Noul Comitet Director al Art Directors Club România (ADC*RO) este format din Radu Pilat (Managing Partner Heist Industries) ales ca președinte al board-ului, Cătălin Rusu ( Chief Creative Partner Rusu+Borțun) și Laura Nedelschi (Creative Director Sonica Works) în calitate de vicepreședinți.
Radu Pilat a început în 2002 la creație la McCann Erickson. După 8 ani, multe premii și conturi precum Coca-Cola, BURN Energy Drink, Fanta, Sprite, Stella Artois, Golden Brau, Heineken, Tomi, Unilever, Radu a acceptat provocarea Momentum de a deveni Chief Creative Officer. În 2012 și-a dorit ceva mai mult și a pornit într-o aventură antreprenorială: Heist Industries, singura agenție specializată în community marketing din România. Portofoliul Heist Industries a adunat de-a lungul timpului brand-uri precum glo România, Asirom, Heineken, Desperados, Julius Meinl, Muller Dairy, Jaguar Land Rover, Baneasa Shopping City etc.
ADC*RO poate fi privit precum un festival de creativitate care își ia misiunea de a aduce împreună cât mai mulți creativi din industrie și de a se deformaliza, devenind o organizație mai accesibilă:
"Creativii din România au nevoie mai mult că oricând de o structură care să îi adune și să le reprezinte interesele. Sunt multe lucruri pe care trebuie să le repornim: Școală – principala sursă de “new muscle” și de perfecționare, Festivalul – România în momentul de față nu mai are un festival de creativitate. De asemenea, s-a votat deschiderea organizației și transformarea ei într-una mai accesibilă pentru mai mulți oameni talentați. Tocmai am făcut o injecție de vreo treizeci și ceva de noi membri. Și, nu în ultimul rând, industria a devenit foarte serioasă. Cred că putem să le readucem aminte tuturor că lucrăm într-unul dintre cele mai frumoase domenii and we’re having a hell of a time doing this. ", Radu Pilat, Președinte ADC*RO.
Copywriter bone din anul 2000, Cătălin Rusu a fost Brand Consultant începând cu 2005, Creative Director din 2006. Din 2008, Cătălin este Co-founder&CEO @Rusu+Bortun și Co-founder Apollo111 Teatrul & Barul din 2016. Membru CEO CLUBS International, TechAngels Romania. Angel Investor Tokinomo, Bittnet, TPS Engage si iFactor. Pro basketball player din 2021.
Am fost invitat în ADC în 2014 și încă îmi amintesc zâmbetul care mi s-a zugrăvit pe față când am citit mailul. Am fost 5 ani tutore la Școala ADC. Apoi a venit pandemia și acum avem motiv să reclădim acțiunile și interacțiunile unei bresle care știe să gândească comunități pentru alții și îi doresc să învețe să-și gospodărească propria comunitate. De la om de creație la om de creație, mi se pare o mare șansă să petreci mai mult timp cu cei care fac aceeași meserie cu ține, dar n-apuci să lucrezi cu ei. Că organizație, ADC are un mare potențial ca producător de conținut la nivel social, nu doar pentru zona de business sau markcom. Cred mult în spontaneitate, e ceva ce nu trebuie să pierdem oricâte planuri am face. Împreună cu Laura, Radu și colegii din țară și Europa sperăm să mosim zâmbetul ăla în mintea multora. – Cătălin Rusu, Vice-Președinte ADC*RO
Laura Nedelschi este tot copywriter la bază și a început să lucreze din 2000. În ultimii 15 ani, a avut ocazia să conducă grupuri sau departamente de creație în mai multe tipuri de agenții, de la agenții de rețea la agenții locale cu zvâc. Își împarte zilele între Sonica, unde e creative director, și Asociația pentru Valori în Educație (un-ONG care are în vizor transformarea educației), unde e manager de comunicare.
"De ce ADC? Tocmai că fiecare dintre membri să poată să aibă un răspuns bun pentru întrebarea asta suntem aici în acest board. Vrem să readucem Școală ADC la viață după hibernarea de an pandemic, alături de întâlnirile asociației, conferințe, discuții meaningful despre industria creativă din România. Avem o nouă grupă masivă de membri noi, pe care îi întâmpinăm acum în asociație cu brațele deschise și multă speranță și respect, și pe care îi invităm să se implice în proiectele care le fac inimile să le ticăie, alături de membrii vechi ai asociației. Știu că fiecare dintre noi are un motiv personal pentru care a zis “da" când a fost invitat să între în ADC. Sper că în motivele astea să fie la fiecare dintre noi țesut și interesul întregii bresle care, în numele sincerității, este la un punct de cotitură, acel punct în care își caută relevanță și atractivitatea pentru generațiile mai tinere. Și doar dacă ne pasă de asta vom putea să le definim - nu prin vorbe, ci prin acțiuni cu sens. Spor să avem!", Laura Nedelschi, Vice-Președinte ADC*RO.
Cu un start în carieră relativ asemănător, copywriteri la bază, cei trei membrii din board-ul ADC își doresc să revitalizeze relațiile din cadrul comunității ADC, după o perioadă destul de grea în care relațiile inter-umane au avut de suferit, printr-o conversație plină de sens despre industria creativă din România. Vor iniția astfel un dialog punte între profesioniști cu vechime în ecosistemul markom și tineri doritori să aducă un suflu nou pentru un schimb de experiență cu impact social.