[Creativitate & Tehnologie] Mădălina Gheorghe: Tehnologia a evoluat atât de mult, încât, cu puțin research, se găsesc soluții pentru orice idee, cat de nebună

[Creativitate & Tehnologie] Mădălina Gheorghe: Tehnologia a evoluat atât de mult, încât, cu puțin research, se găsesc soluții pentru orice idee, cat de nebună

Creativitatea, cea prin care ne definim și cu care ne mândrim ca specie, are limitele umanului, spune Mădălina Gheorghe, Sr. Account Manager Mercury 360. Nu ne ajunge o viață să învățăm tot ce avem de învățat, inspirația nu apare la comandă, deadline-urile imposibile duc la burnout, dar chiar aceste provocări ne determină să dăm ce avem mai bun. Oamenii au ceva ce roboții nu au cum să învețe, indiferent cât de multe informații au despre aceste aspecte: pasiune, emoție și iubire.

Tehnologia ne oferă șansa de a aduce la viață multe proiecte la care înainte puteam doar să visăm, ne creează noi oportunități de a dezvolta conexiuni reale cu audiența, este un facilitator pentru noi, spune Mădălina.

Mădălina povestește, în rândurile de mai jos, cum au folosit ei, în agenție, noile tehnologii pentru a duce campaniile mai departe de granița obișnuitului, care sunt efectele acestor schimbări în procesul de creație și cum își imaginează ea o lume viitoare a roboților. 

În seria editorială [Creativitate & Tehnologie], celebrăm deschiderea creatorilor de a îmbrățișa tehnologia și de a găsi în ea resurse noi de evoluție. Inteligența artificială e aici, infiltrându-se în toate domeniile. Și noi avem privilegiul de a descoperi teritorii noi alături de ea. În publicitate, design, muzică, fotografie, film, toate formele creației. 

Nu știm ce va urma, ce simbioze ale creativității artificiale se vor produce. Dar suntem aici, să spunem mai departe poveștile care se formează la granița dintre tehnologie, creativitate și umanitate. Vrem să vorbim de Creativitate & Tehnologie, nu de Creativitate VS Tehnologie. Știm că AI-ul si tehnologia se vor alătura creativității, nu vor concura.

 

Cum e să lucrezi într-un domeniu creativ în 2022 în România

Provocator. Pentru că lucrurile se schimbă aproape de la zi la zi, apar constant noutăți, oportunități, tehnologii și soluții cu care trebuie să ții pasul, pentru că altfel rămâi în urmă. Dar exact aceste provocări ne fac job-ul mai frumos, cred că putem să spunem cu ușurință că nu ai cum să te plictisești, iar proiectele rar seamănă între ele.

 

Partea cea mai frumoasă 

Partea extraordinară este că trebuie doar să îți imaginezi și se poate întâmpla, dacă și bugetul ne permite, desigur! :) Tehnologia a evoluat atât de mult, încât, cu puțin research, se găsesc soluții pentru orice idee, cât de nebună. Dacă are o bază solidă și poate livra rezultate, se poate face. Aspect ce ne ușurează mult work-ul.

 

Și cea mai grea

Keeping up. Lansări, studii, tehnologii, interviuri, new ways of working & ways of thinking and so on. Este o parte plăcută și interesantă a jobului, însă uneori poate să devină foarte obositoare din prisma rapidității cu care apar aceste noi informații dar și a timpului care de multe ori nu ne permite să îl folosim astfel.

 

Cum s-a schimbat procesul creativ 

Pe de o parte este mai ușor pentru că accesul la informații, la tool-uri, soluții si chiar formule si scheme menite să ajute procesul creativ, să livreze conform standardelor și să genereze soluții este mult mai ușor, rapid și la câteva click-uri distanță.

Pe de altă parte, originalitatea este din ce în ce mai greu de atins, fără să vrei, poți cădea în capcana lui “s-a mai făcut”.

 

Cum a intervenit tehnologia

Tehnologia ne oferă șansa de a aduce la viață multe proiecte la care înainte puteam doar să visăm, ne creează noi oportunități de a dezvolta conexiuni reale cu audiența, este un facilitator pentru noi.  

 

Lupta cu rutina

Rutina apare inevitabil, însă cel mai important e să înțelegi că tu ești un element determinant, dincolo de proiectele pe care le ai, de echipa ori de brandurile pe care le gestionezi. Ține de tine să cauți, să înveți, să descoperi lucruri noi și apoi să îți creezi singur oportunitățile pentru a le pune în practică. Nu poți să aștepți proiectul “unicorn” care îți oferă libertatea și bugetul să go wild, ci trebuie să îl cauți, să îl construiești ori chiar să îl inventezi tu.

 

Schimbarea cea mai mare care a influențat domeniul tău 

The only constant is change, haha. De la mindset-ul tinerilor care întră acum în industrie, diferit de al nostru, al celor care am intrat acum câțiva ani, la accesul la informație și tehnologie și până la work from home care ne-a obligat să ne schimbăm stilul de viață, totul e altfel decât “pe vremea mea, maică”. Însă, cea mai mare schimbare, cred eu, este faptul că pandemia a accelerat nevoia de automatizare și de înlocuire a resurselor umane. Motiv pentru care acum au aparut multe soluții tehnologice pentru activitățile ce înainte se puteau implementa doar cu promoteri ori hostesse. Spre exemplu, Mercury360 a lansat Premiomatul, un aparat ce te premiază pe loc, direct pe baza bonului fiscal.

 

Presiunea de a ține pasul

Sunt multe schimbări bune, precum faptul că ne oferă oportunități noi, așa cum spuneam mai sus, însă aceasta vine la pachet și cu presiunea de a ține pasul,  de a “profita” de tehnologie și de a o integra constant în work-ul nostru. Aspect ce în final, te provoacă să evoluezi.

