Într-o lume în care una din două persoane va fi diagnosticată cu o formă de cancer în timpul vieții[1], Fundația Publicis lansează prima coaliție intersectorială pentru a elimina stigmatul cancerului la locul de muncă, susținută de organizații caritabile și organizații de renume în domeniul cancerului, inclusiv Memorial Sloan Kettering Cancer Center (MSK), MacMillan Cancer Support și Institutul Gustave Roussy.
În aprilie 2022, directorul general al Publicis, Arthur Sadoun, a fost diagnosticat cu o formă de cancer și a primit tratament de specialitate. După ce și-a făcut publică starea de sănătate, a primit mii de mărturii care au expus teama pe care o resimțeau cei afectați de cancer, nu doar pentru viața lor, ci și pentru locurile de muncă.
Aceste mesaje reflectau o realitate tulburătoare pe care Working with Cancer își propune să o abordeze: 50% dintre bolnavii de cancer se tem să își anunțe angajatorul despre diagnosticul primit, în ciuda faptului că 92% dintre ei consideră că sprijinul la locul de muncă are un impact pozitiv asupra sănătății lor.
La Davos, pe 17 ianuarie, în parteneriat cu World Economic Forum, Working with Cancer a lansat o promisiune care a reunit unele dintre cele mai influente companii din lume în jurul angajamentului de a construi pentru angajații lor cele mai deschise, mai favorabile și mai orientate spre recuperare culturi organizaționale. Aceasta invită fiecare afacere, mare sau mică, din întreaga lume, să se alăture mișcării pe site-ul Workingwithcancerpledge.com. Pe această platformă, fiecare companie va putea să își prezinte propriile angajamente față de pacienții cu o formă de cancer care fac parte din organizație.
Angajamentul specific al Publicis include siguranța deplină a locului de muncă pentru pacienții cu cancer timp de cel puțin un an și asigurarea sprijinului necesar în carieră nu numai pentru ei, ci și pentru angajații din cadrul organizației care au în grijă rude cu această afecțiune. Acest angajament va fi amplificat cu ajutorul unei campanii - "Work/Life" - care ilustrează prin ce trec pacienții cu cancer atunci când își ascund starea de sănătate de colegii lor.
La lansare, Working with Cancer se bucură deja de sprijinul unor organizații globale importante, printre care Abbvie, Adobe, AXA, Bank of America, BNP Paribas, BT, Carrefour, Citi, Disney, EE, Google, Haleon, L’Oréal, Lloyd’s, LVMH, Marriott, McDonald’s, Meta, Mondelez, Microsoft, MSD, Nestlé, Orange, Omnicom, Pepsico, Reckitt, Renault Group, Sanofi, Toyota, Unilever, Verizon și Walmart.
Cu ocazia Zilei Mondiale pentru lupta împotriva cancerului, care va avea loc pe 4 februarie, Working with Cancer va lansa un apel de conștientizare în mass-media pentru a încuraja întreaga lume să joace un rol în sprijinirea colegilor bolnavi de cancer. Pentru a se asigura că acest apel va fi auzit de toată lumea, acesta va fi susținut printr-o campanie de anvergură și 100 de milioane de dolari în media, donați cu generozitate de parteneri din întreaga lume.
Arthur Sadoun, CEO Publicis Groupe: "Este o realitate dură, dar fie direct, fie indirect, fiecare dintre noi va trebui să se confrunte cu cancerul în viață și la locul de muncă. Companiile au un rol cheie în acest sens. Working with Cancer este o inițiativă din ce în ce mai importantă, pe un front în care multe întreprinderi s-au implicat deja. Făcând eforturile lor existente mai accesibile și mai vizibile, împreună putem reduce anxietatea și stigmatizarea cancerului la locul de muncă și putem avea un impact pozitiv asupra sănătății colegilor noștri. Printr-o abordare cu adevărat colaborativă, un ușor impuls din partea tuturor devine un impact profund și de durată la locul de muncă pentru pacienții cu cancer."
Selwyn M. Vickers M.D., FACS, Președinte și CEO MSK: "MSK este mândru să fie un partener fondator al organizației Working With Cancer și, de asemenea, să își asume acest angajament important. În calitate de clinicieni, oameni de știință și personal angajat să îngrijească și să trateze persoanele cu cancer, cunoaștem impactul pe care cancerul îl poate avea asupra pacienților și familiilor acestora. Adoptarea unei acțiuni colective pentru a normaliza la locul de muncă discuția în jurul cancerului este imperativă, pentru a ajuta oamenii să se simtă susținuți în lupta lor împotriva cancerului."
Angajamentul Publicis Groupe:
- Vom securiza locul de muncă, nivelul de salarizare și beneficiile tuturor angajaților Publicis Groupe diagnosticați cu *cancer pentru cel puțin un an, astfel încât aceștia să se poată concentra în mod prioritar pe tratament și pe sănătate.
- Toți angajații Publicis Groupe care se confruntă cu o formă de cancer* vor fi însoțiți individual, prin intermediul unui program de sprijin în carieră personalizat, când își reiau activitatea profesională.
- Toți angajații Publicis Groupe afectați vor avea acces la o comunitate internă de voluntari (colegi) care sunt instruiți corespunzător pentru a oferi sprijin, prin intermediul platformei Marcel.
- Toți angajații Publicis Groupe care au rolul de îngrijitor principal pentru un pacient din familia lor apropiată vor primi sprijin personal și profesional personalizat pentru a se descurca în ceea ce privește flexibilitatea și aranjamentele de timp necesare pentru a-și menține energia la locul de muncă și în calitate de îngrijitor.
*Cancer: Angajamentul Publicis Groupe se aplică angajaților care suferă de orice formă de cancer și de alte afecțiuni cronice și afecțiuni grave care necesită îngrijiri medicale specifice, așa cum sunt definite de țara în care locuiesc.
Publicis Groupe România, prezent de peste 25 ani pe piața locală, este cel mai mare grup de marketing, comunicare și transformare digitală din România, având la bază sinergia dintre Creativitate și Tehnologie. Grupul oferă clienților acces la cele mai avansate Servicii și Instrumente de lucru, concentrate în patru arii de expertiză: Comunicare, Media, Data și Tehnologie.
Cu o expertiză solidă în toate verticalele de business relevante, Publicis Groupe România asigură, prin modelul său de business - Power Of One - un Management fluid al Resurselor și Competențelor alocate fiecărui Client în parte.
În portofoliul Publicis Groupe România se află unele dintre cele mai puternice agenții de marketing și comunicare din lume: Publicis, Leo Burnett, Saatchi&Saatchi+The Geeks, MSL The Practice, Zenith, Starcom și Spark Foundry.
* British Journal of Cancer– Trends in the lifetime risk of developing cancer in Great Britain (March 3rd 2015)
International Agency for Resarch on Cancer (IARC) – Est number of new cases, all cancers, sexes, ages (2020)