Cristiana Belodan: Eu dacă aș fi Chat GPT m-aș fi închis demult în cutia mea și n-aș mai fi răspuns cu lunile la cât feedback execuțional și ordine imperative primește zilnic tehnologia folosită în industrii creative

Cristiana Belodan: Eu dacă aș fi Chat GPT m-aș fi închis demult în cutia mea și n-aș mai fi răspuns cu lunile la cât feedback execuțional și ordine imperative primește zilnic tehnologia folosită în industrii creative

Industria creativă este sub imperiul tehnologiei. Se vede în procesele de lucru, care trec din aplicație în aplicație, se obsevă în subiectele de discuție și în munca finală propriu zisă. Cum se adaptează oamenii din agenții și companii la acest maraton al schimbărilor continue se poate vedea și în lucrările premiate în industrie. Internetics, proiect The Institute, a ajuns la ediția cu numărul 24, se desfășoară anul acesta sub mesajul „Internetics. Update your clout" și reuneşte 28 de agenţii şi companii participante care au înscris 150 proiecte pentru 59 de branduri și ONG-uri. Proiectele nominalizate vor fi anunţate pe 11 noiembrie, iar câştigătorii pe 25 noiembrie, în cadrul Galei de Premiere Internetics 2024. 

Cristiana Belodan, Brand Strategy Consultant, cu o experiență de 19 ani în industrie, jurat Internetics, crede că e important să ne folosim mai mult imaginația și mai puțin comoditatea, iar rolul tehnologiei va fi unul creativ-colaborativ. Vorbim cu ea în continuare despre trendurile din digital în 2024 și ce a observat în lucrările înscrise la Internetics. 

 

Cum e să lucrezi în domeniul creativ în 2024

Partea cea mai frumoasă la domeniul în care activăm e că întâlnesc mereu pe proiecte oameni care dau dovadă de creativitate în business, în product innovation și în vânzări.

Creativitatea nu e un atribut exclusiv asignat industriei noastre și e minunat când ne întâlnim cu ea la intersecția dintre produs, business și comunicare.

Partea cea mai dificilă e să vinzi/cumperi creativitate fără să înțelegi cu adevărat beneficiarul final și nevoile reale ale celor care interacționează cu campania ta.

 

Cum s-a schimbat pentru tine perspectiva, în ultimii ani

Văd o nevoie crescută de guidance în procesele evolutive de transformare ale mărcilor mai vechi sau mai noi. E nevoie de schimbări asistate de specialiști.

And that’s when my role becomes a vital presence in the Brand’s universe :)

 

Lecții creative din ultima perioadă

Cea mai importantă lecție vine din proiectele de poziționare & branding și a formulat-o impecabil Sir John Hegarty: ”The cost of a good logo or a bad logo is the same”.

Why not aim for greatness from the start?

 

Schimbări în procesul creativ

Simt că s-a simplificat și democratizat mult accesul la produsul creativ și generarea de conținut în anii post-pandemie.

Mai puține meeting-uri care puteau fi un mail și mai multe startere creative din strategie contribuie la un proces lean de co-creație in locul clasicului tranzit inter-departamental.

 

Influența tehnologiei

Brief-ul circula pe grupul de Slack, debrief-ul e pe Teams sau Zoom și primele ganduri de creație le primești ca teaser pe Whatsapp. Le mai verifici si tu o dată cu ChatGPT să vezi nivelul de clichee al ideei si corectitudinea gramaticala. Și cam ăsta e rolul tehnologiei în circuitul creativității în natură.

 

Cuvântul anului în digital

CANCELED

 

Ce cuvant nu mai suporți să auzi în publicitate

Gen :) Și Next Level.

 

Experiența în juriul Internetics

M-a surprins foarte plăcut nivelul de date și rezultate expuse în cazuri. Denotă o maturizare clară a celei mai tinere ramuri a industriei: digitalul.

 

Trenduri în digitalul din Romania în 2024

Am observat că se păstrează temele globale ale ultimilor ani:

  1. Muzica: artiști români trending în youtube și clipuri muzicale dedicate construite în jurul unui brief de campanie
  2. Diferența dintre generații: din ce în ce mai multe branduri vin cu campanii dedicate pentru Gen Z sau pentru Grey Economy.

Dar și cu tema ”How to bridge the Generation Gap”.  And I like that quite a lot!

 

Cum performează brandurile în acest maraton al schimbărilor 

Asta vom vedea la Gală :)

 

Cum ții pasul cu noile tehnologii

Încerc să fiu up to date cu ce se întâmplă pe net dar nu mi-am propus să devin un SoMe Guru. Am o limită de 3 ore screen time/zi pe care mi-am impus sa nu o depășesc nici in vacante :). Deci curatoriez mult tot ce urmăresc și, când imi impun limite, devin tot mai selectivă cu contentul pe care îl consum.  

Cel mai bun filtru este proiectul meu de community building in SoMe - Cultura la Inaltime


Cultura la înălțime pe Insta

 

Simbioza dintre creatori & tehnologie în viitor

Va fi din ce în ce mai dificil să identificăm cine e Creatorul.

 

Ce e foarte important pentru a menține echilibru în această relație

Să ne folosim mai mult imaginația și mai puțin comoditatea. Așa și rolul tehnologiei va fi unul creativ-colaborativ.

Eu dacă aș fi Chat GPT m-aș fi închis demult în cutia mea și n-aș mai fi răspuns cu lunile la cât feedback execuțional și ordine imperative primește zilnic tehnologia folosită în industrii creative.

 

Dacă viitorul ar aparține roboților

M-aș face ghid montan – cultural. Să îi duc pe oamenii pe trasee montane în care să le recomand evenimente și experiențe cultural-artistice. Și să le vorbesc despre trasee montane și vârfuri în pauza de la teatru :)

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


VML

VMLY&R a preluat FRACTAL Communications, agentia locala parte din WPP, si se alatura  VMLY&R Commerce pentru a oferi brandurilor o experienta conectata.  Preluarea agentiei locale de catre... vezi detalii »

Companii

Festivaluri

Sectiune



Branded


Related