- Fuziunea reunește doi lideri de categorie din Open Web, creând o platformă omnichannel unificată care oferă rezultate măsurabile, de la indicatori de branding la conversie, pe toate tipurile de ecrane, inclusiv CTV, mobile și web. Noua companie va opera sub numele Teads.
- Această uniune formează una dintre cele mai mari companii din Open Web, cu un venit din publicitate cumulat de aproximativ 1,7 miliarde de dolari (AF24), atingând 2,2 miliarde de utilizatori la nivel global.
- Compania va integra două dintre cele mai complexe seturi de date contextuale și bazate pe interese din Open Web, alimentând un algoritm avansat de predicție AI pentru optimizarea rezultatelor livrate pentru advertiseri.
- CEO-ul Outbrain, David Kostman, va prelua funcția de CEO al noii companii, alături de Jeremy Arditi și Bertrand Quesada, foștii CEO Teads, care vor ocupa rolurile de Co-Președinte și Chief Business Officer pentru Americi, respectiv pentru piețele internaționale.
- Cele două companii raportează preliminar un profit brut combinat Ex-TAC de 623 milioane de dolari și un EBITDA ajustat de 230 milioane de dolari în 2024.
- Valoarea tranzacției este de aproximativ 900 milioane de dolari, constând în 625 milioane de dolari cash și 43,75 milioane de acțiuni Outbrain.
- Altice, acționarul vânzător al Teads, va nominaliza doi din cei zece membri ai consiliului de administrație.
Outbrain Inc. (NASDAQ: OB) a anunțat în data de 3 februarie finalizarea achiziției Teads, în urma obținerii tuturor aprobărilor legislative necesare. Cele două companii își vor uni soluțiile de Branding și Performance pentru a crea o platformă omnichannel axată pe rezultate în Open Web, care va opera sub numele Teads.
Noul Teads va constitui una dintre cele mai mari rețele optimizate de supply din Open Web, având că prioritate conectarea platformelor de conținut exclusive și atent selectate cu experiențe creative bazate pe date. Oferta integrată a noii companii va beneficia de soluția proprietară Outbrain de tehnologie predictivă și optimizarea AI, oferind marketerilor o soluție completă pentru a obține rezultate concrete în toate etapele funnel-ului de marketing —de la awareness la conversie.
Integrarea datelor deținute de cele două companii va consolida capabilitățile extinse de targetare contextuală, de audiență și bazată pe comportamentul de achiziție, conectând experiențele CTV cu momentele de consum digital pentru a genera rezultate măsurabile.
"Sunt extrem de entuziasmat de acest nou capitol din călătoria noastră. Această fuziune transformatoare creează o companie care abordează direct o lipsa majoră în industria de advertising: o platformă end-to-end scalabilă, capabilă să genereze rezultate pe toate palierele, de la branding la conversie, pe toate tipurile de ecrane", a declarat David Kostman, CEO.
„Împreună, creăm o companie nouă, extraordinară, care combină expertiză profundă a ambelor organizațîi în soluții de video branding omnichannel și Performance advertising. Misiunea noului Teads este de a genera valoare sustenabilă, oferind soluții care îi încurajează pe marketeri să aibă așteptări mai mari în privința rezultatelor, pe publisheri să valorifice în mod sustenabil conținutul și pe consumatori să se aștepte la experiențe mai rafinate. Vreau să le mulțumesc echipelor Outbrain și Teads, care au fost deschizători de drumuri pentru categorii importante de publicitate online și au construit companii de top la nivel global de-a lungul a peste un deceniu. Inovația și dedicarea lor ne-au adus în acest punct și ne vor propulsa către noi orizonturi”, a adăugat Kostman.
Jeremy Arditi, Co-Președinte și Chief Business Officer, a adăugat: "Suntem dedicați creării unei soluții care valorifică potențialul neexploatat al Open Web-ului, permițând tuturor actorilor să prospere. Credem că, prin prioritizarea experiențelor creative de calitate, a încrederii și transparenței în media, precum și a livrării de rezultate concrete putem construi un ecosistem mai puternic, care oferă valoare pentru toți."
