237 de artiști, 200 de ore de muzică live, sute de mii de oameni în extaz. Travis Scott, unul dintre cei mai scumpi artiști care au concertat în România, la Costinești. Un festival cât un oraș al divertismentului absolut întins pe zeci de hectare. Beach, Please! a fost grandios. Și asta se poate măsura în cifre și recorduri, în lumini, artificii, scene impresionante, artiști internaționali, parada extravagantă de instalații conexe, activările neobișnuite ale brandurilor, armatele de voluntari. Dar cel mai bine se măsoară în reacțiile celor care au fost acolo. În sute de mii de postări, like-uri și video-uri pe de Instagram și TikTok, care arată o generație Z fericită că și-a găsit locul. Un festival dedicat ei în totalitate, unde se simte cu adevărat acasă, o platformă online care ține în priză publicul tot anul, după evenimentul de la Costinești.
"Ideea din spate a fost simplă: să aducem la un loc tinerii care ascultă aceeași muzică și să le oferim o experiență completă. Am reușit să aducem unii dintre cei mai relevanți artiști din lume pentru generația mea. Nimeni nu se gândea că Travis Scott chiar o să vină la Costinești. But we did it!", spune Selly.
Beach, Please! este universul Gen Z, așa cum nu poate fi văzut în altă parte. Cum a fost creat el, vedeți în rândurile de mai jos.
Cifre record
Beach, Please! este, în primul rând, un festival al recordurilor. Cel mai mare festival din România și-a câștigat pe merit titulatura prin cifre spectaculoase. Organizatorii festivalului din Costinești, vloggerul Selly și Global Records estimează că evenimentul a adus peste 50 milioane euro în economia locală.
În cele 5 zile de festival, traficul a fost de 510.000 de persoane, iar numărul de participanți unici a fost de 133.000. Peste 10.000 dintre participanți au venit din alte țări, precum Bulgaria, Ungaria, UK, Irlanda sau Republica Moldova. 90% din cei care au venit la Beach, Please! au avut abonament pe întreaga perioadă a festivalului.
"Dacă la prima ediție am avut câteva zeci de artiști români, vara aceasta am avut 237 de performeri, pe patru scene, dintre care 21 au fost artiști internaționali.
Iar ediția din 2025 va fi cea mai mare de până acum. Avem un record absolut de pre-sale: 80.000 de bilete vândute până în acest moment, o cifră impresionantă, care demonstrează încrederea imensă în brand-ul BEACH, PLEASE!", spune Selly.
Investiții masive
Investițiile în line-up, producție și marketing au fost pe măsura creșterii exponențiale. Anul acesta, Beach, Please! s-a desfășurat pe un teren de 21 hectare, fiind cel mai mare festival din România ca suprafață. Parcarea, situată în vecinătatea festivalului, a avut 50 de hectare.
Mutarea evenimentului într-un nou loc, pe o suprafață atât de mare, a presupus costuri masive pentru infrastructură, precum plantarea gazonului, săparea unui puț pentru aprovizionarea cu apă, canalizare, iar în zona de parcare, asfaltarea drumului și instalarea stâlpilor de iluminat.
Designul și amenajarea spațiului au fost pe măsura line-up-ului. Festivalul a avut 4 scene, la care s-au adăugat scenele făcute de parteneri. Au cântat aici 237 artiști, dintre care 21 artiști internaționali. Cel mai așteptat artist de anul acesta a fost Travis Scott, urmat de Yeat, Wiz Khalifa, Anitta și Ice Spice.
Artiștii invitați au pregătit momente legendare, experiențe la superlativ. Pentru ei, BEACH, PLEASE! nu este un simplu concert, ci și cea mai bună platformă pentru a promova o lansare nouă sau pentru a face un show exclusiv.
Anul acesta, s-au cântat foarte multe piese în premieră, s-au pregătit coregrafii și momente de la zero special pentru Beach, Please!, artiștii investind serios în performance-ul lor, aducând scenografie, dansatori sau chiar motociclete pe scenă, pentru a face cel mai bun show posibil.
Dincolo de muzică
Festivalul a fost gândit ca o experiență completă pentru Gen Z. Pe lângă cele 4 scene, Beach, Please! 2024 a avut un teren de baschet, un skatepark, un ferris wheel, bumper cars, o zonă de merch oficial, aparate de dat cu pumnul, 40 activări ale sponsorilor, o zonă de food cu peste 100 de vendori, 13 zone de baruri, 5 puncte medicale, 11 puncte de top-up pentru încărcarea cu bani a brățărilor, 7 instalații de artă la scară largă, realizate la comandă de artiști vizuali români, și cele două platforme VIP și ULTRA-VIP.
