Canalele tradiționale de media au suferit o scădere în credibilitate, în special în rândul tinerilor. Derapajele, afilierea cu diferite partide politice și toleranța la clickbait sau fake news au contribuit la reticența oamenilor de a se informa de la anumite televiziuni sau publicații de știri. Atenția publicului s-a mutat tot mai mult spre social media și spre platformele de streaming, unde conținutul poate fi filtrat și consumat așa cum dorește fiecare.
E nevoie de o reinventare a canalelor de știri pentru a rămâne relevante, iar Gen, știri tocmai asta face. Contul a luat naștere după un atelier de media literacy dedicat tinerilor, de unde a reieșit că aceștia se informează de pe Instagram, povestește David Leonard Bularca, unul dintre cei patru editori ai proiectului. Echipa Gen, știri și-a propus să abordeze subiecte importante, atât locale cât și internaționale – de la războiul din Ucraina, la nunta lui George Simion –, să le explice într-un limbaj accesibil și să genereze conversații în jurul lor.