Toată industria cred că încearcă să țină pasul, și dacă nu, ar trebui să o facă. Din păcate este o presiune în acest sens, dar nu una venită din exterior, ci una personală. Dacă îți dorești performanță, dacă își dorești să fii relevant, memorabil și să aduci rezultate, nu ai cum să nu ții pasul cu noile tehnologii. În lumea haotică în care activăm, în care uneori nu ai timp să mănânci, poate să fie dificil să îți găsești timpul necesar pentru research și pentru noutăți, însă este un timp petrecut frumos și productiv.

 

Inspirația tehnologiei

Desigur, este un tool extrem de util ce ne ajută să transmitem mesajul mai departe, să atragem atenția și să fim memorabili. Spre exemplu, în ultima noastră campanie socială dezvoltată pentru Asociația Telefonul Copilului, Atingeri Nedorite, ne-am luptat cu indiferența pe care o manifestă oamenii în momentul în care aud astfel de campanii, știri și povești (pe bună dreptate, fiind atât de multe, trebuie să ne aparăm și noi emotional cumva). Pentru a sparge această barieră am vrut să îi facem pe oameni să simtă prin ce trec victimele, fără a fi intruzivi și fără a cauza șocuri emoționale, iar una dintre soluțiile găsite a fost chiar prin ajutorul tehnologiei, prin video mapping ce proiecta direct pe corpul participanților povestea pe care aceștia o auzeau. Astfel, aceștia au putut să simtă pe corpul lor prin ce trece un copil abuzat sexual. Iar reacțiile au fost impresionate, de la oameni care au iesit plângând, la cei care au vrut să doneze (desi nu acesta a fost obiectivul) și chiar să devină voluntari, la mame care și-au obligat copiii să încerce experiența noastră pentru a înțelege de ce trebuie să se protejeze și până la adulți care ne-au mulțumit că existăm. Cu toții au fost atinși cu adevărat de mesajul nostru și au înțeles problema, iar acest lucru nu cred că s-ar fi putut întâmpla acum câțiva ani, când toate opțiunile erau doar analog.

Totuși, în loc să ne dăm peste cap să utilizăm o tehnologie nouă de dragul noutății și a PR-ului pozitiv, ne-am focusat pe a genera emoție și a transmite un mesaj puternic, indiferent de cât novelty e în jurul respectivei tehnologii, lucru pe care aș vrea să îl văd mai des în industrie: comunicare de dragul consumatorului, a mesajului și nu de dragul sau nevoia de a folosi tech cu orice preț.

 

AI & creativitatea

Mă sperie gândul unei lumi distopice condusă de roboți. Însă nu cred că putem să ajungem acolo, așa că sunt liniștită. Arta poate apărea de oriunde și mă bucură faptul că experimentăm și alte tipuri de artă, însă sunt ferm convinsă că nu putem să fim înlocuiți. Acum, sper să nu mă înșel… :)

Cu siguranță creativitatea este o trăsătură umană, însă asta nu înseamnnă că nu poate să fie replicată de roboți, așa cum am văzut deja, aceștia fac poezie, muzică și artă vizuală. Și deși creativitatea umană are limite, pentru că nu ne ajunge o viață să învățăm tot ce avem de învățat, și mai ales să punem în aplicare, iar inspirația nu apare la comandă, chiar dacă au apărut formule care să ajute cu acest aspect, noi avem ceva ce roboții nu au cum să învețe, indiferent cât de multe informații au despre aceste aspecte, și anume, pasiune, emoție și iubire.

 

Ce nu va putea înlocui niciodată AI 

Pasiunea, trăirile, empatia și iubirea sunt emoții ce nu pot fi replicate de către roboți, sunt unice și ne diferențiază, sunt venite din experiențele noastre personale, din experiențele trăite de noi și din puterea de a înțelege și a simți ce simt alți oameni. Aceștia le pot replica, le pot copia, însă nu pot să transmită aceste sentimente fără să pornească din interiorul lor.

 

Influența AI în domeniul tău

Nu știu exact cum o să fie integrat, însă pot să zic cum mi-aș dori eu să fie - asistenți personali, meniți să ne ușureze viața și să ne ajute cu automatizarea task-urilor repetitive și administrative, care ne ocupă mult timp și energie, dar și cu research, de ce să nu profităm de toate aceste cunoștințe?! Astfel, ne rămâne nouă mai mult timp pentru activitățile care chiar contează.

Dacă știm să o folosim atunci când trebuie si nu doar de dragul de a o folosi, cred că aceasta ne poate ajuta să aducem la viață experiențe unice și inedite, ne poate ajuta să câștigăm timp, să învățăm, evoluăm, să generăm conexiuni noi și să atingem oamenii cum poate până acum nu puteam.

 

Ai lăsa munca ta pe mâna roboților? :)

Best of both worlds se poate? Îmi place ce fac, iar acasă m-aș plictisi după o lună. Aș păstra eu proiectele alea faine, de suflet și ei ar putea să facă restul! :D

 

Ce ai face într-o lume a roboților

Aș conduce rezistența pentru a ne recâștiga drepturile. :)

Un răspuns mai realist este că tot în industria creativă aș rămâne. Poate aș scrie cărți. Și roboții o să facă acest lucru, dar ale mele o să fie mai bune, pentru că în ciuda faptului că nu am toate informațiile la care au ei acces, cărțile mele ar avea suflet.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Mercury360

Cu o istorie de peste 25 de ani in Romania si, in continuare independenti, full-service, suntem una dintre putinele agentii care au capabilitatile necesare pentru a deveni partener pe intreaga durata a unei campanii,... vezi detalii »

Dosare editoriale

Companii

Pozitii

Sectiune



Branded


Related