Mediascope livrează best-practice building și 360 brand management, gestionând, în prezent, implementarea proiectelor de trade-marketing cross-channel pentru mai mult de 20 branduri internaționale.
Piața de FMCG se află în continuă dezvoltare în România, iar în primul trimestru din acest an a înregistrat o creștere de +1.2% față de anul anterior, conform GfK Consumer Panels & Services. Industria se confruntă în prezent cu creșterea prețului materiilor prime și cu blocaje în lanțul de aprovizionare, cauzate de contextul economic și politic actual. Conform aceluiași studiu, inflația a influențat 8 din 10 categorii FMCG, dar acestea au reușit să fie pe un trend ascendent din punctul de vedere al volumelor.
Roxana Ștefan, Client Service Director Mediascope, explică câteva trenduri din evoluția brandurilor în piața de FMCG.
Gen Z & campaniile de marketing
Întodeauna brandurile au încercat să țină pasul cu consumatorii lor și să se adapteze la nevoile și așteptările acestora. Generația Z este categoria cea mai tânără de consumatori, reprezintă 7.2% din populația României și importanța ei pentru economie este din ce în mai mare, conform unui studiu Mastercard. Astfel, în 2022, Gen Z este un public din ce în ce mai abordat de branduri în campaniile de marketing. Drept exemplu, un mare brand de snacks a migrat spre TikTok, platformă unde 60% din utilizatori fac parte din Gen Z. Un alt brand de răcoritoare a fost sponsor oficial al UEFA Champions League și a construit o campanie cu influencers dedicată Gen Z, tot pe TikTok, prin care îi invita să se bucure de joc în felul lor. Același brand organizează inclusiv tabere de creație pentru influenceri – specialiștii în Gen Z. Și, totodată, există și branduri de tehnologie, de beauty și festivaluri de film și teatru care, prin campanii dedicate, prin TikTok sau prin ambasadori relevanți, se apropie de acest public tânăr.
Branduri mai departe de trenduri
Ca să rămână relevante pentru public, brandurile țin cont de trenduri, dar ce altceva mai fac ca să iasă în evidență? Apelează la POSM-urile ingenioase, care folosesc tehnologii noi și sunt captivante pentru consumatori. Câteva exemple de best-practice al POSM-uri realizate de Mediascope sunt frigiderele de tip capsulă futuristă, cu mesaje din viitor sau rafturile inteligente amplasate în mariile magazine, care te anunță care este temperatura băuturii sau ce este nou în magazin doar atingând interfața raftului. Tot cu ajutorul tehnologiei se poate observa nivelul unei pasiuni prin măsurarea reacțiilor creierului în momentul în care consumatorului îi sunt prezentate imagini cu artă, mâncare sau destinații turistice. Astfel, putem vedea cum se manifestă pasiunea pentru ceva anume. Se masoară pulsațiile și se transpun în niște valuri, grafice mai mici sau mai mari și se detectează pasiunea pentru ceea ce îl interesează cel mai mult pe consumator. Prin astfel de POSM-uri ingenioase brandurile oferă o experiență consumatorilor și crează o legătură cu aceștia. Mai mult, peste jumătate dintre români își doresc o experiență digitală la cumpărături, în viitor (54%), conform studiului Consumer Trends.Live.
Profitabilitatea în comerțul cu amănuntul
Comerțul cu amănuntul este una dintre cele mai profitabile metode de vânzare. Aproximativ 60% dintre retailerii din România au raportat vânzări în creștere de la începutul pandemiei până în martie 2022, conform unui studiu realizat de VTEX. Marii retaileri marchează un obiectiv de eficiență, deoarece oferă o gamă largă de produse și branduri, iar consumatorii își pot face cumpărăturile rapid, într-un singur loc. Retailerii se adresează consumatorului final, vând în cantități mici și au un control mai mare asupra prețurilor produselor vândute, așadar au o marjă de profit mai mare per produs.
Marii retaileri și magazinele Zero Waste
În ultimii ani, asistăm la două abordări diferite ale brandurilor cu privire la modul de promovare și interacțiune cu publicul lor în funcție de viziunea și misiunea acestora. Pe de o parte sunt brandurile care în marile magazinele de retail nu sunt prezente doar cu produse spre vânzare, ci și cu campanii de promovare prin activările pe care le desfășoară pentru a menține o interacțiune constantă cu clienții lor.
Pe de altă parte sunt brandurile care au o viziune sustenbilă și depun eforturi spre a minimiza deșeurile create de produsele lor și pun accentul pe reutilizare și scăderea consumului de plastic. Abordarea brandurilor care împărtășesc conceptul de Zero Waste, dovedeste o evoluție a relației dintre producător și consumator, care împărtășesc aceeași viziune spre un stil de viață sustenabil și un mediu înconjurător mai sănătos.
Prezent pe piața din România de 17 ani, Mediascope pune accent pe integrarea online-offline a proiectelor și alocă resurse majore în acest sens.
Pentru mai multe informații, accesați site-ul Mediascope