Agenția de turism online VOLA, împreună cu agenția de comunicare Saatchi & Saatchi România, lansează primul data tool de prognoză a intensității polenului de ambrozie din București: ambrozie.vola.ro. Astfel, în plin sezon al ambroziei, inițiativa își propune să evalueze și să ofere date utile privind o problemă ce afectează viețile a sute de mii de români – alergiile sezoniere cauzate de această plantă.
În prezent, peste jumătate de milion de români sunt diagnosticați cu alergie la ambrozie – o plantă toxică și hiper-alergenică, ce are, timp de cel puțin două luni pe an, între mijlocul lunii august și mijlocul lunii octombrie, un impact negativ asupra calitățea vieții celor afectați. În ultimii ani, din cauza încălzirii globale, au fost situații când alergiile au început să se manifeste chiar din luna iulie și până la sfârșitul lunii octombrie.
Prin inițiativa AMBROSIA FLY AWAY, oricine poate accesa pe ambrozie.vola.ro prognoza detaliată pe zile, pentru următoarele două săptămâni, aflând astfel date importante despre nivelul de polen de ambrozie prezent în aer, în funcție de zona de interes din București.
Cum este calculată prognoza? În câțiva pași simpli, dar extrem de eficienți:
- Sunt identificate în timp real focarele de ambrozie prezente pe harta ambroziei din București;
- Sunt integrați parametrii meteo care afectează intensitatea și răspândirea polenului de ambrozie (temperatura, vântul și precipitațiile);
- Combinând câmpurile de ambrozie din București și factorii meteo, este calculată în timp real prognoza pentru următoarele două săptămâni a nivelului de polen de ambrozie din zona selectată din București.
„Știm că intensitatea polenului de ambrozie variază în funcție parametrii meteo. Așa că am creat un algoritm care combină harta ambroziei cu temperatura, mișcarea vântului și precipitațiile din București, și astfel calculăm prognoza ambroziei pentru următoarele două săptămâni, cum va fi ea resimțită, ca să știi când e cel mai bine să evadezi într-una dintre destinațiile Vola, cu nivel de ambrozie scăzut”, a explicat Bogdan Costin, Creative Director Saatchi & Saatchi.
Zboară departe de ambrozie cu Vola.ro
Tratamentul alergiei la ambrozie este pur simptomatic. Există numeroase grupuri pe Facebook, în care oameni cu alergie la ambrozie își împărtășesc suferința, recomandări de la medici alergologi și sfaturi despre cum să supraviețuiască în această perioadă dificilă. Și alte țări din Europa au ambrozie, însă o curăță în mod regulat și aplică amenzi celor care nu sunt atenți la această problemă de sănătate publică. Până când problema expansiunii necontrolate a ambroziei va fi reglementată în vederea diminuării și a ținerii sub control, așa cum se întâmplă în majoritatea Europei, singura soluție eficientă pentru cei care suferă de această afecțiune este să plece cât mai departe de ambrozie.
În acest context, Vola.ro vine în ajutorul celor afectați de alergiile cauzate de ambrozie, punând la dispoziție și recomandând pe harta ambroziei o serie de destinații unde aceștia pot evada: topul destinațiilor unde nivelul de polen de ambrozie este cel mai mic, calculat în timp real cu ajutorul unui API.
„Unele călătorii nu se fac întotdeauna de plăcere, așa cum ne-am dori mereu să se întâmple, uneori se fac de nevoie. Iar pentru că atenția pentru nevoile comunității noastre este prezentă în ADN-ul Vola.ro, venim în sprijinul celor afectați de alergia la ambrozie, această plantă care afectează bunăstarea a peste 500.000 dintre români. Prin intermediul acestei campanii, oferim informații utile despre gradul de răspândire a polenului de ambrozie, zone vulnerabile, dar și sfaturi și destinații în care se poate călători pentru a evada, măcar pentru câteva zile, din acest coșmar sezonier, dar cu nume poetic, ambrozie”, a adăugat Claudia Tocilă, Head of Marketing Vola.ro.
„Ne dorim ca această campanie să fie primul pas al călătoriei noastre anti-ambrozie. Pe lângă faptul că aducem în atenția publică problema cu care se confruntă an de an sute de mii de români, oferim și o soluție relaxată la această problemă. Analizând cu ajutorul DATA prognoza pe următoarele zile și destinațiile unde poți evada, fie în vacanță, fie să lucrezi remote de la vreo rudă sau prieten care locuiește acolo. Pentru o persoană afectată de alergii, sunt opt săptămâni de coșmar. Chiar și câteva zile departe de ambrozie înseamnă mult. Înseamnă că poate respira cum trebuie”, a declarat Teodora Ionică, Group Creative Director Saatchi & Saatchi.
Echipa care a lucrat la implementarea proiectului este formată din:
Vola.ro:
Claudia Tocilă – Head of Marketing
Alexandra Anghel-Mărculescu – Senior Marketing Specialist
Alexandru Năftănăilă - Senior Graphic Designer
Elena Marin – Social Media Specialist
George Stoica - Project Manager & Copywriter
Saatchi & Saatchi România:
Vlad Petre – Managing Director
Bogdan Costin – Creative Director
Teodora Ionică – Group Creative Director
Cezara Lazăr – UI/ UX designer
Cristina Choleva – Art Director
Miruna Antonescu – Head of Strategy
Alexandra Pascu – Sr. Strategic Planner
Mirabela Manea – Digital & Data Account Director
Liviu Baciu – Sr. Account Manager
Paul Foltache – Sr. Web Developer
Georgiana Feriu – Digital Strategist
În 2023, Vola.ro a fost desemnată cea mai cunoscută, utilizată și mai recomandată agenție de turism online din România. Compania a avut, încă de la înființare, o dinamică explozivă, atât ca cifră de afaceri, cât și ca număr de angajați și clienți. În ultimii ani, strategia Vola.ro s-a îndreptat spre dezvoltarea unor servicii de călătorie unice, de tip fintech, menite sa protejeze clienții de incertitudinea din jurul călătoriilor.
Saatchi & Saatchi România este o agenție full service, parte din Saatchi Creative Hub, împreună cu The Geeks Bucharest. Din portofoliul de clienti fac parte Heineken (Ciuc, Neumarkt), PepsiCo (Cheetos, Star), Groupeseb (Tefal, Rowenta, Krups), Provident, Ferrero, Unibet.