- Noile cercetări Philips Avent arată că mamele se simt adesea vinovate când își alocă timp pentru ele – aproximativ jumătate dintre mame (44%) simt presiunea de ”a face totul”
- Mamele sunt de părere că cel mai bine își pot îngriji bebelușii atunci când au grijă de ele însele. Tot ele cred că a sosit timpul să înlăturăm presiunile societății de a fi părinți ”perfecți”
- Ca răspuns, Philips Avent lansează noua inițiativă ”Share the Care”, încurajând familiile, prietenii și comunitățile să ofere mai mult sprijin mamelor, astfel încât acestea să își poată prioritiza propria bunăstare și îngrijire.
Royal Philips, liderul global în tehnologie medicală lansează inițiativa #SharetheCare, invitând familiile, prietenii și comunitățile să ofere mai mult sprijin mamelor, astfel încât acestea să își poată prioritiza propria bunăstare și îngrijire. Philips Avent ia atitudine pentru a înlătura vechile mentalități, conform cărora mamele trebuie ”să facă totul” singure. Apelul vine ca răspuns la o nouă cercetare, care arată că două din trei mame (61%) alocă o oră sau mai puțin pe zi pentru nevoile lor de bază.
Mamele sunt îngrijorate în ceea ce privește bunăstarea lor
Cercetarea a mai arătat că aproximativ jumătate dintre mame (44%) simt presiunea de „a face totul”, cu peste o treime (37%) îngrijorându-se „foarte mult” cu privire la fericirea și bunăstarea lor generală. Majoritatea covârșitoare a mamelor (73%) spune că dacă fericirea și bunăstarea lor ar fi afectate negativ, acestea ar avea în timp un impact asupra capacității lor de a avea grijă de copil, ceea ce demonstrează că mamele pot avea grijă de copii, doar în măsura în care se îngrijesc și de ele însele.
Mamele sunt supuse unei presiuni mai mari decât acum un deceniu
Inițiativa Philips Avent vine într-un moment în care mamele au nevoie de sprijinul celor din jurul lor mai mult decât oricând, cercetarea arătând că aproape toate mamele (74%) cred că presiunea societății și așteptările de la ele au crescut în ultimii 10 ani, iar cei mai mulți membri ai societății (66%) sunt de acord, de asemenea. De fapt, majoritatea oamenilor (88%) recunosc că mamele își sacrifică sănătatea și bunăstarea personală pentru a avea grijă de copil. Aceste sacrificii reprezintă un risc, mai ales în contextul în care mamele (74%) resimt mai multă anxietate după ce au copii.
Lipsa somnului joacă un rol important, iar mamele cer sprijin
Lipsa de odihnă suficientă joacă un rol important în modul în care se simt mamele astăzi, mai mult de jumătate (51%) spunând că lipsa somnului este cauza unei presiuni și mai mari; aproape un sfert (23%) pierd trei ore sau mai mult în fiecare noapte. Mamele (66%) ar dori ca partenerii lor să se implice în îngrijirea copilului. Aproape jumătate (44%) ar dori ca și bunicii să ajute. Cu toate acestea, cei apropiați rămân reticeți, o treime dintre ei (38%) având rețineri să se implice, îngrijorându-se că s-ar putea să nu se ocupe de copil la fel de bine precum se așteaptă mamele.
Mesajul inițiativei ”Share the Care” este clar, iar Philips Avent preia mai departe responsabilitatea diseminării
Ținând cont de cercetările efectuate și de inițiativa menționată, Philips Avent își propune să crească gradul de conștientizare și încurajează atât familiile, prietenii, cât și alte persoane apropiate să se implice. Cum pot face asta? Prin acțiuni simple, cum ar fi să stea cu bebelușii o noapte sau să ajute cu hrănirea acestora. Pentru a răspândi mesajul inițiativei, Philips Avent a organizat un eveniment de lansare în data de 26 iunie 2024, începând cu ora 18:00, la PointHub din București. La eveniment au fost prezenți părinți, precum și persoane publice implicate în diseminarea mesajelor-cheie, dar și membri ai echipei globale Philips. Panelul de discuții a fost moderat de Adela Popescu, artist și mamă, care a discutat cu Raluca Anton, doctor în psihologie & psihoterapeut specializat în terapia de cuplu și Daniel Osmanovici, radio host si tată, pe marginea subiectelor menționate.
