[Marcom 2024] Raluca Mihalachioiu și Simona Dan: Este musai să ne îndepărtăm de publicitatea intruzivă. Publicitatea trebuie să fie etică și să ofere valoare reală consumatorilor

[Marcom 2024] Raluca Mihalachioiu și Simona Dan: Este musai să ne îndepărtăm de publicitatea intruzivă. Publicitatea trebuie să fie etică și să ofere valoare reală consumatorilor

Anul acesta, brandurile trebuie să pună accentul pe calitate, nu pe cantitate, și să renunțe la tacticile care stârnesc emoții fără un scop, spun Raluca Mihalachioiu și Simona Dan, Managing Partners The Public Advisors.

Întreruperea experienței de navigare poate fi percepută negativ de consumatorii care au devenit sensibili și nu mai acceptă strategii de promovare agresive. În schimb, avem nevoie de campanii gândite pe termen lung, inclusiv când vine vorba de colaborări cu influencerii, cred Raluca și Simona. 2024 se anunță a fi un an interesant și din perspectiva adoptării AI, care încă nu și-a dovedit clar utilitatea, dar și a schimbărilor în comportamentul de căutare online a generațiilor mai tinere, observă ele.

În propria agenție, Raluca și Simona și-au propus să inoveze în sectorul de organizare a evenimentelor și să exploreze tehnologii noi pentru a amplifica experiența participanților. De asemenea, vor continua să încurajeze relațiile de business bazate pe respect și pe crearea unui mediu de lucru sănătos.

Cum arată 2023 la bilanț, ce rutine iau cu ele în acest an și ce campanii au rămas memorabile, aflați în continuare.

 

Restart 2024

Am pășit în 2024 cu energie pozitivă și multă determinare. De obicei, la început de an se întâmplă multe lucruri în agenție, avem întâlniri cu clienții, stabilim strategiile pentru întregul an și avem ședințe interne de brainstorming, totul ca să dezvoltăm cele mai bune campanii pentru clienți. Este un an cu numeroase oportunități în domeniul comunicării, iar agenția noastră este pregătită să facă față provocărilor și să exploreze trendurile emergente. Ne-am propus să continuăm să inovăm și să oferim soluții creative, să ne consolidăm poziția pe piață și să dezvoltăm relații puternice cu partenerii noștri. Gândurile noastre sunt concentrate pe adaptabilitate și ne dorim să avem o contribuție pozitivă la succesul clienților noștri.

 

Planuri

Anul acesta ne-am propus să ne axăm cu precădere pe organizarea de evenimente care să reprezinte o platformă de întâlnire între companii și stakeholderi. Ne dorim să creăm experiențe palpabile pentru clienți, să facilităm interacțiuni autentice și să construim relații solide. Totodată, ne dorim ca cei implicați, atât clienți, furnizori sau jurnaliști, să simtă impactul direct al comunicării noastre și să creeze legături semnificative, de durată.

Pentru a atinge aceste obiective, ne-am propus să inovăm în sectorul de organizare a evenimentelor, să aducem elemente personalizate și să explorăm tehnologii noi pentru a amplifica experiența participanților, astfel încât evenimentul să fie unul de impact.

Suntem conștiente că peisajul evenimentelor se schimbă rapid, așa că ne vom adapta strategiile pe măsură ce apar noi tendințe și cerințe ale pieței.

 

Industria creativă în 2023 și 2024

Ca aproape în fiecare an, și în 2023 industria creativă din România a experimentat o serie de schimbări și provocări, influențată de diverși factori. Evoluțiile tehnologice rapide, schimbările de comportament ale consumatorilor și contextul economic au fost doar câțiva dintre factorii importanți care au influențat peisajul creativ.

Digitalizarea a continuat să joace un rol semnificativ, iar agențiile au fost nevoite să se adapteze rapid la noile tehnologii. De asemenea, schimbările culturale și sociale au influențat modul în care au fost percepute și abordate campaniile de marketing și comunicare.

