiune va include toate eforturile implicate in crearea, selectia, productia si executia continutului grafic al unei campanii sau al oricaruia din elementele grafice ale unei campanii.

4.2. Best Illustration: Scopul acestei sectiuni este de a onora si de a premia fiecare din calitatile continutului grafic, precum calitatea designului, cat de bine se potriveste cu identitatea brandului si cu campania, cromatica, etc.

4.3. Best Copywriting: Scopul acestei sectiuni este de a onora si de a premia toate tipurile de continut scris care completeaza si defineste o campanie, fiind in acelasi timp in conformitate cu identitatea brandului pe care il sprijina in dezvoltarea si imbunatatirea sa.

4.4. Film Craft: Scopul acestei sectiuni este de a onora maiestria video care da dovada de curaj si va include elemente precum regia, scenografia, efectele vizuale sau cinematografia etc.

4.5. Sound Design: Scopul acestei sectiuni este de a onora maiestria audio care da dovada de curaj si va include elemente precum coloana sonora, regia, valoarea productiei, efectele speciale etc.

 4.6. Best Use of Technology: Inscrierile includ utilizarea sau dezvoltarea de noi tehnologii sau adaptarea tehnologiilor existente pentru imbunatatirea experientei de brand si construirea capitalului de brand.

 

5) Categoria: DIGITAL

Cu intentia de a incuraja mijloacele creative de comunicare, FIBRA onoreaza solutiile online si digitale de brand, precum si inovatiile tehnologice utilizate pentru a oferi o experienta mai semnificativa, dar in acelasi timp neconventionala si/sau o mai buna intelegere a esentei brandului.

Sectiuni:

5.1. Web: Inscrierile vor include: Destinatii online pe termen lung pentru un brand (Website), micro-site-uri pentru campanii pe termen scurt sau servicii web care ofera experienta mai buna si un mai bun engagement cu brandul.

 5.2. Branded Games: Continutul inscris in competitie trebuie sa fi fost creat special ca ajutor pentru comunicarea de brand. Inscrierile vor include, fara insa a se limita la jocuri pentru PC, jocuri pentru telefoanele mobile, jocuri bazate pe social media sau jocuri pentru consola.

5.3. Branded Apps: Inscrierile trebuie sa reprezinte instrumente sau servicii digitale. Inscrierile includ, fara insa a se limita la aplicatii dezvoltate pentru PC sau dispozitive mobile.

5.4. Branded Tech: Inscrierile trebuie sa fie produse concepute si dezvoltate cu intentia de a oferi beneficii consumatorului, astfel creand valoare pentru brand. Inscrierile includ, fara insa a se limita la tehnologii care imbunatatesc stilul de viata sau comportamentul, robotica, VR, biotehnologie, tehnologie existenta imbunatatita.

5.5. Social Media: Utilizarea platformelor de social media existente pentru imbunatatirea relatiilor cu consumatorii sau cu comunitatea. Campaniile care utilizeaza elementul social media in plan secundar sau in scopul sustinerii unei campanii care a fost conceputa in principal pentru alte canale media nu vor fi incluse si nu vor trece in etapa de jurizare.

5.6. Online Banners: Inscrierile vor fi analizate pe baza executiei vizuale.

 

6) Categoria: INTEGRATED

Scopul FIBRA este de a incuraja creativitatea in orice mediu. Campaniile care dezvolta solutii de identitate pe mai multe canale (cel putin 2) cu intentia de a imbunatati experienta de brand si de a crea valoare pentru brand sunt sarbatorite la FIBRA. Aceasta categorie include si campaniile 360⁰.

 

7) Categoria: MEDIA

FIBRA sarbatoreste utilizarea creativa si indrazneata a tuturor mijloacelor media. In cadrul acestei Competitii, ne dorim sa onoram ideile inovatoare si implementarile utilizate pentru a crea si a dezvolta o relatie cu consumatorul sau cu comunitatea, explorand diverse mijloace media.

