[Cum comunica muzeele] MNAC, un refugiu al artei contemporane in Bucuresti

[Cum comunica muzeele] MNAC, un refugiu al artei contemporane in Bucuresti

Cand m-am mutat in Bucuresti, MNAC (Muzeul National de Arta Contemporana) a fost printre primele muzee pe care le-am vizitat. Auzisem de terasa frumoasa pe care o au si de panorama pe care o ofera deasupra orasului. Ce-mi place cel mai mult la muzeul asta e ca expozitiile se schimba destul de des si mereu e ceva nou de vazut.

Despre cum se promoveaza muzeul, care e bugetul disponibil, ce evenimente au avut succes pana acum si cum a evoluat numarul de vizitatori in ultimii ani, ne povesteste mai multe Silvia Rogozea (Coordonator Comunicare si Relatii Publice, MNAC)

Cum se promoveaza MNAC

Prin publicatii de specialitate proprii (cu distributie directa, datorita lipsei unui buget pentru distributie), bannere pe fatada MNAC, parteneriate media cu publicatii si media online generaliste sau de specialitate, activitati de PR, Facebook, newslettere si ecrane outdoor (punctual, pentru anumite perioade – im sistem de barter).


Dispozitii in Timp si Spatiu Expozitie generata de Bienala Mobila

Buget

Bugetul este aproape de 0, aproape in totalitate este realizat din alte surse bugetare decat bugetul de stat. Exista o ordonanta de urgenta din perioada de austeritate / criza care interzice folosirea bugetului de stat pentru tiparituri, este permisa finantarea design-ului publicatiilor etc., insa nu tiparirea lor. In mod absolut bizar, in Raportul anual de activitate al Managerului este inclusa si categoria Campanii de promovare, cu punctaj aferent.

Echipa de promovare

Exista o echipa de 3 persoane care se ocupa de Comunicare si PR, aceste 3 persoane (2 angajati si 1 colaborator extern), nefiind insa dedicate exclusiv activitatii de promovare. Managerul muzeului se implica si el activ, urmarind initierea de evenimente speciale, precum si sporirea vizibilitatii in general.

Designul afiselor se face in-house, existand un template general, in concordanta cu identitatea vizuala MNAC.

Colaborari cu agentii

Nu am colaborat punctual cu nicio agentie, au existat incercari de colaborare, insa acestea nu au fost fructificate din motive legate de bugetul inexistent sau foarte mic, precum si de optiunile artistice ale artistilor expozitiilor vizate.

Evolutia numarului de vizitatori

In ultimii ani, numarul vizitatorilor a crescut cu aprox. 20-30% pe an.

Principalele evenimente din ultimii ani

Aniversarea "MNAC .3+10.", 13 ani de existenta a muzeului si 10 ani in Palatul Parlamentului din 27 noiembrie 2014 a atras peste 4000 de vizitatori, record pentru domeniul muzeal romanesc, apropiindu-se de numarul vizitatorilor de Noaptea Muzeelor.

De asemenea, vernisajul expozitiei "Mircea Cantor Q.E.D." din 9 aprilie 2013 s-a bucurat de prezenta a peste 2000 de persoane.

Avantaje si dezavantaje pentru participarea MNAC la Noaptea Muzeelor

Unul dintre avantajele participarii la acest eveniment ar fi numarul mare de vizitatori si vizibilitatea expozitiilor si proiectelor MNAC. Printre dezavantaje se numara dificultatile de securitate ale lucrarilor expuse din cauza afluxului mare de vizitatori.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related