Într-o eră a vitezei, într-o eră a informației, într-o eră a Internetului și rețelelor sociale, este o adevărată provocare să ții pasul cu noutățile și schimbările când lucrezi în marketing sau comunicare. De aceea, este foarte important, din când în când, să îți actualizezi baza de cunoștinte, fie prin cercetarea tendințelor, fie prin schimbul de experiență cu oamenii din domeniu.
De 15 ani, Digital Marketing Forum este locul de întălnire al profesioniștilor în marketing digital și evenimentul care pune în agendele și planurile tuturor cele mai noi tactici și inedite strategii, menite să aducă rezultate brand-urilor și companiilor.
La cea mai recentă ediție a evenimentului, am aflat o serie de tendințe care au impact în lumea comunciarii online și nu numai astăzi.
Investiția în aplicațiile mobile
„Cred cu tărie că este foarte important pentru marii jucători de pe piață, mai ales cei care vin din zona de retail & FMCG sau HoReCa, să investească în aplicații mobile care să facilitize experiența utilizatorilor în locațiile sau cu serviciile sau produsele lor. Oferta mobilă și digitală este diversă, există foarte multe start-ups care rezolvă totul online, ușurința de utilizare a acestui mediu crește la toate grupele de vârstă. Dacă vrem să stăpânim asta trebuie să investim serios un buget destul de mare pentru a rămâne relevanți”, spune Cosmina Țapliuc, Digital Marketing Manager, Mcdonald’s.
Comunicarea multi-touch point
„Una dintre cele mai importante tendințe în digital este comunicarea multi-touch point. Numărul de puncte de contact între client sau potențial client și brand este în continuă creștere. Odată cu diversificarea numărului de platforme digitale pe care consumatorul este prezent, va crește și nevoia de diversificare a canalelor de digital marketing care sunt parte din strategia de comunicare a brandului. Consumatorul va fi prezent pe un mix dintre Google, YouTube, Facebook, Instagram, TikTok, Pinterest, Snapchat și va căuta aici să interacționeze cu brandurile, produsele sau serviciile de interes pentru el. Ca urmare, pentru branduri va fi din ce în ce mai important să înțeleagă principalele tipuri de customer journey și să ofere o experiență coerentă consumatorului de-a lungul acestuia. Totodată pentru a putea optimiza acest conversion path, va fi tot mai important ca brandurile să profite la maxim de content marketing și email marketing”, spune Robert Dumitru, Managing Partner, MTH Digital.
Folosirea tehnologiilor emergente
„Când vine vorba de digital marketing, marele meu pariu rămâne pe folosirea tehnologiilor emergente, nu doar ca niște mijloace de comunicare, ci mai ales ca experiențe de brand propriu-zise. În FMCG, un rol esențial îl va juca nevoia brandurilor de a se îndrepta către abordări integrate, în care experiența digitală se apropie și mai mult de experiența de la raft, unde are loc decizia de cumpărare”, spune Laurențiu Ion, Head of Total Connections Planning & Media, PepsiCo Romania.
Rezultate prin Growth Hacking
„Trăim în secolul vitezei și totuși pare că atunci când creezi ceva, când dezvolți un business, totul durează. Chiar și în digital, să ajungi la o maturitate necesită timp; pe măsură ce înveți mai multe despre cum să ieși în evidență pe zona ta din piață și să faci fine tuning pentru a rămâne competitiv, maturitatea ta digitală va crește. Dar cum poți să ajungi acolo cu pași rapizi? Prin Growth Hacking, un concept scalabil aplicabil oricărui business în online care dorește să mențină creșterea și păstrarea unei comunități active. Este axat pe soluții și bazat pe rezultate și feedback. Presupune un set de acțiuni smart, originale și inovatore ce pot fi folosite într-o combinație de metode pentru a-și atinge obiectivele, cum ar fi content marketing, e-mail, SEO, A/B testing sau inginerie inversă pornind de la rezultate, tactici de marketing digital pentru a ajuta la creșterea și păstrarea unei baze de utilizatori activi, vinderea produselor și obținerea expunerii, spune Mihai Călușeriu, Creative Director, Conversion.
