Kaufland și v8 au creat Grand Job Experience, un proiect de gaming care revoluționează modul de recrutare pentru tinerii care fac parte din Generația Z. Experiența virtuală le oferă acestora un spațiu în care să practice job-uri și task-uri reale, în mediul lor preferat: un joc online. Kaufland a devenit astfel primul retailer care a deschis un magazin într-un GTA FiveM și a invitat gamerii să devină, în cadrul jocului, îngrijitor clădiri, lucrător comercial, casier, șef de raion sau chiar manager de magazin.
"Stă în puterea noastră, a marilor companii, să atragem noua generație și să-i ajutăm să se familiarizeze cu job-urile pe care noi le oferim. Grand Job Experience este o activare de employer branding atipică, prin care ne-am propus să ne apropiem și mai mult de tinerii din comunitatea de gaming, dar nu numai. Ne-am dorit să deschidem un dialog cu GenZs acolo unde am fost siguri că au deschiderea să ne asculte, în mediul virtual, o lume nouă creată de jocul GTA FiveM în care ei deja fac roleplay la alte job-uri generice." a declarat Estera Anghelescu, Recruiting & Employer Branding Director în cadrul Kaufland.
Inedita experiență de recrutare s-a lansat la București, în cadrul East European Comic Con, cel mai mare festival din Estul Europei dedicat pasionaților de benzi desenate, jocuri de computer, seriale și tot ce înseamnă geek-culture. Acolo, tinerii care au interacționat cu jocul au fost instruiți de 8 dintre cei mai cunoscuți și iubiți streameri de gaming din România: Theo Zeciu, ImoGen, Andrei Ro, Ketaminol, Conacu, EpicShorty, Best Noris. Ei și-au luat rolul de trainer în serios și, în live-uri de câte 2 ore, i-au învățat pe cei prezenți la eveniment tot ce presupun job-urile Kaufland.
„Pentru că, în prezent, mediul digital este principala sursă de informare și divertisment pentru cei din Generația Z, mediul în care își dezvoltă sau dobândesc abilități, am construit pentru Kaufland, alături de Nexus Gaming, propriul server de GTA 5 Roleplay. Scopul nostru a fost de a-i familiariza pe tineri, în acest spațiu non-violent, care imită realitatea, cu slujbe care nu s-au cristalizat în mintea lor la fel de clar ca cele de medic, mecanic sau profesor. Vorbim de job-uri cu istorie mai recentă, cum sunt cele de manager de magazin sau șef de raion” a zis Adina Stănescu, Director de Creație v8.
Trainingul potențialilor angajați Kaufland a fost urmărit live pe Youtube de 170.000 mii de persoane unice. Mai mult de atât, comunitatea de gaming a petrecut peste 1.1 milioane de ore în contact cu brandul urmărind stream-urile din noul magazin virtual Kaufland.
Serverul dedicat va fi făcut în curând public, dar posibilitatea de a afla mai multe despre joburile din cadrul Kaufland și de a le încerca vor deveni accesibile tuturor celor interesați prin intermediul jocului. Campania va face parte din strategia de employer branding a companiei Kaufland pe termen mediu.
Credits:
Echipa V8
Adina Stănescu – Creative Director
Andreea Siran – Senior Copywriter
Adriana Paulică – Art Director
Rareș Boghiu – Art Director
Alexandra Coancă – Account Manager
Andrei Dragu – Chief Operations Officer
Ionuț Andrei – GM & Strategy Director
Echipa Kaufland
Estera Emanuela Anghelescu - Recruiting & Employer Branding Director
Karla Beatrix Riskovics - Employer Branding Coordinator
Ioana Alexandra Munteanu - Employer Branding Specialist
Compania v8 este un business 100% românesc, înființat în 2013, poziționându-se în piață ca agenția care oferă clienților săi campanii care dau dovadă de curaj atât din punct de vedere creativ, cât și strategic, sub sloganul „ideas for growth”. Printre clienții v8 s-au numărat, din 2013 până în prezent, Kaufland, Sensiblu, Omniasig, Orange, Sanofi, Cris-Tim, BRD, Napolact, Vodafone, Radio Guerilla, Johnson&Johnson, Dr. Oetker, Bioderma, Park Lake, Selgros, Bergenbier sau Zentiva.