Sectiuni:

7.1. Creative Use of Media: Inscrierile din aceasta sectiune includ solutii curajoase care comunica identitatea brandului folosind o serie de canale, in mod creativ. Sectiunea include si utilizarea neconventionala a canalelor traditionale, dar si dezvoltarea unor mijloace media noi.

7.2. Creative Media Mix: Inscrierile din aceasta sectiune includ orice strategii media care demonstreaza o intelegere superioara a publicului tinta, reusind astfel sa livreze etosul si experienta de brand in mod eficient.

 

8) Categoria: OUTDOOR

FIBRA isi doreste sa sarbatoreasca curajul creativ pe orice suport, inclusiv outdoor. In cadrul acestei sectiuni sunt incluse reclamele indraznete pe panouri si postere, precum si executiile ambientale de tipul out-of-home.

Sectiuni:

8.1. Billboard and Outdoor Poster: Inscrierile vor include: publicitatea pe panouri, in statiile de autobuz, in mall-uri si pe mijloacele de transport in comun etc.

8.2. Special Projects: Inscrierile vor include panourile/posterele create pentru locatii standard de publicitate, dar cu elemente active sau interactive de engagement, precum efecte digitale, elemente 3D, utilizarea ambientului si aplicatii etc.

 

9) Categoria: NON-PROFIT

La FIBRA, scopul nostru este de a sustine si de a onora creativitatea si curajul in publicitate, in special daca este o cauza superioara implicata. FIBRA sarbatoreste orice tip de activitate de comunicare care nu a fost conceputa sau creata de/impreuna cu un brand sau care nu a fost creata pentru castig financiar.

Eforturile organizatiilor caritabile, de strangere sau colectare de fonduri, ale organizatiilor non-profit si ale organizatiilor non-guvernamentale, mesajele de sanatate si siguranta publica, mesajele de constientizare a publicului, etc. sunt incluse in aceasta categorie, impreuna cu orice alte forme de comunicare si utilizarea oricaror canale.

 

1o) Categoria: PR

Scopul FIBRA de a-si cladi reputatia ca fiind competitia care onoreaza si sustine ideile curajoase si creative, nu ar putea fi indeplinit fara recunoasterea eforturilor de PR in toate manifestarile acestora. In cadrul FIBRA, aceasta categorie va include toate actiunile menite sa gestioneze relatiile dintre o persoana, o organizatie sau o companie si publicul sau tinta, prin construirea si mentinerea increderii.

Sectiuni:

10.1. Corporate Communications: Inscrierile din aceasta sectiune vor include toate actiunile care permit companiilor sau organizatiilor sa-si explice misiunea si sa-si combine viziunea si valorile intr-un mesaj unitar pentru toate persoanele interesate.

10.2. Media Relations: Inscrierile din aceasta sectiune includ campanii care utilizeaza mass-media - ziare, reviste, radio si televiziune - pentru a crea si dezvolta un profil pozitiv pentru un produs sau un serviciu, pentru a schimba atitudinile in randul audientei media tinta si pentru a indeplini obiectivele de comunicare ale clientului/proiectului in cauza.

10.3. Sponsorship, Partnership & Endorsements: Inscrierile din aceasta sectiune includ campanii care asociaza o vedeta sau un brand cu un produs/serviciu pentru a obtine notorietatea dorita/pentru a indeplini obiectivele de afaceri si/sau pentru a ajuta la stabilirea increderii si a afinitatii intre produs/serviciu si public.

10.4. Experiential/ Stunts: Inscrierile din aceasta sectiune includ campaniile care utilizeaza un eveniment experimental sau o 'cascadorie' pentru indeplinirea obiectivelor. Sectiunea include orice activitate conceputa pentru a construi sau a spori valoarea si reputatia unui brand.

 

11) Categoria: PROMO & ACTIVATION

Pentru a onora si a sustine curajul si creativitatea, FIBRA recompenseaza dezvoltarea de solutii de comunicare interactive cu scopul de a genera notorietate pentru un brand, de a creste cererea pentru un anumit produs pe piata sau de a diferentia brandul in comunicarea directa cu consumatorul. Inscrierile includ, fara a se limita insa, campanii care contin una sau mai multe executii pentru fiecare dintre sectiunile de mai jos.

