[Influencer Update] Miruna Grecu: Agențiile văd influencerii în general ca pe potențiali parteneri cheie în strategiile de promovare

[Influencer Update] Miruna Grecu: Agențiile văd influencerii în general ca pe potențiali parteneri cheie în strategiile de promovare

Influencerii au un rol tot mai important în promovarea brandurilor. Ei aduc un plus de creativitate și autenticitate care apropie companiile de consumatori, explică Miruna Grecu, Digital Client Manager, Publicis Romania.

Influencerii români s-au profesionalizat. Își tratează activitatea ca pe un business, gândesc strategic și dezvoltă parteneriate pe termen lung, observă Miruna. Brandurile sunt și ele mai deschise colaborări cu influencerii, deși se mai poate lucra la acceptarea feedbackului de ambele părți, crede ea.

Agențiile privesc azi influencerii ca pe parteneri cheie în campanii și sunt foarte atente la selecția celor cu care lucrează. Credibilitatea influencerului și mărimea audienței sunt la fel de importante, deși tendința este să se colaboreze tot mai des cu micro-influenceri, spune Miruna.

Transprența, creativitatea și integritatea sunt ingredientele cheie pentru o colaborare de succes. Iar pentru alte idei de reținut și aplicat în propriile strategii de promovare, citiți în continuare.

 

Cum definim influencerul?

Termenul de influencer a strârnit discuții interesante în ultimii ani. :)

O definiție acest termen? Ei bine, un influencer este o persoană semnificativă pe canalele sociale, asta este clar. Reușește să influențeze opinii, comportamente și decizii printr-un mod super creativ. Dar nu doar atât, reușește să creeze și conexiuni puternice.

Percepția asupra influencerilor a evoluat mult în ultimii ani. La început, erau văzuți ca niște persoane care postează conținut funny, plăcut ochiului, erau acele persoane rebele care își susțineau pasiunile în fața unui public virtual.

Treptat, au început să aibă o putere considerabilă de a influența așa că brandurile nu au mai stat pe gânduri și i-au cooptat. Astfel, industria influencerilor a ajuns să fie astăzi o punte importantă între brand și consumatori, influencerii sunt văzuți ca o formă de marketing și publicitate.

 

Comunitatea influencerilor din România

În 2023, comunitatea influencerilor din România continuă să crească și să se dezvolte într-un ritm extrem de rapid. Mulți influenceri de la noi au reușit să-și construiască audiențe solide și dedicate, au abordări strategice și au început să-și trateze activitatea ca pe o afacere. Investesc în calitatea conținutului, încep colaborări de lungă durată cu branduri și își dezvoltă propria identitate de marcă.

Sunt multe aspecte bune: diversitatea conținutului, inspirația și motivația pe care o oferă influencerii, informarea pe care o furnizează. Iar dacă ar fi să ne gândim la ce lipsește, aș spune că pe alocuri sinceritatea. Pot apărea probleme legate de autenticitate și credibilitate, cred că este important ca influencerii să fie responsabili în promovarea produselor și să fie sinceri în relația cu publicul lor, mai ales că se conectează așa frumos.

Din perspectiva unei agenții, comunitatea influencerilor oferă oportunități promițătoare pentru colaborări. Agențiile văd influencerii în general ca pe potențiali parteneri cheie în strategiile de promovare.

 

Rolul influencerilor în promovarea brandurilor

Rolul influencerilor în promovarea brandurilor a evoluat extrem de mult în ultimii ani. Prin ajutorul influencerilor, brandurile reușesc să ajungă la public cu o altă abordare – mai creativă, mai reală, mai aproape de consumator.

Desigur, există plusuri și minusuri – ne putem bucura de o targetarea precisă și de conținut captivant în jurul brandului promovat, însă foarte ușor se poate ajunge în punctul de suprasaturare și pierdere a autenticității în timp. Trebuie echilibrată atent balanța.

 

Selecția influencerilor

Când alegem influencerii cu care să colaborăm, ne uităm la relevanță – trebuie să se identifice cu brandul și să aibă un tone of voice în aceeași direcție.

Este importanta autenticitate, implicarea cu audiența și calitatea conținutului - ne dorim să fie creativi și reali, să aibă o relație strânsă cu persoanele din comunitatea lor. Evităm în general să lucrăm cu persoane care au fost implicate în conflicte majore sau au lucrat cu branduri concurente. Deși pare dură selecția, un influencer trebuie să fie oglinda brandului pe care îl promovează.