Creativitate si reclame personalizate
”Pe măsură ce automatizarea media și a formatelor crește, creațiile video devin unul dintre cele mai importante avantaje competitive. Cele mai bune reclame trezesc emoții, inspiră acțiune și creează conexiuni cu publicul lor. La Google, avem tot mai multe instrumente și studii prin care putem măsura eficacitatea creației în digital. Ne propunem să ajutăm brandurile să creeze reclame eficiente prin noi perspective, instrumente, tehnologie și educație. Video Creation în Google Ads (fostul Video Builder) este un instrument gratuit de creare a anunțurilor video, direct în Google Ads. Se selectează un șablon din catalog pentru un anume obiectiv de marketing, apoi se completează șablonul folosind elemente noi sau existente, cum ar fi imagini, elemente de branding și text. Soluția de personalizare video Google din Ads Creative Studio (fostul Director Mix) permite brandurilor și agențiilor să creeze mai multe versiuni ale unui videoclip pentru diferite audiențe, limbi, locații sau contexte. Începând cu un singur videoclip și adăugând elemente precum imaginile, textul și sunetul, instrumentul poate produce reclame video personalizate la scară largă. De curând a devenit disponibilă pentru toți advertiserii. O altă noutate este certificarea lansată in programul Skillshop - Google Ads Creative, curs realizat cu echipele creative din Google și experți de produs și pe care îl puteți conecta la profilul de Linkedin”, spune Aneta Plesa, Industry Manager, Google Romania.
Depășirea limitelor și soluții inovatoare
”În ultimii ani am devenit foarte conștienți de limitările din jur: de la constrângerile sociale la cele de acasă, de la cele ale companiilor, la cele personale. Iar limitările au pentru marea majoritate a oamenilor o conotație negativă – ne anulează planurile și ambițiile. Și dacă am învăța să le privim altfel? Să încercăm să transformăm acea mentalitate de neputință în fața constrângerilor într-o mentalitate de facilitator? Să privim limitările (impuse sau existente) ca pe o poartă spre creativitate, spre inovare? Să găsim idei și soluții în ciuda celor impuse și, de multe ori, să ne surprindem cu rezultate mai bune în final? Astfel, limitările ne pot orienta către soluții inovatoare și potrivite timpurilor actuale”, spune Patricia Zegreanu, Marketing & Communication Manager, Porsche Romania.
Viitorul publicității digitale este video
„Publicitatea video este pentru branduri extrem de atractivă, versatilă și un mediu cu potențial mare de a se viraliza în rândul targetului vizat, în timp ce pentru consumatori este foarte la îndemână și eficientă. Estimăm pentru 2022 că 83% din traficul pe Internet va fi generat de conținut video. Pe de altă parte, consumatorii își amintesc până la 95% din conținut dacă acesta este sub formă de video și doar 10% dacă vorbim despre conținut scris. 80% dintre utilizatori își amintesc că au văzut o reclamă video (și o asociază cu un brand sau un produs) până la 30 de zile după vizionare, iar 9 din 10 declară că au fost influențați în luarea unei decizii privind achiziția unui produs de către video. Eficiența campaniilor video poate fi îmbunătățită simțitor cu ajutorul targetării contextuale. Targetarea contextuală permite livrarea automatizată de reclamă video în funcție de conținutul unui site. De exemplu, pe un site de rețete este foarte posibil să vezi o reclamă video pentru un curs de gătit. Publicitatea video online este un proces care necesită strategia corectă, uneltele potrivite, acces la tehnologie și, desigur, know-how și un pic de intuiție. Specialiștii RTB House lucrează cu advertiseri diverși din toată lumea, iar tehnologia noastră bazată pe Deep Learning ne ajută să îmbunătățim performanțele campaniilor video cu până la 50%”, spune Andrei Grădinaru, Agency Sales Manager, RTB House.
