Dacă avionul te duce la destinație, trenul te poartă în călătorie. Călătoriile cu trenul sunt neasemuite. Au farmecul aventurii, magia așteptării și bucuria descoperirii. În tren oamenii stau de vorbă. Călătoriile sunt încărcate de speranțe, visuri și planuri.
Gara forfotește de oameni veniți de peste tot, fiecare cu identitatea, gândurile și planurile sale, fiecare cu locul său. Apoi, ei se urcă în același tren, încep să-și spună povești, își împărtășesc gânduri și devin tovarăși de drum.
Astfel, trenul, gara și călătoria devin metafora potrivită pentru strategia unei companii, care îi unește pe angajați printr-o destinație comună, în spiritul unui scop cu sens și cu rost, în slujba căruia oamenii își pun inspirația și creativitatea, speranțele și motivația.
Exploratist și Provident au creat pentru angajați un eveniment online de comunicare a strategiei de business și de sărbătorire a echipei care să le meargă direct la inimă. Oamenii sunt emoție. Antoine de Saint-Exupéry spune că lucrurile cu adevărat importante nu se văd cu ochii, ci se simt cu inima. Iar oamenii cu inima deschisă sunt cei care îi văd pe cei „invizibili”, în efortul de a crea o lume mai bună, prin incluziune financiară.
„Pentru noi, conferința anuală este ca echinoncțiul de primăvară – știi că a început anul deja de ceva timp, dar ai acea ancoră în timp care îți mai dă un impuls de energie. Ne-am dorit un eveniment de comunicare internă care să comunice strategia noastră de business, să capteze atenția angajaților noștri și să-i facă să se simtă apreciați, înțeleși și respectați. Am colaborat din nou cu Exploratist și am fost impresionați de abordarea lor atentă și dedicată. Evenimentul a fost un succes și a adus un plus de energie și de engagement în rândul angajaților, contribuind la o și mai bună înțelegere a viziunii și a obiectivelor de afaceri ale companiei. Suntem convinși că aceste rezultate vor avea un impact pozitiv și durabil în performanța Provident”, declară Elena Ungureanu, Manager de Comunicare, Provident.
Making of
„Ne-am bucurat foarte mult când Provident ne-a contactat și anul acesta pentru a organiza împreună evenimentul de comunicare internă menit să consolideze strategia de business a companiei, Business Plus. Anul trecut am colaborat cu Provident pentru lansarea acestei strategii și suntem onorați să fim parte din continuarea acestei povești de succes.
Ca întotdeauna, am dorit să creăm o experiență de comunicare internă captivantă, în linie cu valorile și obiectivele clientului nostru. Așa am ajuns să construim pentru Provident o gară de poveste, unde i-am invitat pe angajați să trăiască bucuria de a călători împreună spre obiectivele care îi unesc, în spiritul unor valori comune”, spune Rovana Munteanu, senior partner, customer experience lead, Exploratist.
Comunicarea internă de impact se bazează pe experiențe și pe trăiri autentice. Prin urmare, nici că am fi putut găsi un loc mai potrivit pentru Gara Provident decât Studiourile Grivița, cu șine de tren, indicatoare feroviare și locomotive adevărate.
Aflată la intersecția dintre trecut și viitor, cu un peron tradițional și unul modern, prin Gara Provident trece trenul de mare viteză al inovației - simbol pentru concentrarea pe experiența clientului, pentru agilitate, inovație, colaborare și flexibilitate.
Încă de la început, actorul Dan Miron i-a introdus pe participanți în atmosfera de călătorie, povestind despre semnificația trecerii timpului și despre cât de importanți sunt oamenii în viața noastră. Toate acestea au trezit amintiri și emoții profunde în sufletele tuturor.
Astfel, angajații au primit cu inima deschisă informațiile prezentate, transparent și cu căldură, de toți liderii companiei, care au făcut retrospectiva anului trecut și au explicat direcțiile strategice ale companiei pentru anul în curs.
Ceremonia de premiere a celor mai buni angajați a transmis un mesaj cald de recunoaștere și recunoștință pentru eforturile acestora, consolidând sentimentul de apartenență și relațiile dintre colegi.
Elena Ungureanu - Manager de Comunicare și Mihuț Năstăsache - Coordonator Comunicare Internă au făcut deliciul publicului, creând o atmosferă captivantă, interactivă și încurajând implicarea activă a participanților. Astfel, angajații au participat la quizz-uri live, online în care și-au exprimat gândurile despre calitatea experienței lor de angajat și au participat la concursuri cu premii, în cadrul cărora au răspuns la întrebări despre strategia de business.
Gara Provident a prins viață prin energia și inspirația oamenilor care au făcut shimb de idei, și-au spus povești, au făcut planuri și au pornit împreună în călătoria către îndeplinirea viziunii și a strategiei Business Plus. Evenimentul a fost transmis pe Vimeo și s-a bucurat de o rată de participare de pete 93%.
Tips & tricks de la Exploratist
- Transformă acțiunile de comunicare internă în experiențe.
- Umanizează comunicarea subiectelor de business, comunicând informal, autentic, deschis.
- Asigură implicarea angajaților și include elemente interactive.
- Apelează la storytelling – pentru că poveștile ajung la inima oamenilor, acolo unde cifrele și graficele nu ajung.
- Creează emoții autentice, pe care oamenii să se bucure să le trăiască împreună.
- Înțelege ce asigură succesul evenimentului din punctul de vedere al clientului.
Echipa de proiect:
Exploratist
Rovana Munteanu – senior partner, customer experience
Tara Vărzaru – sr. customer experience executive
Cătălin Popescu – artistic producer
Valentin Drăgănescu – scenograf
Daniel Timofte & AHA Media team – BTL
Dan Miron –actor improvizație
Corina Ilie – senior partner, marketing & product
Bivolul - technical team
Provident
Elena Ungureanu - Manager de Comunicare
Mihuț Năstăsache - Coordonator Comunicare Internă
Tiberiu Vieru - Creative Partner