Am observat o tendință în nevoia clienților pentru găsirea unor soluții rapide, inclusiv comunicarea ce se desfășura cu precădere pe mail, acum se îndreaptă către conversații fulger, din mers, în detrimentul stabilirii unor întâlniri sau conferințe telefonice.

În privința a ceea ce se întrevede pentru 2024, este posibil ca aceste tendințe să continue să domine peisajul creativ. Agențiile vor trebui să rămână agile și să adopte strategii inovatoare pentru a răspunde schimbărilor continue din mediul de afaceri și din societate. Însă, colaborările strânse între agenție și client pot juca un rol crucial în generarea de idei creative potrivite și în producerea de conținut relevant pentru publicul țintă.

 

Tendințe, cu bune și rele

Anul 2024 se anunță a fi foarte interesant, mai ales după amploarea pe care o deține AI-ul, însă rămâne de văzut cât va mai dura acest trend, deoarece cu toții ne întrebăm cât ne ajută de fapt acest tool. Rămâne însă amploarea rețelelor de socializare. De exemplu, 51% dintre utilizatorii generației Z spun că preferă să folosească TikTok ca motor de căutare, nu Google: deoarece platforma de socializare este mai de încredere și mai personală.

În plus, colaborările cu influențatori pe rețelele de socializare nu se mai rezumă la o singură postare sau promovare, companiile tind să dezvolte colaborări pe termen lung cu creatorii de conținut, iar acesta este un lucru benefic din mai multe motive. Anul acesta se pune accentul pe calitate și nu pe cantitate. În loc de puțin din toate, strategiile trebuie să se axeze pe campanii de brand de înaltă calitate și postări pe rețelele sociale cu potențial de viralitate.

În ceea ce privește anul 2023, este musai să ne îndepărtăm de publicitatea intruzivă. Consumatorii sunt tot mai sensibili la reclamele care întrerup experiența de navigare sau folosesc tactici agresive. Utilizarea tacticilor excesive pentru a stârni emoții fără un scop autentic poate fi percepută negativ. Este important ca publicitatea să fie etică și să ofere valoare reală consumatorilor. Campaniile care se bazează prea mult pe aceleași teme sau mesaje pot deveni plictisitoare pentru public și își pot pierde eficacitatea.

 

2023 la bilanț

Anul 2023 a fost un an cu provocări, dar și cu multe oportunități. Colaborarea strânsă cu clienții și partenerii, alături de o echipă de profesioniști în domeniul comunicării, au reprezentat cheia succesului într-un mediu în continuă schimbare.

În 2023 am aniversat 15 ani de The Public Advisors, un milestone important, un moment de maturitate pentru noi care a venit și cu rezultate deosebite:

  • În prezent, avem alături o echipă completă formată din 12 consultanți cu experiență și dedicare pentru ceea ce fac.
  • Am avut 60 de companii și campanii de care ne-am ocupat doar în 2023
  • Am atins o cifră de afaceri de aproximativ 800.000 de EUR, iar aproape 70% din această sumă este reprezentată de venituri din remunerații pentru servicii de comunicare și relații publice (fee-uri). Acest lucru arată un focus puternic al agenției pe zona strategică de comunicare.
  • În plus, am fost clasați pe locul 4, pentru al 2-lea an la rând, în topul agențiilor în percepția clienților (topul BIZ si Unlock Market Research)

 

Proiecte

Am avut, bineînțeles, multe campanii spectaculoase care și-au pus amprenta și care au ajutat la atingerea obiectivului propus, de exemplu, campaniile de creare de conținut pentru branduri cu diverse precum BOSCH, P3 Parks, Crosspoint, HAGAG Development Europe Isopan, Speedweell, Arval, Novartis, Sandoz, BRIO Teste Educationale, MET Energy Romania, Gopet, Allianz Trade, Gi Group. Însă am lucrat și la campanii mai ample, care au presupus muncă de echipă, colaborări și activări realizate în locuri publice, cum ar fi:

