Noua soluție Link+ storyboard permite testarea rapidă și customizată a ideilor de reclame în etape incipiente.
Atunci când ne propunem să facem o schimbare majoră în casă, cu siguranță vom vrea să vedem mai multe schițe cu mobilier diferit, accesorii, culori, aranjamente în spațiu înainte să ne apucăm pur și simplu să demolăm pereți, să montăm o nouă bucătărie sau să reconfigurăm o baie. Vom avea nevoie de o asigurare că totul se va potrivi și ne va plăcea.
Același lucru ar trebui să fie valabil și în cazul procesului de dezvoltare de reclame. Asigurarea că reclama va funcționa așa cum dorim este foarte importantă pentru un proces eficient.
Cercetarea realizată într-o etapă incipientă oferă posibilitatea de a face modificări înainte de a vă asuma costurile mari de producție. Cele mai creative și eficiente reclame generează un profit de 4 ori mai mare, conform unei analize realizate de Kantar împreună cu WARC, așa că merită să testați cât mai devreme pentru vă asigura că reclamele vor avea impactul optim.
Diageo știe cum este să dezvolți reclame de succes care aduc vânzări, cum ar fi campania “Keep on Walking” a lui Johnnie Walker, premiată de Kantar pentru Eficacitate Creativă în 2022. Unul dintre lucrurile învățate de către client, Sally Smallman, a fost “Să testez cât mai devreme posibil”. Ea a explicat importanța obținerii punctului de vedere al consumatorilor.
“Este foarte ușor să fii într-o bulă de oameni de advertising și marketing și să crezi că poți evalua o creație așa cum ar face-o un consumator…nu putem…chiar nu avem cum…uneori, unele lucruri pe care le aflăm din testare sunt absolut evidente atunci când te uiți în urmă, dar au un impact atât de mare asupra modului în care oamenii percep ceea ce am făcut.”
Kantar poate răspunde tuturor nevoilor de a testa în etape incipiente, de la descoperirea de insight-uri la dezvoltarea de idei și înțelegerea modului în care funcționează reclamele. Cu ajutorul LINK+, cea mai folosită metodologie de pre-testare la nivel global, puteți evalua comunicarea cantitativ de la etapa de storyboard, atât în format static, cât și video. Abordarea LINK+ este configurabilă în funcție de nevoi; în afară de evaluarea impactului, vă puteți uita la elementele care contează cel mai mult pentru reclama voastră și pentru strategia din spate. Va transmite mesajele principale? Va capta atenția consumatorilor? Va stabili o legatură clară cu marca?
Testarea de storyboard-uri este disponibilă pentru rutele inițiale, iar apoi, în etapele următoare, execuțiile pot fi testate prin studii pe consumatori sau cu Link AI (testări cu ajutorul inteligenței artificiale, antrenate pe baza de date de Link).
LINK+ sprijină ideile îndrăznețe
Testarea în etape incipiente oferă încrederea de a ști dacă sunteți pe drumul cel bun. Diferențierea este esențială pentru a ieși în evidență și a construi un brand de succes, dar îndrăzneala cere curaj, iar cu acesta vine și riscul de interpretări greșite. Conversațiile recente cu agențiile de advertising în legătură cu subiectul incluziunii ne-au arătat că această temere este cât se poate de reală.
“Dacă greșești, nu te poți ascunde de presă. Subiectul explodează și reacțiile sunt crunte. Cred că recurgem în general mai degrabă la o abordare precaută decât să ne asumăm riscuri.“
Cercetând cât mai devreme, putem identifica nu doar potențiale probleme, ci și idei câștigătoare
Reclama pentru Norwegian Air Shuttle premiată recent în cadrul Nordic Kantar Creative Effectiveness Awards, a folosit abordarea Link la începutul procesului de creație, când compania explora ruta de a veni cu o idee creative îndrăzneață. Compania a vrut să se asigure că elementele-cheie ale poveștii vor fi înțelese și că nu vor induce emoții negative. Performanța foarte bună obținută în Link a dat clientului încrederea de a merge mai departe cu ideea. Linia melodică într-o notă nostalgică a fost un factor-cheie al succesului spotului. Coloana sonoră aleasă a fost o variantă a cântecului cu care Olson Brothers au câștigat ediția 2000 a concursului Eurovision – “Fly on the wings of love”, care a creat legătura între brandul norvegian și povestea emoționantă a unui struț care își dorea să își îndeplinească visul de a zbura.
Testați devreme ȘI rapid
Știind cât de important este să aflăm vocea consumatorilor cât mai devreme, am vrut să explorăm motivele pentru care oamenii de marketing nu aleg întotdeauna să cerceteze reclamele. Cel mai recent studiu Kantar Media Reactions a identificat faptul că 40% dintre practicienii de marketing testează foarte puține spoturi sau chiar nu le testează deloc. Principalele motive sunt costurile (55%) și timpul necesar realizării proiectului (46%). Aceste obstacole sunt, însă, adresate de LINK+ datorită validărilor că măsurăm ceea ce contează pentru a eficientiza investiția în media și datorită vitezei de execuție.
Cu ajutorul LINK+, puteți obține rezultate chiar și în 6 ore. Dashboard-urile ușor de folosit livrează rezultatele în maximum jumătate de oră de la încheierea etapei de culegere. Principalele rezultate disponibile în dashboard vă vor indica dacă reclama va avea impact și dacă va avea șansele de a contribui la vânzări în orizontul apropiat de timp și la brand equity și, astfel, la o investiție de marketing profitabilă. Acești indicatori sunt deosebit de utili atunci când aveți de ales între ma multe rute creative în etapa de storyboard.
Insight-urile obținute din diagnosticul reclamei sunt, de asemenea, utile pentru a înțelege cum să o optimizați în faza de animatic sau în etapa finală de producție. Astfel, LINK+ pune la dispoziție un diagnostic bogat pentru a înțelege exact cum funcționează reclama și de ce, iar echipa noastră de experți în zona de comunicare din Kantar va putea inlude insight-uri legate de brief direct în dashboard.
O alegere dificilă devine acum ușoară
Cu atât de multă creativitate și cu AI-ul generativ care acum face ca producția și crearea de reclame să fie mult mai rapidă, alegerea rutei potrivite pentru brandul vostru poate fi o alegere dificilă. Soluția Kantar LINK+ pentru pre-testarea de storyboard-uri vă ajută să rafinați ideile creative în fiecare etapă a procesului de creație, asigurându-vă că luați deciziile potrivite la momentul oportun și protejând bugetele de marketing.