Suntem deja de două luni în „Modul B” de testare a Privacy Sandbox, cu cookie-uri third-party blocate pe 1% din browserele Chrome din întreaga lume. Ca parte a eforturilor noastre de a ne asigura că industria publicitară are la dispoziție instrumente eficiente care nu se bazează pe cookie-uri third-party, am experimentat în mod activ cu instrumentele Privacy Sandbox. Rezultatele de până acum sunt încurajatoare, dar mai sunt multe de făcut.
Ce puteți afla din acest articol:
- Cum testăm Privacy Sandbox?
- Parcursul nostru și rezultatele inițiale
- Care sunt următoarele etape?
Cum testăm Privacy Sandbox?
În timpul acestei etape inițiale de tranziție, ne-am concentrat asupra:
- Testare end-to-end
- Integrări cu furnizorii de spațiu publicitar
- Extinderea caracteristicilor Privacy Sandbox pe care le utilizăm
- Migrarea campaniilor către instrumente de publicitate cookieless
Am făcut progrese bune pe toate planurile. În special, am reușit să livrăm creative foarte personalizate în cele mai populare formate și plasamente, iar comparațiile noastre inițiale indică rezultate promițătoare față de sistemele noastre tradiționale.
Au existat și unele limitări. De exemplu, dimensiunea limitată a eșantionului de 1% ne-a îngreunat procesul de:
- Înțelegerea ofertei și cererii reale
- Antrenarea diverselor modele pe un volum de date complet cookieless
- Analiza cerințelor tehnice pentru creșterea volumelor acestor soluții de tip „cookieless”
Pentru ca aceste eforturi să aibă rezultate este necesară o implicare activă a industriei, volume mai mari de date și stimulente economice mai realiste. Prin urmare, colaborăm cu echipa Google, cu partenerii noștri din industrie și cu autoritățile de reglementare pentru a asigura un plan de accelerare responsabil care să ne permită nouă și altora să calibrăm și să reglăm aceste sisteme, având răbdare în același timp ca Google să ofere toate caracteristicile cheie.
Pe scurt: suntem încrezători în implementarea noastră tehnică și suntem optimiști că, pe baza unui timeline adecvat și cu implicarea ecosistemului de publicitate, vom reuși să facem din acest proiect un succes.
Parcursul nostru și rezultatele inițiale
Licităm și cumpărăm live în Sandbox de la sfârșitul anului 2023 și am verificat că elementele constitutive cheie ale soluțiilor noastre de publicitate personalizată sunt funcționale. Putem crea profiluri de date first-party bazate pe interacțiuni directe între utilizatori și advertiseri și le putem stoca în siguranță și confidențial prin intermediul Interest Groups. Suntem capabili să accesăm aceste profiluri în momentul licitației și să facem oferte inteligente; atunci când câștigăm licitația, putem oferi creative extrem de atractive cu recomandări de produse relevante. Pe scurt, avem un bun suport tehnic pentru publicitate personalizată și axată pe privacy.
Până în prezent, marea majoritate a observațiilor noastre finalizate au fost realizate prin AdX sau prin integrării directe cu publisherii. În primul trimestru, am colaborat îndeaproape cu cei mai importanți parteneri pe partea de livrare spațiu publicitar pentru a pune pe picioare și a testa noi integrări; în prezent, primim cereri de oferte de la șase platforme importante, iar alte opt sunt aproape de a fi active.
Între timp, lucrăm pentru a ne asigura că toți clienții și campaniile noastre existente pot rula pe aceste noi structuri. Clienții noștri ar trebui să rețină că, în general, acesta este un proces „silențios” – așa că, dacă nu ați primit vești de la noi, este un semn bun! Având în vedere că doar 1% din baza de utilizatori Chrome utilizează soluții cookieless, dimensiunea actuală a eșantionului și mediul de licitație conține prea mult zgomot pentru a genera rezultate utile clienților sau specifice campaniilor. Deocamdată ne concentrăm pe implementare și pe rezultate agregate.
Care sunt următoarele etape?
Vom folosi următoarea perioadă de timp rămasă din Modul B pentru a finaliza testele funcționale, pentru a dezvolta integrări cu furnizorii de spațiu publicitar și pentru a activa în mediu cookieless campaniile noastre existente. Este o mare oportunitate pentru noi de a construi un set de date solide despre performanța tehnică și economică a tehnologiei, pe care le vom împărtăși cu CMA (Competition and Markets Authority) la jumătatea anului. Sperăm să putem spune CMA-ului că acest sistem are un sprijin puternic pentru scenariile noastre de utilizare și un grad ridicat de utilitate (în special în raport cu realitatea post-cookie, de exemplu, a Safari).
Totuși, acest lucru nu ar trebui să însemne că ar trebui să trecem direct de la 1% la 100%. Așa cum am comunicat anterior, există o serie de aspecte cruciale care nu au fost și nu pot fi abordate în această fază de testare cu 1%.
Avem nevoie de o participare mai amplă a ecosistemului și de un eșantion de dimensiuni mai mari pentru a înțelege în mod corespunzător cererea și oferta reale, pentru a ne desfășura diferitele modele pe un volum de date complet cookieless și pentru a lucra la cerințele tehnice de scalare. În plus, ne bazăm pe Google pentru a rezolva o serie de probleme nerezolvate care ar trebui considerate condiții prealabile pentru o extindere completă, dar nu numai:
- Încrederea în execuția on-device. Este necesar ca Google să confirme fezabilitatea acestor operațiuni la nivel de dispozitiv, anticipând participarea completă a ecosistemului, fără a se baza excesiv pe timeout-uri și alte limitări.
- Sprijin pentru formatele de publicitate nativă, începând cu specificații complete și acordând suficient timp pentru ca furnizorii să implementeze și să testeze.
Ne așteptăm ca acest lucru să necesite una sau mai multe faze intermediare de accelerare de 3 până la 6 luni pentru a fi realizat. Vom continua să colaborăm cu echipa Google, cu partenerii noștri din industrie și cu autoritățile de reglementare pentru a asigura un plan de responsabil care reflectă aceste realități.
Anticipăm că vom putea împărtăși public o gamă mai largă de rezultate odată ce volumele ne vor avea importanță statistică, în vederea pregătirii pentru prezentarea noastră către CMA. Până atunci, lucrăm din greu pentru a ne asigura că partenerii noștri vor putea face publicitate în mod eficient prin Privacy Sandbox în viitorul cookieless.