"Ne place să facem lucruri care chiar contează pentru festivalieri. Una dintre cele mai apreciate inoțiative a fost instalarea de cișmele cu apă, în interiorul festivalului, astfel încât toată lumea să se hidrateze gratuit, dacă dorește. Părea ceva mic, dar lumea a apreciat super mult", spune Selly.
@beachplease APA GRATIS la BEACH PLEASE
♬ original sound - Beach, Please! Festival
FOMO tot anul
Beach, Please! a fost conceput de la început ca un "digital powerhouse”. Strategia a dat roade: astăzi, conturile festivalului au peste 2.100.000 de urmăritori. Doar conținutul postat în perioada festivalului de anul acesta a generat 500 de milioane de vizualizări pe conturile oficiale.
Brandul festivalului creează conținut original pe tot parcursul anului, inclusiv formate precum Beach, Please! News și Beach, Please! Podcast, menținându-și audiența conectată și implicată în mod continuu. Este festivalul cu cel mai mult user-generated content din România, iar fanii rămân conectați la vibe-ul de festival în permanență.
"Ce face Beach, Please! diferit este faptul că nu e doar un festival, ci o adevărată "mașinărie de marketing" care rulează non-stop, 365 de zile pe an.
Transmisiunea live pe YouTube adună sute de mii de oameni care ne urmăresc, de acasă, în același timp. Momentele artiștilor, decupate din transmisiune și postate pe YouTube, însumează alte milioane de vizualizări. Asta generează audiență continuă și vizibilitate atât pentru festival în sine, cât și pentru artiști” spune Selly.
Un alt lucru care diferențiază festivalul este colaborarea cu influenceri. În cele trei ediții, Beach, Please! a colaborat cu peste 150 de influenceri români. Anul acesta, la Beach, Please! au venit și influenceri internaționali, cum ar fi Dylan Page, care are 12 milioane de followers pe TikTok. Postările lui au generat 10 milioane de vizualizări și peste un milion de like-uri.
Pe perioada festivalului, Beach, Please! a avut peste 6 milioane de like-uri pe Instagram. Pe TikTok, în aceeași perioadă, festivalul a avut 200 milioane de vizualizări, 13 milioane de like-uri, 513.000 share-uri, iar numărul de followers a crescut cu 200.000. Livestream-ul evenimentului, realizat simultan pe YouTube și TikTok, a fost urmărit de 2.7 milioane de persoane pe parcursul celor 4 zile care au fost transmise în direct.
Doar pe TikTok au fost făcute peste 100.000 postări cu hashtag-urile oficiale (#beachplease, #beachpleasero, #beachpleasefestival, #beachplease2024), care însumează peste 5 miliarde de vizualizări.
Un festival pentru Gen Z
Dar cum a ajuns Beach, Please! cel mai mare festival din România, online & offline, în doar trei ediții? De la dorința lui Selly de a crea ceva pentru Generația Z, un loc în care să simtă că aparțin, unde să se simtă liberi și să fie văzuți așa cum sunt.
Și a funcționat. Noile generații aveau nevoie de un spațiu de exprimare și întâlnire, un festival dedicat lumii lor.
Beach, Please! 2025 a vândut până acum o cifră record de 80.000 bilete în pre-sale, fiind cel mai bine vândut eveniment din România în perioada de presale.
"Ne mândrim cu faptul că 80.000 persoane și-au cumpărat bilet fără ca line-upul să fie anunțat. Acest fapt demonstrează mai mult ca orice loialitatea și încrederea publicului în brandul Beach, Please! Line-up-ul nostru de anul acesta a fost cu siguranță peste așteptările oamenilor, și asta ne face să avem acest record absolut de pre-sale pentru 2025”, a spus Selly.
Beach, Please! a știut să adune într-un singur loc tot ceea ce definește Generația Z. Adrenalină, spectacol, libertate, un spațiu care să genereze unde în online tot anul, o platformă care celebrează noile generații și vorbește pe limba lor. Dimensiunea Beach, Please! din 2024 a arătat și puterea Gen Z: generația care poate să creeze și merită cel mai mare festival din România.