Godmother lansează un ghid de bune practici în organizarea de evenimente sustenabile, sperând să schimbe paradigma în industrie

Godmother lansează un ghid de bune practici în organizarea de evenimente sustenabile, sperând să schimbe paradigma în industrie
Alice Gavril, Managing Partner Godmother

Un sondaj comandat de agenție relevă că 60% dintre respondenți fie nu au o înțelegere clară a conceptului de eveniment sustenabil, fie oferă definiții vagi.

Godmother, agenție de brand experience cu peste 20 de ani de practică în industria de evenimente, a lansat ieri "Play Smart, Act Kindly – How to Organize Sustainable Events”, un ghid de bune practici în organizarea de evenimente sustenabile (ES) util tuturor celor implicați în comunicarea live și în organizarea de evenimente: companii, agenții, furnizori, formatori de opinie. Demersul are la bază un sondaj comandat de agenție în 2024, care a scos la iveală faptul că aproape 60% dintre respondenți fie nu au o înțelegere clară a conceptului de ES, fie oferă definiții vagi. Totodată, deși 70% dintre respondenți recunosc importanța sustenabilității, doar 30% o consideră o prioritate încă din etapa de planificare.

Prin lansarea acestui ghid, Godmother devine pionier în domeniul ES, stabilind un nou standard pentru industrie și încurajând și alte agenții să adopte aceleași practici.

Cu peste 60 de pagini de conținut, ghidul cuprinde informații detaliate despre cum să abordezi sustenabilitatea unui eveniment, în fiecare fază din proces:

  • Ghidul explică strategia necesară pentru a cultiva o mentalitate orientată spre sustenabilitate în cadrul echipei;
  • Oferă îndrumări despre planificare, execuție și comunicare a unui ES;
  • Include date relevante, sfaturi utile, soluții aplicabile, exemple concrete și interviuri cu experți în sustenabilitate și practicieni de marketing.

Momentul inițiativei Godmother nu putea fi mai potrivit. Având în vedere că industria globală a evenimentelor aproape se va dubla până în 2035, când va atinge o valoare estimată de 819,1 miliarde de dolari, presiunea de a implementa practici sustenabile este mai mare ca niciodată. Cele mai frecvente evenimente, precum concertele, festivalurile, competițiile sportive și expozițiile, contribuie semnificativ la impactul asupra mediului. Pe plan local, începând cu anul 2025, firmele cu peste 50 de angajați au obligația întocmirii rapoartelor de sustenabilitate. Obligativitatea raportării exista deja de la 1 ianuarie 2024 pentru firmele care au peste 500 de angajați.

Raportarea corporativă în materie de sustenabilitate (CSRD) este o cerință a Uniunii Europene și vizează obligația companiilor de a raporta cu privire la aspecte legate de durabilitate, cum ar fi drepturile în materie de mediu, drepturile sociale, drepturile omului și factorii de guvernanță. Godmother poate întocmi un raport de sustenabilitate pentru clienții săi după fiecare eveniment pe care îl organizează.

Alice Gavril, Managing Partner al Godmother, a declarat: „România se află la un moment de cotitură prin prisma legislației. Pe de o parte, începem să vedem inițiative și organizatori, în special companii, care își doresc să facă lucrurile mai bine. Pe de altă parte, sustenabilitatea este încă percepută ca un lux sau ca un trend de bifat. Este un subiect care încă sperie aici, dar în piețele mature sustenabilitatea a devenit o componentă esențială a organizării evenimentelor, nu un element secundar. Aceste piețe au depășit faza de <greenwashing> și au început să își asume măsuri concrete, bazate pe date. Același lucru l-am făcut și noi, iar lansarea acestui ghid este un exemplu de asumare. Cercetarea noastră pe subiect a confirmat că adevărata sustenabilitate începe cu transparența și cu măsurarea reală a efectelor unui eveniment”.

Scopul final al demersului Godmother este ca industria de evenimente să producă un impact pozitiv asupra comunităților și economiei locale, respectiv să minimizeze amprenta de carbon a evenimentelor, care, conform unor estimări, reprezintă mai mult de 10% din emisiile globale anuale de CO2 – echivalentul emisiilor totale ale Statelor Unite pe parcursul unui an.

În România, industria de evenimente este evaluată la aprox 300 mil euro (evenimente corporate, evenimente și festivități organizate din fonduri publice și evenimente private). Potrivit informațiilor Godmother, anual se organizează peste 200 de festivaluri în toată țara și probabil alte sute de evenimente locale sau propuse de diferite branduri.

Sondajul comandat de Godmother, realizat în august 2024, a fost primul pas în documentarea ghidului de bune practici lansat pe 18 martie, fiind urmat de cercetarea practicilor pe alte piețe și interviuri cu experți în sustenabilitate și practicieni în marketing. Respondenții la sondajul comandat de Godmother au fost extrași dintr-o bază de date cu care lucrează Brainactive.ai, un start-up tech specializat în cercetare de piață cu ajutorul celor mai noi tehnologii.

Godmother aduce o abordare completă în industria evenimentelor, având ca pilon central agenția de brand experience cu același nume. Ecosistemul său este susținut de entități complementare precum Cognition (agenție digitală), Tappy (promoter digital), Cyberevent (hub de instalații digitale) și Brigada Creativă (organizare de evenimente pentru instituții publice).

Godmother are în portofoliu jucători de top în categoriile lor, care fac o prioritate din interacțiunea de calitate cu publicul lor și experiența memorabilă de brand oferită consumatorilor. Godmother are la activ peste 1.000 de evenimente organizate cu succes, și o echipă de profesioniști seniori pentru care implementarea fără cusur, inovarea și perfecționarea constantă reprezintă standardul.

Începând din aprilie 2022, Godmother este membru al 27Names – o rețea ce reunește agenții independente de evenimente de top din Europa. Accesul la resurse și know-how internaționale aduce plusvaloare nu doar produsului de agenție, ci și la nivel de industrie pe plan local.

Clienții Godmother provin din industrii precum: FMCG, retail, sectorul financiar, pharma, tehnologie, agrobusiness, electronice.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info
Sectiunea Update cuprinde comunicatele de presa ale agentiilor si companiilor cu privire la activitatea lor, in special in domeniile comunicarii, marketingului si CSR-ului.
Update este un serviciu oferit companiilor in cadrul platformelor IQads si SMARK.
Daca esti reprezentantul unei companii si vrei sa publici un comunicat de presa prin acest serviciu, ne poti contacta aici.


Cyber Event

Cine suntem? CyberEvent este o companie care furnizeaza solutii de activari digitale interactive. Compania dispune de peste 80 de instalatii digitale - cel mai mare portofoliu din Romania. Oferim solutii... vezi detalii »

Cognition

Cognition abordeaza digitalul ca ecosistem dinamic, in care brandul se manifesta coerent si consistent iar toate nevoile sale sunt adresate sinergic in touchpoint-urile relevante (de la brand awareness la cresterea... vezi detalii »

Godmother

We are brand experience artisans Godmother inseamna pasiune. Pasiune pentru crearea unor experiente de brand pozitive, bazate pe conexiuni profunde intre brand si consumator. Ne propunem sa inspiram audientele prin... vezi detalii »

Oameni

Sectiune



Branded


Related