Teads și Lumen anunță rezultatele celei mai mari meta-analize a legăturii dintre metricii de atenție și brand lift

Teads și Lumen anunță rezultatele celei mai mari meta-analize a legăturii dintre metricii de atenție și brand lift

Rezultatele arată o corelație directă între Atenția acordată reclamelor și indicatorii de brand, impactul Atenției ridicate asupra metricilor din lower funnel confirmând-o drept un factor predictiv mult mai puternic decât vizibilitatea (viewability rate). 

Rezultatele evidențiază importanța schimbării focusului pe măsurarea Atenției în campaniile publicitare pentru a crește eficiența bugetelor de media și a minimiza pierderile.

Teads, platforma media globală, și Lumen Research, companie specializată în măsurarea Atenției, dau publicității concluziile unei meta-analize despre nivelul de Atenție față de reclame - Unveiling the Connection: Attention & Outcomes. Cel mai mare studiu* care a analizat cumulat metrici de Atenție și indicatori de creștere a brandului dovedește nevoia de a trata rata de Atenție ca pe un factor catalizator în eficientizarea costurilor de media și minimizarea pierderilor.

Teads și Lumen au început să colaboreze încă de anul trecut pentru a extinde cercetarea privind măsurarea Atenției și pentru a furniza date solide pentru advertiserii și agențiile care doresc să analizeze Atenția acordată de utilizatori reclamelor în campaniile pe care le desfășoară. În tandem cu măsurătorile de la Lumen Attention Measurement Platform (LAMP) și Dynata, meta-analiza a furnizat indicatori de brand cu un nivel ridicat de transparență, generați de doi furnizori independenți, specializați în măsurarea nivelului de Atenție.

Unveiling the Connection validează trei aspecte importante – primul demonstrează că există o corelare clară și directă între nivelul de Atenție și indicatorii de brand. Cu cât engagementul/ rata de interacțiune cu o reclamă a fost mai mare, cu atât rezultatele au fost mai de impact. O Atenție ridicată determină rezultate bune și constante la nivelul întregului funnel, inclusiv de la mijlocul „pâlniei” în jos. Impactul pozitiv al Atenției asupra obiectivelor din partea inferioară a funnelului a reprezentat o creștere de 30% în urma expunerilor cu o durată de peste 10 secunde.

Caroline Hugonenc, Senior Vice President, Research & Insights, Teads declară: „Meta-analiza noastră realizată împreună cu Lumen marchează un moment crucial care explorează o gamă variată de indicatori de brand în raport cu metricii de Atenție masurați de LAMP. Acestea sunt cele mai recente exemple care susțin faptul că Atenția este un factor care generează rezultate mai puternice comparativ cu viewability.”

A doua observație generată de meta-analiză se referă la nevoia de a prioritiza Atenția pentru a genera un impact substanțial asupra obiectivelor din partea inferioară a funnelului. Acest lucru a fost arătat de necesitatea de a genera 9+ și, respectiv, 8+ secunde de Atenție, pentru un impact semnificativ asupra intenției de cumpărare. Indicatorul Ad Recall (reamintirea reclamelor) s-a dovedit, de asemenea, a fi predictiv pentru obiectivele din partea inferioară a funnelului, evidențiind rezultatele bune în partea superioară a funnelului ca fiind bază pentru a genera schimbări în partea inferioară a funnelului.  

Ben Flux, Group Investment Director, Starcom afirmă că „În etapele inițiale de măsurare a Atenției, clienții au fost uimiți de valoarea totală a ratei de atenție generată de o campanie, fără nicio indicație despre ce înseamnă aceasta de fapt. Concentrarea asupra modului de utilizare concretă a Atenției a fost o etapă foarte necesară. Pentru a dezvolta o abordare mai strategică, înțelegerea nivelului optim de Atenție necesară pentru a genera un rezultat este esențială. Acest studiu ne oferă o utilizare practică în ceea ce privește Atenția și permite o abordare mult mai strategică și logică pentru măsurarea sa.”

„Acesta este un studiu de referință care poate ajuta la stabilirea celor mai bune practici pentru publicitatea orientată pe Atenție, care arată de ce contextul, creativitatea și timpul petrecut pentru vizualizarea unei reclame sunt direct corelate cu engagementul și rata de conversie”, susține Mike Follett, CEO Lumen. „În timp ce acest ultim raport realizat împreună cu Teads demonstrează în mod clar că timpul de vizualizare este unul dintre cei mai importanți indicatori de Atenție când vine vorba de demonstrarea rezultatelor, putem de asemenea să vedem clar că Atenția este un subiect complex care necesită modelare și planificare media sofisticate pentru a stimula creșterea brandului.”

În cele din urmă, raportul a consolidat și mai mult Atenția ca un indicator predictiv mult mai puternic decât Viewability pentru rezultatele de business generate, confirmând totodată studiile anterioare și evidențiind valoarea holistică a metricilor de Atenție. Este mai probabil ca Atenția să genereze rezultate semnificative, atât pentru Ad Recall, cât și pentru indicatori din partea inferioară a funnelului, cum ar fi notorietatea spontană a brandului (Spontaneous Brand Awareness) - Atenția depășind viewability în ambele scenarii.

Meta-analiza realizată de Teads împreună cu Lumen a cuprins un eșantion de 16 campanii care au implicat 14 advertiseri. Studiile au fost efectuate în America de Nord, Asia-Pacific, Europa, Orientul Mijlociu și Africa (EMEA) și au analizat branduri din diverse categorii precum CPG, retail, servicii financiare, travel, caritate, fashion și electronice.

* Studiul a analizat 16 campanii care au implicat 14 advertiseri din America de Nord, Asia-Pacific, Europa, Orientul Mijlociu și Africa (EMEA), și a cuprins diverse branduri din categorii precum CPG, retail, servicii financiare, travel, caritate, fashion și electronice.

Teads, The Global Media Platform, este cea mai mare platformă premium care conectează advertiserii și agențiile de publicitate cu cei mai importanți publisheri la nivel global, ajungând la o audiență de aproape 1.9 miliarde de oameni în fiecare lună. Platfoma “end-to-end” Teads oferă un ecosistem sustenabil, care conectează brandurile și consumatorii într-un mod non-intruziv. Tehnologia Teads livrează experiențe de publicitate interactive către utilizatorii finali, rezultate garantate pentru branduri și o soluție de monetizare avantajoasă pentru editorii de conținut, sprijinind astfel jurnalismul de calitate.

Teads livrează rezultate pentru branduri, agenții și publisheri de top cu ajutorul unei echipe de peste 1.200 de specialiști în 50 de țări.

Lumen este cea mai importantă companie de tehnologie din lume care măsoară Atenția, având paneluri pentru măsurarea Atenției la scară largă în SUA și Marea Britanie și paneluri temporare în multe alte piețe globale. Tehnologia de urmărire a ochilor Lumen transformă camera web de pe telefonul sau computerul de birou al unui utilizator într-o cameră de urmărire a ochilor de înaltă calitate, surprinzând nu numai ceea ce utilizatorii ar putea vedea, ci și ceea ce privesc de fapt. Eșantioanele pe care se realizează urmărirea ochilor de către Lumen sunt selectate pentru a fi reprezentative la nivel național și în conformitate cu GDPR.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Starcom MediaVest

Agentia Starcom MediaVest Group este parte din cea mai mare retea de media din lume, SMG Worldwide, si din grupul de comunicare Leo Burnett. Infiintata in 2000, Starcom este prima agentie de media din Romania... vezi detalii »

Sectiune



Branded


Related