Creativitatea românească a fost premiată la Gala TOP ADC*RO.
Premierea a avut loc ieri seară la Apollo 111.
“Gala Top ADC a însemnat un pas spre transformarea TOPULUI într-un Festival. România nu mai are în acest moment un festival de creativitate pură, credem că e mare nevoie de acest lucru – iar TOPUL ADC este, în acest moment, singurul festival care premiază creativitatea românească. Mulțumesc tuturor celor care au înscris, au jurizat și au organizat și ne-am dori ca la ediția următoare să fim mai mulți, iar nivelul de work să crească.”
Radu Pilat – Președinte ADC România / Managing Partner Heist Industries“TOPUL ADC este, în primul rând, un barometru al industriei: aici înscriem și jurizăm campaniile care rulează zi de zi și lună de lună, astfel încât să avem o imagine corectă a situației și a standardului publicității românești. Un alt lucru important care contribuie la această imagine realistă este faptul că se jurizează campaniile propriu zise, și nu case-urile.
Ne bucurăm să vedem că acest top încurajează agențiile către o competiție sănătoasă, dar și către un fair-play, pe care l-am văzut foarte frumos manifestat aseară pe scenă.
Sperăm că tot mai multe agenții, clienți și echipe să înscrie workul de care sunt mândri, și pentru că TOPUL ADC este o platformă de intrare către festivalurile internaționale. Campaniile premiate cu Gold sunt înscrise la ADC EUROPE.
Mulțumesc și eu tuturor colegilor care au depus un efort sistematic constant pentru ca gala de aseară să ofere peste 70 de premii. Și felicitări tuturor!”
Raluca Eftimie – Project Manager TOP ADC / Creative Director Screen Native
Gala a premiat cele mai creative campanii, agenții, clienți și echipe ale anului 2022.
S-au oferit 74 de premii:
- Pentru campanii, 25 BRONZE, 20 SILVER si 2 GOLD
- Pentru agenții, 5 mentiuni, 1 BRONZE, 1 SILVER, 1 GOLD
- Pentru clienți, 1 BRONZE, 1 SILVER, 2 GOLD
- Copywriterul anului: 1 BRONZE, 1 SILVER, 1 GOLD
- Art Directorul anului: 2 BRONZE, 1 SILVER, 1 GOLD
- Creative Directorul anului: 2 BRONZE, 1 SILVER, 1 GOLD
- Strategic Plannerul anului: 1 BRONZE, 2 SILVER, 1 GOLD
TOP-ul ADC*RO
Topul își propune să seteze și să reseteze standardul în industrie, nominalizând și premiind, lună de lună, cele mai bune campanii de advertising din România. Criteriul este valoarea, iar aspectele care se iau în calcul sunt ideea creativă, execuția, relevanța sau impactul perceput.
Rezultatele ediței anuale se obțin prin cumularea premiilor lunare de GOLD (10 puncte), SILVER (7 puncte), BRONZE (5 puncte) pe care le-au obținut campaniile pe parcursul edițiilor din 2022. Atât în punctajul campaniilor cât și al celorlalte categorii de premii acordate.
Au fost jurizate campaniile înscrise pe întreaga perioadă a anului 2022.
Jurizarea are loc lunar, prin dezbaterea și deliberarea juriului format din:
- LAURA NEDELSCHI, GRF+ & AVE ROMÂNIA
- CĂTĂLIN RUSU, RUSU + BORȚUN
- MIRUNA DUMITRESCU, PUBLICIS
- ADRIAN PREDA, FRIENDS\TBWA
- THEODOR SANDU, PUBLICIS
- ANDREEA GHENOIU, JAM SESSION AGENCY
- ȘTEFAN VASILACHI
- RĂZVAN CĂPĂNESCU, SONICA WORKS
- BOB TOMA, BOB CREATIVE
- BIANCA DUMITRAȘCU, LOCAL DESIGN CIRCLE
- RUXANDRA MATACHE
- REZI ARPAD, CIRCLES COLAB
- MIHAI GONGU, CENTRADE CHEIL
- RALUCA EFTIMIE, SCREEN NATIVE
- MIHAI COSTACHE, SONICA WORKS
- ȘERBAN ALEXANDRESCU, HEADVERTISING
- SILVIU ANTOHE, MULLEN LOWE
- LIVIU ȚURCANU, MERCURY 360
- IOANA ENACHE, MRM/MCCANN
- IOANA ZAMFIR, MRM/MCCANN
- LAURA BELC, SAATCHI & SAATCHI + THE GEEKS
- ALEXANDRA BULIGESCU, JAM SESSION AGENCY
- DANI MACARIE, OGILVY ROMÂNIA
- MIHAI FETCU, COHN AND JANSEN
Gala și TOPUL ADC au fost realizate cu sprijinul IQads.
TOP ADC*RO
- Edițiile sunt lunare.
- Înscrierea lucrărilor:
>> Orice agenție din România își poate înscrie creația/campania pentru Topul ADC*RO prin acest form.
>> Orice membru al comunităților creative din România poate propune o lucrare/campanie pe email TopADC@IQads[dot]ro - Înscrierile pentru fiecare ediție se pot face până în ultima zi a lunii respective.
- Procesul de jurizare va dura 2 săptămâni iar rezultatele le vom avea și anunța la mijlocul lunii următoare.
ADC România îşi propune să facă din ideea creativă cea mai importantă temă de interes şi de conversaţie a domeniului, să apere criteriile ce definesc ideea creativă, să evidenţieze şi să onoreze rolul omului de creaţie în cadrul industriei.