Soluția nu depinde doar de mamă – acțiunile familiei sunt vitale
Daciana Tulpan, Commercial Leader Philips Personal Health Romania, afirmă: „Mamele sunt nucleul societății noastre și își asumă acest rol 24 de ore din 24. Este important ca ele să știe că este în regulă să aloce timp pentru ele însele și că acest lucru este benefic pentru copil, prin starea lor de bine. Noi, la Philips, abordăm acum preconcepția potrivit căreia a avea nevoie sau a cere ajutor înseamnă că nu fac o treabă bună. De aceea, este vital ca cei din jurul mamelor să intervină proactiv, oricum pot. Inițiativa noastră arată că schimbarea este posibilă și evidențiază beneficiile ei cruciale pentru bunăstarea generală a fiecărei mame.
Un mesaj clar și puternic: împarte mai mult grija.
Andra Stuparu, Head of Digital Marketing, Philips Personal Health Europa Centrală și de Est este de părere că: „Inițiativa Philips Avent - Share the Care - este mesajul nostru de încurajare și arată clar de ce, noi, ca societate, trebuie să intervenim și să sprijinim mamele. Putem face asta pur și simplu întrebându-le: ai nevoie de puțin ajutor astăzi? Este important ca acest lucru să se extindă dincolo de membrii familiei. Dacă ne schimbăm colectiv comportamentul și atitudinea, putem face cu adevărat diferența pentru bunăstarea generală a fiecărei mame.
Philips Avent este aici pentru a ajuta.
Acum este momentul ca societatea să intervină și să sprijine mamele. Iar Philps Avent este aici tocmai cu acest scop. Prin celebrarea în 2024 a celei de-a 40-a aniversări, ne angajăm să sprijinim și să încurajăm femeile să preia conducerea călătoriei lor parentale, pe parcursul tuturor etapelor: începând cu preconcepția și continuând cu sarcina și perioada postpartum, scopul final fiind acela de a îmbunătăți sănătatea și bunăstarea mamei, a bebelușului și a familiei. Cu ajutorul aplicației Sarcină+, precum și a gamei de biberoane, tetine, pompe și monitoare, oferim încredere mamelor și celor care doresc să se implice, să împartă grija cu ușurință, în special în primele luni și în primii ani.
Royal Philips (NYSE: PHG, AEX: PHIA) este o companie lider în domeniul tehnologiei sănătății, axată pe îmbunătățirea sănătății și bunăstării oamenilor prin inovații semnificative. Inovația Philips centrată pe pacient și pe oameni folosește tehnologia avansată și cunoștințele clinice și profunde ale consumatorilor pentru a oferi soluții personale de sănătate pentru consumatori și soluții profesionale de sănătate pentru furnizorii de servicii medicale și pacienții acestora din spital și acasă. Cu sediul central în Țările de Jos, compania este lider în imagistica de diagnosticare, ultrasunete, terapie ghidată de imagini, monitorizare și informatică pentru întreprinderi, precum și în sănătatea personală. Philips a generat vânzări în 2022 de 17,8 miliarde EUR și are aproximativ 71.500 de angajați cu vânzări și servicii în peste 100 de țări.
Cercetarea internațională a fost efectuată de OnePoll în numele Philips în noiembrie 2023, cu 12.000 de mame cu copii cu vârsta cuprinsă între 0-3 ani în fiecare din următoarele țări: SUA, Franța, India, Indonezia, Polonia, Turcia, Brazilia, Germania (12.000 de mame respondente). Cercetarea include, de asemenea, întrebări adresate înspre 2.000 de membri ai populației generale (gândite pentru a fi reprezentative la nivel național pe baza vârstei/sexului/regiunii) în fiecare dintre aceleași țări enumerate mai sus (16.000 de respondenți ai populației generale).
OnePoll este membru ESOMAR și angajează membri ai MRS. OnePoll este partener al companiei MRS. Toți partenerii companiei MRS și angajații acestora sunt de acord să adere la Codul de conduită al MRS și la Angajamentul de calitate pentru partenerii companiei MRS în timp ce efectuează cercetări. OnePoll US urmează codul de conduită MRS la același nivel ca OnePoll UK și angajează membri ai AAPOR. OnePoll este membru al British Polling Council.