Sectiuni:

 11.1. Brand Activation: In cadrul competitiei, aceasta sectiune va include orice activitati concepute pentru a crea o activare imediata si/sau o oferta de vanzare a unui produs sau serviciu. Inscrierile vor include si activitati de guerrilla marketing.

11.2. Shopper Experience: Sunt incluse in aceasta sectiune orice inscrieri care demonstreaza o abordare generala de marketing integrat, care iau in considerare oportunitatile de a creste consumul si identifica cumparatorul ca element cheie in relatia brand-consumator, activitatile desfasurandu-se in toate punctele de contact direct cu cumparatorul.

 11.3. Brand Promotions: Sectiunea include toate activitatile sau materialele promotionale care comunica etosul de brand si diferentiaza produsul, construind in acelasi timp capitalul de brand si sustinand cresterea cererii pentru produs.

 

12) Categoria: PRODUCT DESIGN

Designul de produs poate reprezenta un exemplu de curaj. Festivalul FIBRA recompenseaza curajul si creativitatea in utilizarea aplicata la produsele fizice, ca ajutor de comunicare a esentei brandului, precum si utilizarea sa pentru a crea un impact pozitiv asupra calitatii vietii consumatorului, creand astfel valoare pentru brand.

 

13) Categoria: DIRECT MARKETING

FIBRA recompenseaza utilizarea curajoasa si creativa a comunicarii directe pentru a transmite un apel la actiune si pentru a genera un raspuns direct, creand valoare pentru brand dezvoltand si/sau imbunatatind relatia dintre brand si consumator.

Sectiuni:

 13.1. Use of Traditional Media for Direct Marketing: Inscrierile din aceasta sectiune includ utilizarea creativa a canalelor traditionale de marketing directe, precum corespondenta, mediul ambiental, difuzarea cu raspuns direct, print-ul sau outdoorul.

13.2. Use of New Media for Direct Marketing: Inscrierile vor include utilizarea noilor canale media pentru crearea unui raspuns direct, precum marketingul digital, marketingul mobil, campaniile cu raspuns in retelele sociale, utilizarea audientei retelelor sociale etc.

 

14) Categoria: EVENTS

In cadrul acestei Competitii, categoria Events va recompensa toate activitatile care au ca scop crearea de interactiune directa cu audienta („live engagement"), demonstrand cunoasterea atat a publicului tinta, cat si a esentei brandului.

Sectiuni:

14.1. Live Shows & Festivals: Inscrierile vor include toate evenimentele de live engagement dezvoltate si implementate de/cu un brand pentru scopuri de divertisment, precum concerte, ceremonii de decernare a premiilor, concursuri/turnee etc.

14.2. Learning and Exhibition: Inscrierile vor include toate evenimentele dezvoltate de/cu un brand pentru scopuri educationale sau informationale, precum lansari de produs, seminare, conferinte, targuri, galerii etc.

 14.3. Corporate Entertainment: Inscrierile vor include toate evenimentele gazduite de corporatii, organizatii sau companii pentru creare si/sau prelungirea relatiilor cu diferitele tipuri de public pe care il adreseaza compania prin activitatea sa.

 

Noi v-am aratat cum si unde, voi decideti ce. Pana pe 5 noiembrie va asteptam cu tot ce aveti mai bun din creatiile agentiilor dumneavoastra.

Premiile FIBRA reprezinta un demers local necesar pentru a seta nivelul profesionalismului din marcomul autohton si, totodata, pentru a-i sustine dezvoltarea. Prin intermediul Premiilor FIBRA recunoastem, incurajam si premiem valoarea creativitatii locale si readucem entuziasmul si curajul la masa dezbaterilor creative. 
Festivalul este organizat de IQads, platforma media 
dedicata industriilor creative din Romania.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

ADC*RO

Art Directors Club Romania (ADC*RO) a fost infiintat in 2008 si reprezinta o asociatie non-profit, al carei obiectiv este acela de a promova si de a recunoaste excelenta in creativitate. Art Directors Club Romania... vezi detalii »

Sectiune



Branded


Related