 

Credibilitate și audiență. Ce contează?

Atât credibilitatea, cât și audiența sunt factori extrem de importanți pentru colaborarea influencer-brand.

Este dificil să determinăm cu exactitate ce este mai important - credibilitatea influencerului sau audiența sa. Acestea sunt două aspecte care fiecare joacă un rol important în succesul unei colaborări, ba chiar putem spune că se interesectează și au un punct comun.

Ideal este să găsim acest combo perfect, influenceri care îmbină credibilitate puternică cu o audiență relevantă și implicată. Dar prioritățile pot varia în funcție de obiective și strategia de promovare.

 

Colaborarea cu influencerii

O chestie foarte cool care s-a schimbat și devine chiar o strategie nouă de promovare este colaborarea brandurilor cu micro-influencerii. Pe lângă colaborările cu influencerii cu un număr mare de urmăritori, brandurile au început să se concentreze și pe colaborările cu micro-influenceri, deși au un număr mai mic de urmăritori, adesea au o legătură mai strânsă și mai autentică cu audiența lor. Există chiar campanii întregi construite pe astfel de colaborări.

 

Campanii cu influenceri

Recent am demarat un proiect extrem de fain cu un brand din portofoliul nostru, pe zona de gaming și suntem în discuții cu influencerii de nișă. E mult mai interesant decât îmi părea la prima vedere și mă face să vreau să aflu din ce în ce mai multe din zona asta. E o provocare frumoasă și abia aștept să putem ridica cortina să vadă publicul despre ce este vorba.

 

Provocări

Colaborarea cu influencerii poate fi uneori ca o călătorie montagne-russe. E normal să existe anumite rețineri, mai ales în etapa de început când se transmite și se discută brieful. În timpul colaborării, pot apărea situații neașteptate, precum divergențe creative sau neînțelegeri. Cu toate acestea, prin comunicare deschisă, putem depăși provocările și să construim lucruri frumoase.

Nu am întâlnit situații atipice sau dificile până acum dar cred că o situație de care m-aș teme ar fi o criză de imagine/scandal în timpul colaborării dintre un influencer și brand.

 

Ingredientele succesului

Transprența, creativitatea și integritate aș spune că sunt ingredientele cheie. Dacă ele există putem crea magie!

 

Lecții și surprize

Am învățat cât de importanta este flexibilitatea și cât de deschiși putem fi atunci când suntem puși față în față cu inputul creativ venit din partea influencerilor. Nu este vorba doar despre o execuție, dacă dai frâu liber creativității persoanelor cu care colaborezi sigur ai parte de surprize plăcute.

 

Tendințe în influencer marketing

Am observat până acum că în 2023 se pune accent pe colaborări cu micro-influenceri. Este o tendință care mi se pare foarte faină, care generează conținut creativ și de calitate. Mi-ar plăcea să văd o continuă dezvoltare în direcția asta.

Cât despre trenduri, nu am remarcat ceva ce ar merge pus pe un piedestal, dar asta și pentru că piața este într-o continuă schimbare.

 

Responsabilitate

Cred ca brandurile ar trebui să accepte mai mult inputul creativ din partea influencerilor, iar influencerii să fie mai deschiși asupra feedback-ului primit din partea brandurilor. Secretul e undeva la mijloc iar comunicarea deschisă aduce rezultate notabile.

 

Reglementări necesare

Deși nu este notată undeva meseria de influencer ar trebuie să existe drepturi, obligații și sancțiuni pentru aceasta. Astfel am fi mai pregătiți pentru situații neașteptate și am deveni etici cu normă întreagă.

 

Mediu online mai curat

Este destul de dificil pentru că nu putem controla tot ce apare în mediul online. Responsabilitatea este atât de partea influencerilor, cât și de partea publicului. Stabilirea unor reglementări ar ajuta curățarea mediului online, însă curat 100% nu cred că poate ajunge.

Depinde și cum definește fiecare termenul de curat.

 

3 “porunci” într-un cod etic al influencerilor

  1. Nu colaborați cu branduri în care nu credeți!
  2. Credibilitatea este moneda de schimb în influencer marketing
  3. Transparența construiește relații durabile.
Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Companii

Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related