Românii și reclamele. Cât de mult contează advertisingul în stimularea cumpărăturilor? Un studiu Brand Management

Românii și reclamele. Cât de mult contează advertisingul în stimularea cumpărăturilor? Un studiu Brand Management

Publicitatea indoor în centrele comerciale continuă să fie una dintre cele mai eficiente modalități de promovare pentru branduri, cu 62% dintre cumpărători raportând achiziții influențate de aceste reclame.

De altfel, 80% dintre cei care merg la malluri își amintesc că au văzut reclame în malluri, ceea ce face ca publicitatea indoor să fie percepută ca fiind mai utilă decât alte forme de publicitate, cum ar fi televiziunea (25% vs. 15%) sau panourile stradale (22% vs. 14%). Acestea sunt câteva dintre concluziile studiului comandat de Brand Management, companie cu o experiență de 20 de ani în industria de indoor advertising din România.

„Mallurile reprezintă un mediu unic și valoros pentru promovare, oferind brandurilor oportunitatea de a interacționa direct cu consumatorii într-un moment cheie al procesului de cumpărare. De aceea, publicitatea indoor în aceste spații reprezintă un instrument esențial pentru companiile care doresc să obțină expunere maximă și să influențeze direct deciziile de cumpărare ale consumatorilor", declară Georgian Drăghici, Director Comercial, Brand Management.

 

Ce reclame vor să vadă cei care merg la mall?

Cei mai mulți dintre cumpărători vor să vadă reclame la oferte și promoții (76%), urmate de prezentări de produse (39%) și informații despre branduri (32%). De asemenea, 30% doresc să afle mai multe despre poziționarea magazinelor în malluri. Studiul a relevat că 48% dintre respondenți ar achiziționa produse prezentate în reclamele din malluri în viitor, iar generația X (84%) este cea mai interesată de ofertele și promoțiile prezentate.

Potrivit acestui studiu, 68% dintre cei care merg la mall preferă să viziteze un magazin fizic pentru a vedea produsul înainte de a-l achiziționa online. Procentul este și mai ridicat în rândul utilizatorilor frecvenți (74%) și al bărbaților (73%). În ceea ce privește canalele de vânzare preferate, 80% dintre respondenți cumpără alimente din magazine fizice, iar îmbrăcămintea pentru bărbați (70%) și accesoriile (67%) sunt de asemenea mai frecvent achiziționate din magazine. Totodată, 37% dintre respondenți consideră că publicitatea în malluri este foarte utilă. 

 

Impactul strategic al reclamelor în malluri

Reclamele plasate strategic în centrele comerciale au un impact vizual semnificativ. Astfel, 71% dintre consumatori recunosc că reclamele de brand sunt cele mai vizibile, urmate de oferte și promoții (65%) și prezentări de produse (34%). Amplasarea acestora în zone-cheie, cum ar fi ușile de intrare (58%), fațadele clădirilor (57%) și panourile luminoase (54%), asigură o expunere maximă. Conform studiului, Generația X (69%) și utilizatorii frecvenți (68%) sunt cei mai receptivi la acest tip de publicitate, 61% dintre respondenți considerând că ar achiziționa produse promovate în malluri.

„Publicitatea indoor nu doar captează atenția, ci transformă direct comportamentul de cumpărare, iar Brand Management aduce acest avantaj la un alt nivel. Fie că este vorba despre branduri consacrate, lansări de produse sau campanii promoționale, noi ajutăm companiile să își comunice mesajele într-un mod captivant și strategic. Cu soluții personalizate și amplasamente atent alese, implementăm campanii care asigură expunere maximă și impact imediat asupra publicului țintă. În plus, pentru a simplifica și a accelera colaborarea dintre branduri și centrele comerciale, Brand Management pregătește lansarea unei platforme digitale, în 2025", subliniază Georgian Drăghici, Director Comercial, Brand Management.

În portofoliul Brand Management se află majoritatea retailerilor și agențiilor de publicitate care activează pe piața din România, respectiv B.V. McCann-Erickson, Dentsu, EssenceMediacom, Initiative Media, Media Investment, Mindshare Media, MMS Communications, OMD, Publicis Groupe Media, Wavemaker, Adidas, Always, Ariel, Armani, Asus, B&B Collection, Banca Transilvania, BMW, BRD, Burger King, Calvin Klein, CEC Bank, CeraVe, Chloe, Ciuc, Coca-Cola, Coccolino, Converse, Crocs, DeLonghi, Digi, Dior, Disney, Dove, Fairy, Ford, Garmin, Garnier, Gillette, Gerovital, Guerlain, Head & Shoulders, hp, Hugo Boss, Hyunday, IKEA, ING Bank, Kerastase, KFC, Kinder, La Roche Possay, Lays, LEGO, Lenovo, Levi's, LG, Lipton, L'Oreal Paris, M&Ms, MasterCard, max, McDonald’s, Mercedes Benz, Milka, Mugler, Nespresso, Nestlé, Netflix, Nike, Nintendo, Old Spice, OMV, Oppo, Oral-B, Orange, Orbit, Pampers, Pantene, Pepsi, Persil, Philips, PlayStation, Rabanne, Raiffeisen Bank, Red Bull, Renault, Salt Bank, Samsung, SkyShowtime, Sony, Stella Artois, Swarovski, Teilor, UNICEF, Unicredit Bank, Vichy, VISA, Vodafone, Volkswagen, Xiaomi, etc.

Brand Management a fost fondată în 2004 și este prima companie din România care oferă servicii complete de publicitate indoor la nivel național. Cu peste 20 de ani de experiență în implementarea de campanii publicitare, în centre comerciale și de business, Brand Management a generat campanii de publicitate indoor pentru companii din domenii precum IT, telecom, fashion, beauty, jewellery, banking, FMCG, gestionând bugete dedicate de peste 130 milioane de lei incluzând anul 2023.

Brand Management operează în peste 150 de locații din România (malluri, hipermarketuri, clădiri de birouri, etc.) în cele mai importante orașe. Compania asigură expunerea campaniilor de publicitate indoor în fața a peste 110 milioane de vizite pe lună, contorizate și comunicate de către locații. Aproximativ 85% dintre clienții companiei se află în portofoliu încă din primii ani de activitate.

Studiul de piață al Brand Management a fost realizat de către Reveal Marketing Research și s-a desfășurat online în perioada 10 – 19 mai 2024, pe un eșantion reprezentativ de peste 800 de respondenți. Marja de eroare este de +/-3.5% la un nivel de încredere de 95%.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Mindshare

Mindshare are a global, multi-award winning, media agency network of 9300 people across 86 countries united by the desire to create new media experiences. What we do Modern marketing requires more than just media... vezi detalii »

Wavemaker Romania

Exceptional growth requires uncomfortable change.We do our best work for brands who relish being provoked to go further and faster, together.   That’s why we’ve built Provocative Planning, a... vezi detalii »

EssenceMediacom Romania

At EssenceMediacom Romania, we believe in People First, Better Results.We help people, brands and businesses unlock their growth potential. Growing brands is harder than ever. Economies are unstable. Retailers,... vezi detalii »

Initiative Romania

Initiative este una dintre cele mai mari retele independente de media din lume, asigurand servicii specializate de strategie, planificare si cumparare de media. Initiative este membra a Interpublic Group of... vezi detalii »

Sectiune



Branded


Related