Agenția de comunicare integrată Saatchi & Saatchi + The Geeks, parte a Publicis Groupe România, sărbătorește pe data de 1 iunie, de Ziua Copilului, 12 ani de existență. Cu ocazia aniversării sale, echipa acesteia și-a propus să cerceteze îndeaproape subiectul copilăriei, a relației dintre părinți și copii și a modului în care adulții se raportează la valorile pe care le transmit mai departe.
Astfel, cu ajutorul specialiștilor săi în Data Intelligence, Saatchi & Saatchi + The Geeks a derulat un studiu amănunțit adresat părinților cu copii având vârsta între 0-14 ani, urmărind să înțeleagă mai bine ce își doresc aceștia pentru cei mici, care sunt cele mai apreciate profesii pentru viitor, cum este văzută diferența dintre generația copiilor de astăzi, față de generația părinților când erau copii, cum este perceput stilul de parenting din prezent și multe altele.
,,Cum filosofia agenției e strâns legată de cum putem transforma datele nu doar în ceva ce sună drăguț într-un ppt, ci în ceva aplicabil în work-ul de zi cu zi pentru clienții noștri, ne place să profităm de orice pretext să mai aflăm niște lucruri relevante despre oamenii cu care vorbim în campanii. 1 iunie este și ziua copiilor, și ziua Saatchi & Saatchi + The Geeks, așa că, în spiritul copilăriei (acela de a fi în permanență curioși), am vrut să aflăm mai multe despre un target super important: părinții, și cum se raportează aceștia la copilarie / copii. Ce valori îi ghidează, ce nevoi au în relația cu cei mici și, nu în ultimul rând, ce înseamnă activări de brand relevante pentru ei. Rezultatele ne-au confirmat unele ipoteze, ne-au și surprins pe alocuri și ne-au dat deja niște idei despre cum le putem duce mai departe în campaniile clienților noștri", a declarat Miruna Antonescu, Head of Planning Saatchi & Saatchi + The Geeks.
Conform studiului derulat de echipa Saatchi & Saatchi + The Geeks, meseriile cele mai dezirabile de către părinți sunt doctor, programator și inginer, în timp ce doar 1.7% dintre părinții intervievați își doresc pentru copiii lor ca aceștia să lucreze în domeniul publicității când vor ajunge la vârsta adultă. De asemenea, nici meseriile mai noi, devenite populare în ultimii ani nu au fost trecute cu vederea, cu toate că acestea sunt preferate într-o mai mare măsură de către părinții mai tineri. Astfel, de două ori mai mulți părinți cu vârsta sub 35 de ani își doresc ca propriii copii să devină creatori de conținut online, comparativ cu cei de peste 35 de ani.
Când vine vorba despre valori, părinții din România au o abordare pragmatică, cei mai mulți dintre aceștia dorindu-și pentru copiii lor să fie capabili să se descurce în orice situație. La polul opus, cu cei mai puțini votanți (doar 3.2% dintre respondenți), se află grija față de mediul înconjurător.
Nici subiectul diferenței dintre generații nu a fost trecut cu vederea în studiul derulat. Conform acestuia, 50% dintre respondenți au afirmat că, în ziua de azi, copiii sunt mai inteligenți și evoluează mai rapid decât în trecut. În același timp, însă, 40% dintre părinți consideră că un dezavantaj important din prezent este expunerea la tehnologie, care afectează în mod negativ copiii.
În ceea ce privește stilul de parenting promovat în ultima vreme, majoritatea părinților au o definiție pozitivă a acestuia, percepându-l ca pe “un stil care încurajează mai mult creativitatea și libertatea copiilor de a alege” (41% dintre respondenți), dar și ca pe e un stil mai atent la nevoile copilului (32.6% dintre respondenți).
Întrebați despre branduri și activări de brand, părinții s-au arătat în primul rând price-driven: principala categorie de activări de brand pe care le-ar considera relevante sunt promoțiile și prețurile mai mici la produse (24.3%), urmată îndeaproape de zona de experiențe: premii care să constea în călătorii împreună cu familia (22.5%) și facilitarea unor momente de calitate pe care le poți petrece alături de copii (16.9%).
În final, aproape 40% dintre respondenții din cadrul studiului pun pe primul loc investiția în viitorul copiilor, dorindu-și să le ofere celor mici mai multe activități de dezvoltare personală și a pasiunilor. De asemenea, timpul petrecut împreună este lucrul pe care 30% dintre părinți l-ar suplimenta în relația cu copilul, iar 27% dintre aceștia își doresc să călătorească mai des împreună cu cei mici.
Analiza Saatchi & Saatchi + The Geeks a fost realizată prin metoda CAWI (Computer Assisted Web Interviews), pe un eșantion format din 503 părinți, utilizatori de internet, cu copii între 0-14 ani. Datele au fost colectate în perioada 20 - 25 mai 2022.
Saatchi & Saatchi + The Geeks este o agenție de comunicare integrată full service, parte din Publicis Groupe, unul dintre cele mai mari grupuri de comunicare din lume și cel mai mare din România. Agenția are în portofoliu clienți precum Pepsico, Macromex, Groupeseb (Tefal, Rowenta, Krups), Profi, Provident, Ferrero, Xella (Ytong, Macon).