- Participarea la studiu este deschisă tuturor agențiilor de publicitate care operează în România, indiferent de statutul de membru al UAPR.
- Obiectivul principal al studiului este să aducă în piață o înțelegere clară și transparentă a nivelurilor salariale pentru toate pozițiile din industria de publicitate și PR.
- Studiul se efectuează în colaborare cu PwC România o dată la doi ani și măsoară evoluția remunerațiilor financiare din piața autohtonă.
Uniunea Agențiilor de Publicitate din România (UAPR), în colaborare cu PwC România, va realiza în perioada aprilie-iunie 2024, un studiu care urmărește evoluția remunerațiilor de pe piața locală de publicitate. Participarea la studiu este deschisă tuturor jucătorilor din piața de publicitate, care activează în România, indiferent dacă sunt sau nu membri în UAPR.
„Industria de publicitate este în continuă evoluție, iar peisajul autohton trebuie să rămână calibrat la trendurile ce țin de evaluarea competențelor, în termeni de remunerații financiare. Transparența este cuvântul cheie pe care îl caută atât angajații, cât și întregul mediu de business, de aceea este necesar să înțelegem, corect, nivelul de salarii din piață și să previzionăm alți indicatori ce țin de creșteri salariale. Din aceste motive, invităm toate agențiile care își desfășoară activitatea în România, indiferent dacă fac parte din rețele internaționale, dacă sunt independente, dacă sunt integrate, de media sau PR, să participe la acest studiu pentru a construi împreună o industrie echitabilă și aliniată. Acest demers este la ediția a opta iar utilitatea lui s-a demonstrat în timp, deoarece putem evalua poziția ocupată de industria noastră în economia națională, tendințele de dezvoltare și nivelul de atractivitate pentru noi talente și profesioniștii în publicitate”, susține Dana Nae Popa, președintele Uniunii Agențiilor de Publicitate din România.
Studiul Salarial și de Beneficii analizează toate competențele din industrie: creație, strategie, media, digital, PR și evenimente, precum și toate nivelurile de senioritate, construind astfel o imagine clară și transparentă a nivelurilor salariale, de la Director General, la cele mai mici poziții, din toate departamentele și specializările agențiilor. Pentru a asigura consistența datelor, studiul ia în considerare și descrierea clară a responsabilităților aferente fiecărei poziții în parte.
„Colaborăm cu UAPR de peste 10 ani în realizarea acestui studiu care reflectă dinamica pieței muncii într-o industrie în care resursa umană reprezintă capitalul cel mai valoros. Ultimii ani au adus creșteri salariale spectaculoase atât pe fondul contextului macro-economic, cât și datorită schimbărilor de comportament și o mobilitate crescută a oamenilor. Un astfel de instrument a devenit cu atât mai important în aceste condiții deoarece asigură o abordare științifică, coerentă și consistentă în culegerea și interpretarea datelor din piață, ajutând astfel companiile să ia decizii legate de recompensare bazate pe date solide.”, spune Oana Munteanu, Director People & Organisation, PwC România.
Alături de evaluarea financiară a competențelor specialiștilor din industrie, studiul va analiza și modul în care au evoluat costurile de operare de la ultima ediție până în prezent.
Agențiile care doresc să participe la studiu și să furnizeze date, pot să scrie un e-mail la adresa [email protected] până la data de 8 aprilie 2024.
Uniunea Agențiilor de Publicitate din România este asociația profesională care reunește cele mai importane agenții de publicitate și media din industrie. Din 2000, UAPR urmărește apărarea intereselor agențiilor de publicitate, dezvoltarea și profesionalizarea industriei și promovarea unor standarde profesionale de referință. UAPR este membră a Asociației Europene a Agențiilor de Comunicare (EACA).
Misiunea PwC este de a construi încredere în cadrul societății și de a contribui la rezolvarea unor probleme importante. Suntem o rețea de firme prezentă în 151 de țări cu mai mult de 360.000 de profesioniști ce oferă servicii de calitate în domeniul consultanței pentru afaceri, auditului și consultanței fiscale.
PwC se referă la rețeaua de firme PwC și/sau la una dintre firmele membre, fiecare dintre acestea fiind o entitate juridică.