- Bărbații vizitează centrele comerciale mai des decât femeile, dar ele petrec mai mult timp per sesiune
- Bărbații sunt cei care cheltuie mai mult în mall, în timp ce principalul motiv pentru care femeile merg la mall este shopping-ul
- Suma medie cheltuită de români într-o sesiune la mall este de 300 lei iar timpul petrecut este de peste 2 ore
7 din 10 români merg la mall de câteva ori pe săptămână, potrivit celui mai recent studiu realizat de Reveal Marketing Research pentru Brand Management, liderul pieței de indoor advertising și prima companie de profil ale cărei servicii au acoperire la nivel național.
Dintre aceștia, 3 sunt femei și 4 bărbați. Dacă domnii sunt cei care vin mai des la mall, doamnele petrec mai mult timp per vizită. Iar în ce privește obiceiurile de cumpărare, bărbații cheltuie cu 10% mai mult decât femeile (302 lei vs 275 lei).
26% dintre cei care au declarat că merg în mall fac vizite între o dată și de trei pe lună și numai 4% merg mai rar de o dată la 3 luni.
73% dintre domni sunt prezenți la mall de câteva ori pe săptămână, 23% merg între o dată și trei ori pe lună, iar 4% mai rar de o dată la trei luni. Doamnele, în schimb, vizitează des centrele comerciale în proporție de 67%, fac 1-3 vizite pe lună în proporție de 29% și doar 4% au declarat că se duc la mall mai rar de o dată pe sezon.
„În cei aproape 20 de ani de activitate am aflat că cele mai prețioase resurse pe care le avem în această industrie sunt datele demografice. Informația este putere pentru noi, dar mai ales pentru partenerii și colaboratorii noștri, care analizează audiența înainte de a planifica orice campanie de marketing în centrele comerciale care să aibă succes și impact real în vânzări”, Laurențiu Jiga, fondator și CEE Managing Director Brand Management.
Românii petrec peste 2 ore într-o vizită la mall
Timpul mediu pe care îl petrec românii într-o vizită la mall este de puțin peste 2 ore (130 minute), Generația Z (14-25 ani) fiind cea care se remarcă în acest caz, cu peste 150 de minute petrecute într-o singură sesiune de shopping. La polul opus se află Generația X (43-58 de ani), cu doar 116 minute.
Cel mai des românii se duc în centrele comerciale pentru cumpărături (55%), în topul preferințelor urmând socializarea la o cafea (29%), masa în zona de food court (29%), o vizită la hypermarket (18%), mersul la cinematograf (4%) și plata utilităților & sport (2%).
Cei care merg la shopping cumpără mai degrabă haine de damă (18%) sau pentru bărbați (12%) și cosmetice sau parfumuri (10%).
“În prezent, mall-urile joacă un rol important în stilul de viață al consumatorilor, succesul acestora pe piața românească fiind de necontestat. Avem din ce în ce mai multe astfel de centre comerciale în orașe, iar aglomerația din acestea reflectă foarte clar plăcerea românilor de a face cumparaturi, dorința de a socializa și de a se distra. Vizitatorii mall-urilor se remarcă prin diversitatea lor de gen, vârsta, venit și nivel de educație întrucât aceste destinații oferă un mediu atractiv și adaptat unei game largi de nevoi individuale, atât de ordin emoțional cât și rațional”, Marius Luican, CEO al Reveal Marketing Research.
Femeile sunt cele care vin la mall pentru a face cumpărături (61%), în timp ce bărbații, deși cheltuie mai mult per sesiune, își planifică vizitele și în scop utilitar și numai în proporție de 48% pentru cumpărături.
Suma cheltuită în medie este de 300 lei
Suma cheltuită în medie de către români la o vizită în mall este de aproape 300 de lei. Cei mai cheltuitori sunt cei din segmentul de vârstă 36-45 de ani (Millenials), cu aproape 370 lei, urmați îndeaproape de Generația X, care cumpără în valoare de circa 330 lei într-o vizită la mall. Cel mai puțin cheltuie într-o sesiune de cumpărături Generația Z – numai 200 lei.
Interesant de observat este și tendința consumatorilor care, deși achiziționează mai ales din magazine online, merg totuși în shop-urile de tip showroom aflate în mall-uri pentru a testa produsele înainte de a le cumpăra efectiv. Dintre aceștia, se remarcă mai ales Generația Z (46%).
Eșantionul a cuprins 826 de respondenți aflați în categoria de vârstă 14-60 de ani, cu educație preponderent medie și superioară și venituri variate, aflați în București, Timișoara, Cluj-Napoca, Constanța și Iași.
Brand Management a fost fondată în 2004 și este prima companie din România care oferă servicii de indoor advertising la nivel național. Cu aproape 20 de ani de experiență în implementarea de campanii publicitare, în centre comerciale și de business, Brand Management a dezvoltat operațiuni de indoor advertising atât în România, cât și în Bulgaria și Cehia, pentru companii din domenii precum tehnologie și telecomunicații, modă și bijuterii, financiar-bancar, FMCG, gestionând bugete dedicate indoor advertising de peste 120 milioane lei până în 2022.
Brand Management este prezentă în peste 150 de locații din România – Mall-uri, Hypermarket-uri și Business Centers – din primele 20 cele mai importante orașe. Compania asigură expunerea campaniilor indoor advertising în fața a peste 110 milioane de vizite pe lună, contorizate și comunicate de locații.
Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piață full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development. Cu o expertiză în peste 20 de industrii, Reveal Marketing Research crede că cercetarea de piață reprezintă baza deciziilor corecte și a poziționării brandurilor. Soluțiile calitative și cantitative ajută de 14 ani companii din România și Europa.