  • Miturile nu Te tratează – o campanie de conștientizare privind administrarea corectă a antibioticelor. În cadrul proiectului am amplasat cabine de De-mitizare în centre comerciale din țară, iar trecătorii au avut ocazia să intre pentru a asculta mesaje privind administrarea corectă a antibioticelor, iar la ieșirea din cabină aceștia erau declarați de-mitizați. :) Campania a inclus colaborări cu influențatori, cu posturi de televiziune și radio și nu în ultimul rând, redactare de materiale informative pentru presă.
  • Plantați în amintire - un proiect amplu al Asociației Zi de BINE. Primul parc de mesteceni din Lugoj, plantat în amintirea unei persoane dragi. La început, pe site-ul asociației au fost urcate 100 de povești de dor despre cei plecați, scrise de cei rămași în urmă. Însă proiectul a luat amploare, iar în prezent au fost dezvoltate și alte astfel de parcuri și în alte orașe din țară, București, Constanța, Oradea, Brașov, Tg Mureș, etc.

  • EVERGENT Investments este unul dintre partenerii importanți ai The Public Advisors și ne bucurăm că putem spune deja că avem o colaborare de durată. EVERGENT a fost primul fond de investiții ce a trecut printr-un proces de rebranding, un proiect de succes pe care l-am realizat împreună. Iar din acel punct, parteneriatul nostru a continuat, The Public Advisors având în responsabilitate strategia de PR a companiei din ultimii ani.

  • Novapill – Unul dintre proiectele speciale la care lucrăm cu mult drag este crearea unei reviste interne pentru compania Novartis, un tip de proiect pe care nu-l mai abordasem de mult în agenție. De la ideea inițială de newsletter intern, am evoluat spre o revistă complexă, finalizând cu succes a doua ediție în decembrie anul trecut, fiecare având între 40 și 80 de pagini. Proiectul este special pentru noi, deoarece observăm cum oamenii se implică cu entuziasm în redactarea și împărtășirea noutăților și a proiectelor lor. Suntem mândri și de aspectul grafic pe care l-am oferit acestui proiect, deoarece am utilizat o aplicație ce permite să dăm conținutului un efect de răsfoire 3D și interactivitate.

 

Surprize, încântări, enervări

De obicei, încântările sunt legate de buna colaborare pe care o avem cu clienții, deoarece este extrem de important să avem o relație strânsă, care să se bazeze pe încredere și respect. Totodată, este vorba și despre legătura pe care am reușit să o creăm cu fiecare persoană din echipa TPA. Suntem de părere că, pentru a avea o relație profesională bună, este esențial să dezvoltăm o relație umană, bazată pe înțelegere și sprijin. Nu este o noutate că mediul de lucru este foarte important, de aceea considerăm că dacă pornim de la un spațiu sănătos, relaxat, rezultatele pot fi extraodinare.

Cred că aspectele nefericite sunt în general legate de pitchurile cu pretenții mari și timp scurt de implementare, netransparente și mute în fața întrebărilor de genul: Ce buget aveți? Ce alte agenții sunt în acest pitch? Totodată, ne-am confruntat și cu termenele de plată împovărătoare și cu greu respectate de companiile mari, care pun o responsabilitate nefirească de „finanțator” pe agenții.

 

Obiceiuri care rămân

Raluca Mihălăchioiu: Pentru mine, ce m-a ajutat în 2023 au fost rutinele legate de sport, atenția deosebită pe sănătate și nutriție de calitate, aspecte care mă ajută vizibil și în business. Funcționez mai bine, am mintea mai clară și reușesc să fiu extrem de organizată și agilă. Aceste schimbări vor rămâne cu siguranță cu mine și anul acesta.

Simona Dan: Anul trecut am petrecut mai mult alaturi de familie si de prieteni, am fost prezentă la toate evenimentele importante din viața lor, am călătorit mai mult și ne-am creat mai multe prilejuri de distracție. Mă străduiesc să nu renunț la acest bun obicei nici in 2024 ;).

