Împreună cu limba, religia și tradițiile, mâncarea este unul dintre principalii indicatori ai identității. Combinația de condiții obiective (ingrediente disponibile) și construcția socială din jurul său, au transferat mâncarea din domeniul privat al bucătăriei în spațiul ideologic al discursurilor naționale. Oamenii au construit “bucătării naționale” din diverse stiluri regionale și etnice, iar mâncarea a devenit un domeniu în care naționalismul se practică zilnic, adesea fără conștientizarea greutății definițiilor din jurul unei națiuni. Începem discuția despre ce este bucătăria “românească”, ce compune bogăția și diversitatea ei și cum poate fi promovată, cu Florin Cojocariu, fondatorul Athanor La Coupteur.
[Natia ciorbei] Florin Cojocariu: Subestimăm tot timpul rolul enorm pe care-l are mâncarea în spațiul nostru afectiv adânc
Aboneaza-te pentru a avea acces la acest articol
Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative: