Agenția de cercetare de piață iSense Solutions a lansat a doua ediție a CEOs Power Report, un studiu complet ce explorează modul în care liderii companiilor comunică și sunt percepuți de către cei care îi urmăresc.
Datele studiului arată că procentul celor care urmăresc comunicarea persoanelor din funcții de CEO a crescut semnificativ de la 49% în 2023 la 54% în 2024, fapt ce semnifică interesul ridicat al românilor față de informațiile transmise de leaderii companiilor.
Care sunt canalele unde urmăritorii caută informații?
În ce privește mediile în care românii urmăresc comunicarea CEOs, dintre cei care se informează, pe primul loc se află internetul (95%), urmat apoi de televizor (77%), radio (53%) și presa scrisă (52%). 64% dintre români se informează despre persoanele din funcții de conducere de la alți cunoscuți.
Pe internet, românii care se informează despre CEOs o fac în principal din articolele online (83%), de pe site-ul companiei (76%), site-urile de știri (79%) sau caută informații pe Google (69%). Email-ul a scăzut ca sursă de informare despre persoanele din funcții de conducere de la 63% în 2023 la 56% în 2024, în timp ce podcast-urile au devenit mai populare, crescând de la 55% în 2023 la 65% în 2024.
Și social media reprezintă o sursă importantă pentru informațiile despre persoanele din funcții de conducere. Pentru cei care urmăresc CEOs, pe primul loc se află Facebook (73%), YouTube (66%), forumurile online (56%), Instagram (51%) și LinkedIn (49% în 2024, în creștere de la 45% în 2023).
În 2024, publicul și-a îndreptat atenția către diverse teme comunicate în mass-media de către liderii companiilor. Așa cum arată datele, 90% dintre respondenți au declarat că au căutat informații despre opiniile acestora referitoare la industria în care activează, în creștere de la 86% în 2023. De asemenea, 90% au fost interesați de informațiile oferite despre companie, comparativ cu 84% în 2023.
Pe lângă acestea, publicul a fost interesat și de opiniile exprimate de CEOs legate de evenimentele curente și impactul acestora asupra industriei (76%), sfaturi de carieră pentru tineri (75%), informații pentru dezvoltare personală sau profesională (74%), istoricul profesional al liderilor (tot 74%), implicarea companiei în diferite cauze sociale (71%), experiențe personale și continut motivațional (69%, respectiv 68%).
Românii din mediul urban au declarat care ar trebui să fie si calitățile pe care să le întrunească un adevarat lider: să fie competent (82%), comunicativ (80%), empatic (67%), motivat (67%), să aibă integritate (64%).
De asemenea, studiul a relevat faptul că procentul tinerilor din Generația Z (18-29 ani) care urmăresc comunicare CEOs este semnificativ mai mare decât al celorlalte generații (61% dintre tinerii Generației Z urmăresc persoane din funcții de conducere vs. 52% dintre Millennials (30-44 ani) și 51% dintre cei din Generația X (45-55 ani)).
„În contextul actual, interesul sporit al Generației Z pentru interacțiunea cu CEOs sugerează o schimbare în modul în care tinerii caută modele și mentorat, sugerând o aspirație mai puternică a acestora de a înțelege viziunile și strategiile celor care conduc organizațiile. Astfel, într-o lume în continuă evoluție, comunicarea și conectarea cu CEOs devin un aspect crucial pentru cultivarea succesului și învățarea continuă a noilor generații”, afirmă Traian Nastase, Managing Partner iSense Solutions.
Studiul CEOs Power Report, pe lângă comportamentul și așteptările publicului, evidențiază și liderii care au captat atenția în rândul audienței românești.
Conform rezultatelor, clasamentul pentru cel mai cunoscut CEO în România este condus de Dan Șucu (Mobexpert), care se bucură de o notorietate de 58% printre români. În continuare, Adrian și Dragoș Pavăl (Dedeman), Cristina Batlan (Musette) și Dragoș Petrescu (City Grill) împart locurile următoare, fiecare cu o notorietate de 46%. Clasamentul este completat de Florin Talpeș (Bitdefender) 39%, Anca Vlad (Fildas-Catena) 38%, Dan Ostahie (Altex) 34%, Dragos Sirbu (Flanco Retail) 32%, Bogdan Neacșu (CEC Bank) 30% și Silviu Popovici (PepsiCo) 29%.
Studiul prezintă cei mai urmăriți CEOs. Aceștia sunt: Dan Sucu (Mobexpert), urmărit de 30% dintre românii din mediul urban, Cristina Batlan (Musette) 28% și Adrian/Dragoș Pavăl (Dedeman) completează podiumul cu 24% din audiență. În continuare clasamentul îi include pe Dragoș Petrescu (City Grill) 20%, Anca Vlad (Fildas-Catena) 17%, Rucsandra Hurezeanu (Ivatherm) 15%, Mihai Tudor (Simtel) 14%, Mihai Bordeanu (Dacia) 14%, Florin Talpeș (Bitdefender) 14%, Dragoș Damian (Terapia Ranbaxy) 14%, Radu Timiș (Cris-Tim) 14%, Ionuț Ardeleanu (Auchan) 14%, Dan Ostahie (Altex) 14%, Mircea Moga (Mega Image) 14%, Mihai Marcu (Medlife) 13%.
În ce priveste CEOs care inspiră audiența, Tudor Manea, CEO-ul eMAG, stă în fruntea acestui clasament, fiind urmat îndeaproape de Adrian și Dragoș Pavăl (Dedeman), alături de Cristina Batlan (Musette), fiecare cu un procent de 59% din recunoașterea publicului. Topul este urmat de: Marco Hossl (Kaufland) 58%, Fady Chreih (Regina Maria) 57%, Elisabeta Moraru (Google Romania) 57%, Ioan Nani (Antibiotice Iași) 57%, Doris Andronescu (Sanador) 57%, Radu Savopol (5 to go) 57%, Florin Talpeș (Bitdefender) 57%, Adrian Mihai (Fan Courier) 57%, Cosmin Vladimirescu (Mastercard) 56%, Bogdan Putinica (Microsoft) 56%, Mihai Marcu (Medlife) 56%, Ionut Ardeleanu (Auchan) 55%.
Topul liderilor pentru care românii au declarat că ar lucra arată astfel: Fady Chreih, CEO-ul Regina Maria, se bucură de cea mai mare recunoaștere, fiind ales de 68% dintre români ca potențial angajator. Îl urmează Elisabeta Moraru (Google Romania), cu un procent de 67%, și Doris Andronescu (Sanador), cu 63%. Bogdan Putinica (Microsoft) și Mihaela Bitu (ING Bank) sunt și ei în top, cu 62% fiecare. Tudor Manea (eMAG) 61%, Serghei Bulgac (Digi RCS&RDS) 60%, Radu Savopol (5 to go) 60%, și Mihai Marcu (Medlife) 60%, Mircea Turdean (Farmec) 58%, Adrian și Dragoș Pavăl (Dedeman) 58%, Ioan Nani (Antibiotice Iași) 58%, Maria Rousseva (BRD), Cristina Batlan (Musette) și Adrian Ariciu (Metro) completează topul cu 57% fiecare.
În ceea ce privește încrederea pe care românii declară că o au în liderii companiilor, clasamentul arată astfel: Tudor Manea, CEO-ul eMAG, ocupă primul loc (66%). Îl urmează îndeaproape Adrian și Dragoș Pavăl (Dedeman), precum și Cristina Batlan (Musette), amândoi cu 64% din încrederea publicului. Clasamentul este completat de: Elisabeta Moraru (Google Romania) 63%, Serghei Bulgac (Digi RCS&RDS) 62%, Daniel Gross (Penny) 62%, Mihaela Bitu (ING Bank) 61%, Bogdan Putinica (Microsoft) 61%, Marco Hossl (Kaufland) 60%, Cosmin Vladimirescu (Mastercard) 60%, Florin Talpeș (Bitdefender) 60%, Ioan Nani (Antibiotice Iasi) 59%, Mathieu Bauduin (Leroy Merlin) 59%, Adrian Ariciu (Metro) 59%, Dan Sucu (Mobexpert) 59%.
Datele fac parte din studiul CEO Power Report 2024 și sunt reprezentative pentru mediul urban din România, 18-55 ani. Studiul a fost realizat online, pe un eșantion de 506 respondenți, datele fiind culese în luna martie 2024 și au fost prezentate în exclusivitate în cadrul evenimentului PR Summit.
iSense Solutions - The Modern Consumer Company - folosește cele mai inovatoare metode de explorare și analiză a consumatorului modern. Fondată în 2014, compania oferă servicii complete de cercetare de piață și aduce un mix de inovație și eficiență pentru clienți.