 

Lecțiile lui 2023

Una dintre cele mai importante lecții din 2023 fac referire la schimbările legislative de la final de an. Modificările legilor fiscale pot afecta serios companiile dacă nu reușesc să țină pasul cu schimbările. Cunoașterea acestor schimbări legislative permite o planificare mai eficientă a resurselor. În plus, companiile își pot ajusta strategiile de afaceri pentru a se adapta la noile cerințe legale și a evita eventualele perturbări, însă uneori, adaptarea aceasta rapidă poate fi dificilă.

 

Campania anului

Una dintre campaniile reprezentative din 2023 cred că a fost cea lansată de DOVE. În aprilie 2023, DOVE a lansat campania Stand Up for #KidsOnlineSafety, ca parte a proiectului Self-Esteem și s-au bazat pe povestiri convingătoare, abordând problemele sociale legate de siguranța online și sănătatea mintală. Dove a colaborat cu Common Sense Media și Parents Together Action pentru a susține Legea privind siguranța online a copiilor (KOSA) – o legislație care își propune să protejeze copiii de conținutul online care ar putea dăuna stimei de sine și sănătății mintale.

O altă tactică de PR care a avut rezultate extraordinare a fost momentul Rihannei de la Half Time SuperBowl. Rihanna a făcut o mică pauză chiar în timpul spectacolului, pentru un retuș de machiaj, folosind marca ei de cosmetice Fenty. Acest truc simplu a adus încasări de 5,6 milioane de dolari în valoare media câștigată, în doar 12 ore.

 

Cartea, filmul și tool-ul anului

Raluca:

  • Cărțile - Țigan țăndări, Valeriu Nicolae și Din cer au căzut trei mere, Narine Abgarian.
  • Filmul - „Cazul Inginerului Ursu” regizat de Șerban Georgescu și Liviu Tofan. De altfel, cu studioul de producție video al lui Șerban lucrăm și pentru proiectele clienților noștri, pentru că știm că vom avea întotdeauna parte de calitate și i-am admirat întotdeauna pentru profesionalism și dedicare.
  • Tool-ul – Artificial Intelligence (cu faimosul purtător de steag Chatgpt) și aplicabilitatea lui chiar în domeniul nostru, al industriei de comunicare. Integrarea inteligenței artificiale în domeniul comunicării aduce atât avantaje semnificative, cât și provocări notabile. Este esențial să găsim un echilibru între utilizarea tehnologiei și menținerea unei abordări umane autentice. Gestionarea atentă a acestor aspecte poate contribui la maximizarea beneficiilor inteligenței artificiale în cadrul industriei de comunicare.

Inteligența artificială poate îmbunătăți eficiența proceselor de comunicare, gestionând automat sarcini repetitive și oferind răspunsuri rapide, însă fără o implicare și o verificare umană a mesajelor, comunicarea asistată poate fi rece și lipsită de empatie.

Simona:

  • Zadie Smith - Impostorul - E minunat cum o poveste de secol XIX poate fi citită în atât de multe tonuri. Fie că urmărești narațiunea ca pe o reflectare a unui caz real de acum aproape 200 de ani, fie că în spatele impostorului descoperi de fapt o critică a lui Trump sau a oricărui politician populist și dubios, e o carte atipică pentru Zadie Smith, care m-a făcut s-o iubesc și mai mult.
  • Zone of interest - e greu de "vândut" în contextul actual un film despre Holocaust, dar absolut necesar. E genul de film la care te gândești mult după ce ai plecat din sala de cinema, absurd și șocant, pe alocuri, iar Sandra Huller e impecabilă.
  • Audiopen - în rândul aplicațiilor care folosesc AI, am descoperit-o foarte utilă nu doar pentru modul în care îți transcrie notițele, inclusiv pe cele audio, ci pentru cum le și organizează.

 

2024 va fi anul...

Evoluției pe toate planurile.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Campanii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related