Studiu Teads: 8 din 10 români vor călători în 2023, dar 86% dintre ei nu au făcut încă o rezervare

Studiu Teads: 8 din 10 români vor călători în 2023, dar 86% dintre ei nu au făcut încă o rezervare
  • Majoritatea românilor (79%) intenționează să călătorească anul acesta, arată rezultatele unui studiu realizat de Teads, în perioada 13 decembrie 2022 - 12 ianuarie 2023;
  • 86% dintre participanți nu optaseră pentru o destinație de călătorie la momentul realizării studiului, dar 63% au declarat că urmează să facă aranjamentele necesare în prima jumătate a anului;
  • Majoritatea vor călători cu avionul - 34% au susținut că vor alege transportul cu avionul, dacă destinația este internațională;
  • Mai mult de jumătate (54%) dintre respondenți se documentează despre vacanță în presa online;
  • Aproape jumătate dintre consumatorii din România (44%) vor călători pentru a se recrea, iar cele mai importante criterii care influențează decizia de cumpărare sunt costul și destinația;

Teads anunță rezultatele celui mai recent studiu, realizat prin intermediul propriei platforme, care a analizat intenția și interesele românilor în materie de călătorii. 8 din 10 români au planuri de călătorie în 2023, iar un interes ridicat se observă în rândul generației Boomers (90%). În timp ce intenția de a călători este în general ridicată, cel mai scăzut interes a fost manifestat de Millenials (68%).

Transportul cu avionul rămâne opțiunea preferată în 2023, mai ales în cazul călătoriilor internaționale, pentru toate generațiile (aleasă de 34% dintre respondenți). În cazul destinațiilor interne, mașina este opțiunea numărul 1 (aleasă de 33% dintre aceștia).  

Aproape jumătate dintre cei care intenționează să călătorească (48%) vor avea una sau două vacanțe anul acesta, iar 52% se așteaptă la cel puțin 3 călătorii anul acesta. Deși apetitul pentru călătorii este mare, 8 din 10 participanți la studiu nu aveau nicio rezervare la momentul studiului, iar 6 din 10 persoane au declarat că se vor ocupa de rezervări în primele șase luni ale anului.

Presa online este principala sursă de informare în ceea ce privește vacanțele pentru mai bine de jumătate dintre români (54%). Cele mai accesate sunt articolele dedicate călătoriilor (42% dintre respondenți), dar și articolele de tip știre reprezintă o sursă de informații importantă (25% dintre respondenți).

Călătoriile realizate în scop turistic primează în rândul românilor. Cei mai mulți (44%) călătoresc pentru a se relaxa, iar 19% călătoresc pentru a-și vizita familia și prietenii. Principalele criterii care influențează decizia de cumpărare sunt costul și destinațiile (pentru 7 din 10 români), iar 17% sunt atrași de rezervarea flexibilă.

Atenți la trendurile internaționale, jumătate dintre turiștii români ar lua anumite măsuri pentru a avea o vacanță mai eco. 21% ar alege destinații cunoscute drept sustenabile, iar 18% ar fi dispuși să aleagă locuri de cazare mai prietenoase cu mediul.

„Rezultatele studiului despre călătorii obținute în România reprezintă o sursă importantă de informații suplimentare, permițându-ne să înțelegem mai bine specificul audienței. Am descoperit care sunt cele mai importante criterii care influențează decizia românilor în vederea planificării și achiziționării de călătorii, și care este principala sursă de informare pentru public. Pentru noi, în cadrul Teads, adoptarea unei abordări centrate pe audiență este foarte importantă, deoarece aceasta are ca rezultat o eficiență mai mare în campaniile online derulate pentru clienții noștri”, a declarat Katarzyna Kabiesz, Research & Insights Manager Teads CEE.

Metodologie: Teads a desfășurat un sondaj în 26 piețe, analizând intenția si interesele de călătorie.
În România, studiul a avut loc în perioada 13 decembrie 2022-12 ianuarie 2023, iar la acesta au participat 498 de utilizatori.  

Teads, The Global Media Platform, este cea mai mare platformă premium care conectează advertiserii și agențiile de publicitate cu cei mai importanți publisheri la nivel global, ajungând la o audiență de aproape 1.9 miliarde de oameni în fiecare lună. Platfoma “end-to-end” Teads oferă un ecosistem sustenabil, care conectează brandurile și consumatorii într-un mod non-intruziv. Tehnologia Teads livrează experiențe de publicitate interactive către utilizatorii finali, rezultate garantate pentru branduri și o soluție de monetizare avantajoasă pentru editorii de conținut, sprijinind astfel jurnalismul de calitate. 
Teads livrează rezultate pentru branduri, agenții și publisheri de top cu ajutorul unei echipe de peste 1.200 de specialiști în 50 de țări.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Sectiune



Branded


Related