În luna copilului, DDB România, alături de Pepco România, lansează campania „Discuții din inimă”, o inițiativă menită să atragă atenția asupra importanței comunicării sincere și emoționale dintre părinți și copii.
„Când e ultima oară când ai vorbit din inimă cu copilul tău? Aceasta este întrebarea de la care am pornit. Conform statisticilor, răspunsurile românilor sunt îngrijorătoare – doar 42% dintre părinți mai petrec peste două ore jucându-se cu copiii sub 10 ani. Situația este și mai alarmantă în cazul copiilor de peste 10 ani, numai 21% dintre părinți alocă timp pentru interacțiuni, față de 70% în 2013, conform Studiului privind incidența violenței asupra copiilor efectuat de Organizația Salvați Copiii. Iar consecințele sunt copleșitoare: 58% dintre tinerii care apelează la linia de ajutor depreHUB suferă de anxietate, 23% de depresie și 31% de alte tulburări”, a declarat Raluca Popescu, Corporate Social Responsibility Specialist Pepco România.
„Pentru că suntem un brand ce valorizează wellbeing-ul familiilor, ne-am propus să atragem atenția asupra acestei probleme cu efecte pe termen lung și să oferim instrumente și sprijin pentru rezolvarea ei. Prin colaborarea cu Salvați Copiii, depreHUB și Fundația Noi Orizonturi, facilităm accesul familiilor la ajutor specializat și le oferim o platformă unde pot obține informații și sfaturi din partea profesioniștilor”, a detaliat Raluca Popescu.
„Dragostea familială nu trebuie considerată de la sine înțeleasă; lipsa comunicării sincere și deschise poate avea consecințe grave. În familiile în care comunicarea verbală este superficială sau inexistentă, tensiunile se acumulează, devenind o barieră majoră în dezvoltarea emoțională a copiilor. Campania «Discuții din inimă» își propune să schimbe paradigma comunicării din familiile românești, încurajând discuțiile autentice între părinți și copii”, a explicat Irina Duţă, Senior Account Manager DDB.
„Cum poți să vorbești deschis despre ce nu poți să vorbești deschis? De la liniște la comunicare autentică e un salt uriaș. Uneori, e nevoie de un ajutor. Unui copil îi este mai ușor să exprime în scris sentimentul de singurătate. Unui părinte îi este mai ușor să își exprime în scris sentimentul de mândrie față de copilul său. Așa am ajuns la «Discuții din inimă», o platformă care încurajează părinții și copiii să-și comunice sentimentele nerostite”, concluzionează Cosmin Voicu, Copywriter DDB România.
Pentru a promova platforma „Discuții din inimă”, DDB România și Pepco România au creat un film emoționant, distribuit online. Patru perechi de părinți și copii au fost invitați să își noteze sentimentele în jurnale special pregătite. Ulterior, aceștia s-au așezat la aceeași masă pentru a citi ce au scris, creând momente de conexiune autentică. Campania a fost lansată la începutul lunii iunie și cuprinde un spot online, un landing page dedicat și materiale în magazine.
Credits:
Echipă Pepco România:
Raluca Popescu - Corporate Social Responsibility Specialist
Echipă DDB România:
Roxana Niţă – Executive Creative Director
Luciana Cucoaneș – Head of Strategy
Emilian Urucu – Strategy Planner
Ana Tanasă – Head of Art
Andreea Dragomir – Art Director
Cosmin Voicu - Copywriter
Cătălina Biro – Group Account Director
Irina Duţă – Senior Account Manager
Iulian Apopii - DTP
Casă de producţie: Multimedia EST
Regizor: Andreea Păduraru
DOP: Andrei Oană
Pepco este un lanț european de retail care oferă clienților săi acces ușor și rapid la toate produsele dorite sau necesare, pentru a-și îmbrăca familia și pentru a-și îngriji sau decora casele, la prețuri mici. Brand-ul a fost lansat în 2004 în Polonia și de atunci a captat interesul unui număr tot mai mare de clienți, extinzându-și ulterior operațiunile în Europa Centrală și de Est. În prezent, Pepco operează peste 2700 de magazine în Europa.
În domeniul responsabilității sociale, Pepco se concentrează pe sprijinirea copiilor, implicându-se în principal în activități care vizează îmbunătățirea calității timpului liber. Există în derulare zeci de programe CSR la locul de muncă în fiecare țară în care Pepco este prezent. În toate aceste țări cooperăm cu organizații neguvernamentale care ajută copiii din familiile sau comunitățile defavorizate. Aceste organizații se concentrează pe dezvoltarea personală și emoțională a copiilor, pe consolidarea abilităților și competențelor acestora și pe sprijinirea accesului la educație. De asemenea, întreprind activități care vizează creșterea interesului lor pentru artă, cultură și sport.
DDB România este agenția de creație membră The Group. The Group este lider al industriei de comunicare din România și include agenții specializate în servicii de creație, media, digital, branding, relații publice, producție, marketing experiențial și evenimente speciale.
In 2023, DDB România a obținut recunoaștere creativă pentru campania #DeNetestat (creată în parteneriat cu Rețeaua VIF) în cadrul unor festivaluri locale și internaționale de prestigiu: 2 trofee Gold la festivalul Effie Europe, 3 trofee Gold la festivalurile Gerety Awards, Gala Societății Civile și Effie Awars Romania; 1 Silver Lion în cadrul Cannes Lions; 3 trofee de bronz la Cannes Lions, Effie Awards și One Show, 1 Wood Pencil în cadrul D&AD și un shortlist la categoria Film & Health în cadrul Cannes Lions. In 2022, pentru aceeași campanie, DDB a obținut 2 trofee Gold la LIA Awards și Webstock, 1 trofeu Glass la Eurobest, 1 trofeu Silver la Cresta Awards și un shortlist la categoria Healthcare în cadrul Cresta Awards. La categoria Employer Branding, DDB Romania obține cele mai multe premii din istoria agenției pentru clientul McDonald’s: Locul 1 la categoriile Best Employer Brand Video și Best Use of Social Media in an Employer Branding Campaign; locul 2 la categoriile Employer Brand of the Year (Large companies); Best Recruitment Campaign și Best Employer Branding Campaign targeting Gen Z și un trofeu de bronz la categoria Corporate Reputation în cadrul Effie Awards.