„Fuziunea dintre Teads și Outbrain are o logică strategică solidă. Așteptăm cu interes să explorăm noile oportunități pe care ni le oferă pentru a ajunge la audiență noastră într-un mod nou și captivant, pentru a livra soluții complete și rezultate de business mai bune”, a declarat Sital Banerjee, Global Head of Integrated Media, Performance Marketing și BMI Management la Lipton Teas and Infusions.
Puncte forte ale noii companii:
Odată cu finalizarea fuziunii, noul Teads va oferi clienților și partenerilor săi:
- Reach la scară largă, în medii exclusive
○ Acoperire de 96% a audienței din open internet*
○ Cea mai directă cale de distribuție, conform evaluărilor Jounce**
○ Acces direct la 10.000 de medii de difuzare
○ Conectare cu cei mai importanți 4 producători de echipamente (OEM) și cu mai multe aplicații de top de video streaming, oferind acces la 50 de miliarde de afișări lunar pe CTV, inclusiv inventar unic pe ecranele de start ale CTV-urilor
○ Parteneriate exclusive de tip code-on-page cu publicații editoriale premium la nivel global, oferind acces la inventar suplimentar și informații valoroase despre interesele și comportamentul audienței - Soluții creative construite pentru a genera rezultate
○ Soluții creative bazate pe date, menite să conecteze brandurile cu momentele de consum de-a lungul întregului funnel de marketing — de la CTV la conținut editorial și dincolo de acestea
○ Impact demonstrat prin experiențe unice, cu un nivel de atenție cu 74% mai mare pentru formatele inovatoare CTV native
○ Parteneriate strategice de tip Joint Business cu peste 50 de branduri premium la nivel global - Tehnologie predictivă bazată pe AI
○ Algoritm de predicție proprietar, dezvoltat de-a lungul a peste 18 ani pentru a genera rezultate de Performance, realizând 1 miliard de predicții pe minut
○ 4 miliarde de semnale procesate în fiecare minut prin inteligență artificială și învățare automată
○ 50 de modele AI active - Grafic Omnichannel extins, construit pe fundația Teads Omnichannel Graph
○ Teads Omnichannel Graph (OG), un instrument proprietar care extinde capabilitățile de targetare contextuală și a audienței în mediul CTV, va fi consolidat cu ajutorul datelor de engagement, interese și conversie ale Outbrain
○ Volume extinse de date care oferă o înțelegere aprofundată a audiențelor pe diverse ecrane, inclusiv:
■ 130.000 de articole analizate pe minut
■ 500.000 de programe CTV îmbogățite cu date în fiecare lună
■ 1 miliard de semnale de engagement și context procesate pe minut
* Conform Comscore, Media Metrix, Key Metrix, SUA, decembrie 2024, pentru Teads.
** Conform analizelor Jounce SPO din 2024, specifice platformei Teads.
Outbrain Inc. (Nasdaq: OB) și Teads S.A. au fuzionat pe 3 februarie 2025 și operează sub noul brand Teads. Noul Teads este platforma omnichannel axată pe rezultate în Open Web, livrând rezultate full-funnel pentru marketeri în medii premium.
Concentrându-se pe rezultate de business relevante, compania maximizează valoarea fiecărui dolar investit în publicitate prin utilizarea tehnologiei predictive bazate pe AI, conectând media de calitate, creativitatea remarcabilă ce pune în valoare brandul și soluțiile de targetare și măsurare bazate pe date despre context.
Fiind una dintre cele mai mari platforme de publicitate din Open Web, noul Teads colaborează direct cu peste 10.000 de publisheri și 20.000 de advertiseri la nivel global. Compania are sediul central în New York și o echipă internațională de aproape 1.800 de angajați în 36 de țări.