- Sub titlul “Libertatea de exprimare vs discursul antidemocratic” ARRP și-a propus să definească viitorul comunicării strategice în climatul geopolitic actual
- Succesul primei ediții a determinat decizia organizării următorului Summit în 2024
Asociația Română de Relații Publice (ARRP) a organizat prima ediție a Summit-ului regional, cu tema „Libertatea de exprimare vs. Discurs antidemocratic (Freedom of Expression vs. Antidemocratic Discourse)”. Au participat asociații profesionale de comunicare strategică și PR la nivel de președinti, precum și peste 100 de profesioniști din agenții, companii, instituții guvernamentale, asociații de business, autorități locale, regionale și centrale din nouă țări: Bulgaria, Cehia, Croația, Marea Britanie, Polonia, Republica Moldova, Ucraina și Ungaria, precum și din România ca țară gazdă.
Reputați specialiști recunoscuți la nivel international precum Paul Holmes, fondator al PRovoke Media și al renumitei competiții globale în domeniu, SABRE Awards, Grzegorz Szczepanski, Președinte al ICCO, cea mai mare rețea a consultanțelor în comunicare din lume și președinte al Hill & Knowlton Polonia, precum și Maxim Behar, fondator al World Communication Forum Association și al competiției globale Best PR Leader Awards au conferențiat la evenimentul moderat de către Cătălin Striblea, alături de specialiști din alte țări precum Ukraina, Romania, din mediul academic sau reprezentanți ai conducerii ARRP.
Summitul Regional ARRP 2023 a marcat o etapă importantă în evoluția comunicării strategice, evidențiind angajamentul industriei de PR față de valorile etice și impactul pozitiv pe care îl poate avea în dezvoltarea economică prin susținerea investițiilor, a corporațiilor și a antreprenoriatului în diverse piețe, cu efecte majore asupra dezvoltării sustenabile și societății. Printre concluziile unanim îmbrățișate de către participanții la Summit au fost importanța colaborării și a responsabilizării industriei de PR în fața provocărilor contemporane fără precedent, precum și nevoia de acțiuni concrete pentru a consolida etica profesională și a combate dezinformarea și manipularea, prin știri false.
Paul HOLMES, fondator și președinte al PRovoke Media, a subliniat rolul industriei în a deveni parte a soluției și a apelat la o poziție mai puternică împotriva dezinformării.
„A sosit momentul să milităm pentru excluderea din asociațiile profesionale a membrilor care nu respectă regulile etice și nu sunt onești intelectual”, a spus Holmes.
Grzegorz SZCZEPAŃSKI, președinte ICCO, a prezentat provocările etice și necesitatea de a revizui modelele tradiționale de comunicare.
„Trebuie să adoptăm un model în care punem oamenii pe primul loc - 'people first approach'. Altminteri, PR-ul poate dispărea în următorii 50 de ani”, a adăugat el.
Iar Cătălin HOSU, președinte ARRP, a declarat:
„Astăzi, am împărtășit viziuni și perspective care ne-au făcut să înțelegem rolul crucial al PR-ului în peisajul comunicării. Tot ceea ce s-a discutat aici este disponibil ca sursă importantă de cunoaștere și cunoștințe pentru toți profesioniștii de PR, nu doar pentru membrii ARRP.”
În urma discuțiilor și aprofundării temelor dezbătute, ARRP anunță următorii pași. Asociațiile profesionale de PR din regiune participante sunt invitate să semneze un memorandum de cooperare pentru consolidarea unui rol mai important al eticii, adevărului și încrederii în profesia de comunicator. De asemenea, se propune o revizuire a curriculelor universitare pentru pregătirea viitoarele generații de specialiști în spiritul adevărului, încrederii și corectitudinii, inclusiv introducerea unui nou obiect de studiu pentru gestionarea dezinformării și a informațiilor, în perpetua și extrem de rapida evoluție a canalelor de comunicare, într-un mediu internațional impredictibil și din ce in ce mai volatil.
Înregistrarea evenimentului este disponibilă integral pe YouTube.
Fondată în 1995, Asociația Română de Relații Publice (ARRP) a fost creată pentru a face familia comunicatorilor din România mai puternică. Astăzi, reunește atât specialiști redutabili, care au pus bazele acestei profesii în România, cât și tineri profesioniști, aflați la începutul carierei lor. Începând din 2012, Asociația și-a lărgit aria de cuprindere, invitând în rândurile sale nu doar comunicatori individuali, ci și firme și departamente de comunicare din companii și instituții, plecând de la convingerea că astfel forța sa va spori și interesele comunicatorilor vor fi servite mai bine. Din 2017, ARRP este membru ICCO.