Captarea atenției publicului în spațiul digital
„Într-o lume digitală în care userii au devenit experți în a bloca sau a ignora mesajele publicitare, brandurile și agențiile lor de media au nevoie de noi soluții ca să capteze interesul publicului țintă. Ca în orice demers de acest fel, totul începe de la o mai bună înțelegere a user-ului și a motivațiilor acestuia. La finalul anului trecut, Teads a colaborat cu dentsu international pentru derularea celei mai cuprinzătoare analize din industria media asupra atenției utilizatorilor. Studiul a scos în evidență că atenția userilor se corelează de 3X mai bine cu rezultatele campaniilor față de viewability, care nu mai este suficientă pentru a măsura felul în care consumatorii reacționează la conținut. Cum se poate cuantifica acest lucru cât mai bine și cum pot advertiserii să influențeze atenția userilor? Patru indicatori cheie contribuie masiv la rezolvarea acestei ecuații: (1) InView Time rămâne unul dintre cei mai importanți indicatori care influențează atenția userilor; (2) Livrarea non-intruzivă, știind că reclamele non-skipable au nevoie de un timp dublu de expunere ca să genereze același impact de branding precum reclamele skippable; (3) Optimizarea materialelor de comunicare - un format creativ optimizat generează un brand recall cu 17% mai mare vs. unul neoptimizat; (4) Relevanța - studiul dentsu a demonstrat că plasarea reclamelor în cadrul unui context relevant pentru cititor determină o creştere a atenţiei cu 13%", spune Sergiu Gruiță, Industry Director, Teads, The Global Media Platform.
Transformarea digitală a brand-urilor
„Anul acesta vrem să fim mai eficienți în ceea ce facem, să monitorizăm progresul, să ne adaptăm, să schimbăm multe lucruri și învățam din ele. Aplicăm principiul de test & learn în toate campaniile noastre. Stăm concentrați pe strategie, nu ne abatem de la drum, dar ținem cont de condițiile de schimbări macro – postcovid, război, inflație. În următorii 4 ani, ne vom transforma și mai mult, vom învăța mai mult, vom schimba modul în care vom acționa, și vom face ceea ce azi pare imposibilul - posibil. Cu George, inovație BCR”, spune Ana-Maria Ghiurcă, Head of Digital Marketing, BCR.
Ascensiunea publicității contextuale
„Targetarea bazată pe cookie-uri este pe cale de dispariție, iar industria de publicitate trebuie să exploreze soluții alternative. Având în vedere acest lucru, ne așteptăm că publicitatea contextuală, care respectă confidențialitatea consumatorilor, să devină cu adevărat importantă în acest an. MGID și alte câteva companii ce activează în domeniu lucrează pentru îmbunătățirea soluțiilor privind publicitatea contextuală ca alternativă la targetarea bazată pe identitate digitală. Deși targetarea contextuală nu este o strategie nouă, soluțiile bazate pe învățarea automată, cum ar fi MGID Contextual Intelligence, o fac să fie mult mai eficientă. În plus, respectă 100% confidențialitatea consumatorilor, deoarece reclamele sunt plasate în funcție de ceea ce se află pe pagina web și nu pe baza datelor utilizatorului. În consecință, conținutul promovat este relevant pentru ceea ce dorește să afle utilizatorului în acel moment. Folosind tehnici bazate pe inteligență artificială, tehnologiile avansate sunt capabile să proceseze limbajul natural (NLP) și să realizeze o analiză semantică. Extrăgând sensul din structura gramaticală a propozițiilor și a cuvintelor individuale, această tehnică este folosită pentru a stabili contextul și pentru a măsură ideea de bază. Prin urmare, targetarea contextuală se asigură că mediile și conținutul publicitar se completează reciproc, îmbunătățind mesajele brandului și atrăgând audiențele interesate”, spune Olimpia Norsesovici, Senior Sales Manager, MGID Romania.
Evenimentul Digital Marketing Forum 2022 a fost organizat de Evensys în parteneriat cu PepsiCo Romania și cu sprijinul BCR, Teads - The Global Media Platform, MGID, Skoda, Conversion, RTB House, MTH Digital.