Europenii nu renunță la cumpărăturile de sărbători, chiar dacă inflația îi îngrijorează cel mai mult

Europenii nu renunță la cumpărăturile de sărbători, chiar dacă inflația îi îngrijorează cel mai mult

În octombrie, Offerista Group a realizat un sondaj pe toate piețele pe care activează, inclusiv România, Bulgaria, Ungaria, Polonia, Germania și Austria. Scopul sondajului a fost de a vedea ce îi îngrijorează pe consumatori în aceste vremuri nesigure și dacă cumpărăturile de sărbători vor fi afectate în vreun fel de inflație, creșterea prețului la gaz sau conflictele din Ucraina.

Un lucru care îi unește pe respondenții din fiecare țară este răspunsul la întrebarea Există probleme care vă îngrijorează în acest moment? Inflația este principalul motiv de îngrijorare pentru toate țările ; (România: 76,23%; Bulgaria: 78,87%; Ungaria: 81,96%; Polonia: 63,17%; Germania: 81,23%;), iar creșterea prețurilor la energie/gaze ocupă locul al doilea (România: 62,31%;, Bulgaria: 47,87%; Ungaria: 64,00%; Polonia: 45,43%; Germania: 77,01%).

Din cauza îngrijorării legate de creșterea prețurilor la energie, cei mai mulți consumatori se vor încălzi selectiv în acest an (de exemplu, doar în zonele de locuit), principalul motiv fiind acela de a economisi (România: 81,73%; Bulgaria: 77,62%; Ungaria: 78,73%; Polonia: 73,92%; Germania: 74,99%).

Deși economisirea banilor este importantă pentru consumatorii din toate țările, există anumite categorii, cum ar fi alimentele și băuturile, unde aceștia nu își vor limita cheltuielile. În schimb, cei mai mulți respondenți vor economisi din masa la restaurant, cumpărarea de mobilier și de haine noi.

O altă afirmație valabilă pentru toate țările, consumatorii nu vor renunța la cumpărăturile de Sărbători, 70% din totalul respondenților suțin că vor face cumpărături și 30% nu vor face cumpărături în acest an din cauza scăderii puterii de cumpărare.

Majoritatea respondenților din fiecare țară declară că se bazează în principal pe căutările online pentru a găsi oferte de Crăciun (cum ar fi site-urile oficiale, rețelele de socializare și newslettere). De asemenea,  raportul calitate-preț este cel mai important lucru pentru ei atunci când aleg cadourile de Crăciun (România: 51,76%; Bulgaria: 58,63%; Ungaria: 59,35%; Polonia: 51,30%; Germania: 44,93%; Austria: 45,33%).

Ce vor cumpăra cel mai mult consumatorii? Toți respondenții au un răspuns categoric - alimente și băuturi, haine, încălțăminte și accesorii.

Cumpărăturile de sărbători în țara noastră

Cei mai mulți români (39,46%) vor cheltui între 400 și 800 de lei pentru cumpărăturile de Crăciun și vor cheltui aproximativ același buget față de anul trecut (48,45%).

41,01% vor cheltui mai puțini bani față de 2021, majoritatea vor cheltui mai puțin pentru un singur cadou, dar vor păstra numărul de persoane pentru care vor face cumpărături.

Diferitele metode de plată sunt preferate în mod relativ egal: 54,87% dintre respondenți intenționează să plătească în numerar și 42,17% intenționează să plătească cu cardul de debit/credit. Restul de 2,96% ar prefera să cumpere în rate.

Citarea sondajului sau a unor părți din acesta nu este permisă fără a se menționa sursa, și anume Offerista Group.

Misiunea Offerista Group este de a servi sectorul de retail și de a ajuta  lanțurile de magazine sau brandurile să ajungă mai eficient la clienții lor, prin reducerea cataloagelor tipărite  și creșterea investițiilor în canale digitale și măsurabile. Compania oferă, de asemenea, acces la o rețea extinsă de peste 1.400 de publisheri, platforme sau aplicații mobile, .din toată  Europa.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Branduri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related