Sergiu Floroaia: Putem să fim toți de acord că s-a abuzat în ultima vreme cu ședințele online și munca de acasă. Dacă nu facem un pas în spate să ne amuzăm, e posibil să ajungem la burnout

Sergiu Floroaia: Putem să fim toți de acord că s-a abuzat în ultima vreme cu ședințele online și munca de acasă. Dacă nu facem un pas în spate să ne amuzăm, e posibil să ajungem la burnout

A fost amuzant la început, ne-am văzut toți magneții de frigider și pisicile pe zoom, am aflat cum e să lucrezi în pijamale, am experimentat lipsa de bariere între muncă și viața personală, și apoi am început să obosim și să ne blazăm. Prea mult zoom, prea mult online, prea mult stat în casă. Uneori, dacă nu poți să schimbi nimic din situația în care te afli, poți schimba perspectiva. Și aici intră în scenă comediantul Sergiu Floroaia, care a creat trei mini-show-uri inspirate chiar din experiența ultimilor doi ani, special pentru evenimente corporate online. Se numesc sugestiv: "Pantalonii: opționali (videocall-ul perfect)", "Pijamalele corporate: cum să lucrezi de acasă" și "Avizierul online: A meeting gone wrong". 

Cred că putem să fim toți de acord că s-a abuzat în ultima vreme cu ședințele online, videocall-uri, munca de acasă și alte d-astea. Umorul eliberează tensiunea acumulată și poate aduce o perspectivă mai light. Mai mult, atunci când ne regăsim în umor, ne ajută și să nu mai simțim că suntem singurii care simt sau trăiesc asta, spune Sergiu.

Vorbim cu Sergiu Floroaia mai jos despre cum ne salvează umorul când totuși este gri în lume, cum a experimentat el cu Zoomul și care e contextul în care a gândit noile show-uri despre munca în pandemie. 

 

Ideea

Din primul moment în care am început să stăm foarte mult în case și nu mai puteam participa la evenimente live a apărut o cerere mare pentru a muta show-urile de stand-up în online, dar și pentru altfel de evenimente corporate online. Pentru că n-ai cum s-o scoți la capăt întreg la minte fără entertainment, fără să glumești și fără simți că participi la o experiență de grup, chiar dacă o faci de la distanță.

Ideea de a produce niște show-uri dedicate fix unor astfel de evenimente online a venit în momentul în care cea mai mare parte a evenimentelor s-au mutat acolo, iar ceea ce aveam noi ca produse nu era așa potrivit pentru mediul ăsta nou.

Pentru că stand-up-ul are nevoie de feedback-ul imediat al publicului și are nevoie să se creeze o atmosferă - ceea ce se întâmplă doar dacă suntem toți în același loc. D-asta am gândit niște show-uri special pentru online, care funcționează parodiind ce facem în online: conferințe zoom, muncă de acasă sau prezentări. Nu videochat - deși e un public mare și acolo.

 

Public cu pălărie de angajați

La show-urile corporate, publicul este de multe ori publicul nostru de la show-urile de stand-up, doar că de data asta cu pălăria de angajați. Feedback-ul e foarte bun dar, spre deosebire de show-urile de stand-up, el vine ceva mai târziu. Sub formă de mesaje de felicitare, de apreciere sau de ieșit la o cafea. Nu este instantaneu. Pentru că tehnic e dificil să ai câteva zeci sau sute de oameni care râd și aplaudă și să te mai auzi și tu. La show-urile de stand-up live avem un microfon și amplificare și ne auzim peste valurile de râsete, aplauze sau fane care ne cer numărul de telefon.

 

Inspirate din experiență

Acum am trei mini-show-uri (15-20 min. fiecare) gândite să vorbească într-un mod amuzant despre teme relevante în perioada asta: unul e despre cum poți face o conferință video “perfectă”, altul e despre munca de acasă și încă unul care e despre o ședință de bloc foarte corporatistă - o parodie a vieții la bloc, dar și a ședințelor exagerat de corporatiste.

În astea trei mini-show-uri am pus multe din lucrurile pe care le-am trăit pe pielea mea în ultima vreme cu atâtea întâlniri online și zile de muncă de acasă, frustrări pe care le trăim cu toții, dar și alte observații de la prieteni și apropiați.

Am învățat multe despre cum suntem în online spre deosebire de atunci când suntem față în față și ce facem sau nu facem atunci când lucrăm de la distanță și le-am pus pe toate în astea trei mini-show-uri: "Pantalonii: opționali (videocall-ul perfect)", "Pijamalele corporate: cum să lucrezi de acasă" și "Avizierul online: A meeting gone wrong". Primele două sunt sub formă de prezentare cu slide-uri, iar cel de-al treilea este sub formă de conferință pe Zoom cu încă trei actori.

În momentul ăsta, cele trei show-uri au textele destul de bătute în cuie. Se mai pot face mici ajustări, dar ele au o structură bine definită. Ele funcționează ca atare și sunt niște mini-show-uri gata de a fi performate. Dar pentru companiile care vor ceva dedicat, cum ar fi un moment de stand-up tematic, se poate face și asta, doar că durează mai mult și e altă mâncare de hamsii.

 

Să facem un pas în spate

Cred că putem să fim toți de acord că s-a abuzat în ultima vreme cu ședințele online, videocall-uri, munca de acasă și alte d-astea. Și dacă nu facem un pas în spate să ne putem amuza pe temele astea, e posibil să se adune frustrări sau să ajungem la un burnout destul de repede. Umorul eliberează tensiunea acumulată și poate aduce o perspectivă mai light. Mai mult, atunci când ne regăsim în umor, ne ajută și să nu mai simțim că suntem singurii care simt sau trăiesc asta.

Firmele care aleg umorul ca formă de entertainment pentru angajații lor arată și deschidere și înțelegere, pentru că, la urma urmei, ei sunt publicul nostru oricum. Primirea din partea angajaților a fost întotdeauna bună și comedia este în continuare de departe cea mai cerută formă de entertainment de către oamenii din companii.

 

Când totul e gri în jur

Cred că în momentul în care lucrurile din jur sunt cam gri, cel mai bun lucru pe care îl poți face este să te conectezi cu alți oameni, al doilea e să încerci să vezi și partea mai însorită. Iar comedia live, chiar dacă e online, reușește să le îmbine pe amândouă. Este lucrul care pe mine a reușit să mă ridice când eram mai jos - uneori ca performer, alteori ca simplu spectator.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related