Mai mult ca oricând, în ultimii doi ani ne-am dat seama cât de important e spațiul din jur. Spațiul public comun, teritoriul întâlnirilor întâmplătoare și al conexiunilor care tranformă un oraș într-o comunitate. Orașele încep să capete culoare prin efortul artiștilor urbani, al tehnologiei și al companiilor care se implică în comunitate. Unul din demersurile importante de transformare a spațiului urban este Eco-graffiti, parte din campania glo™ Rebels with a Cause. O inițiativă ambițioasă care și-a propus să aducă artă, culoare și natură pe o mie de metri de pereți gri din București. Murale care purifică aerul au apărut în București, transformând orașul într-o galerie uriașă de artă. Acum e rândul vostru să faceți parte din această mișcare. Eco Graffers Wanted by glo™ e o competiție de artă urbană care provoacă creatorii din România să își pună amprenta pe zidurile orașului.
[Update]
Comunitatea creativă e foarte importantă pentru glo™. Vocea și nevoile acestei comunități contează. Și atunci când există propuneri pentru o mai bună desfășurare a lucrurilor, ele sunt ascultate.
Regulamentul Eco Graffers Wanted by glo™ a fost ajustat în urma sugestiilor comunității creative, iar evaluarea juriului va avea o mare importanță în alegerea câștigătorilor.
Astfel, stabilirea clasamentului final se face astfel: 70% nota juriului și 30% votul comunității IG glo_Romania.
De asemenea, glo™ oferă un premiu nou, în afară de cele stabilite inițial. Premiul de popularitate, în valoare de 500 de euro, va reveni autorului lucrării cu cele mai multe voturi din partea publicului.
Dragostea în vremea emoji-urilor
Avem nevoie de spațiul urban pentru a ne simți în siguranță și pentru a fi inspirați: prea mult timp urbanul a fost ostil și gri. Demersul Eco-graffiti by glo™ a adus pe pereții obișnuiți ai orașului opere de artă care au și rolul de a purifica aerul. Artiștii de la Sweet Damage Crew, în parteneriat cu One Night Gallery, au găsit formule noi de a intersecta arta cu natura și urbanul, prin murale inovatoare, fiecare având capacitatea de purificare a 4 copaci maturi.
Toate lucrările din această serie au avut teme Break Binary, iar cel care va încheia tema trebuie să aducă ceva nou și surprinzător, într-o explozie de culori. Este muralul căutat prin concursul de street-art Eco Graffers Wanted by glo™: zidurile Bucureștiului așteaptă viziunea ta personală, exprimată într-un eco-graffiti.
Tema competiției este Love at first swipe.
Brieful e aici, inspirația - pretutindeni, în orice colț de oraș, pe orice stradă.
Cum se vede iubirea prin oraș, în 2021?
Ce înseamnă adevărata conexiune în era algoritmilor și a trăitului virtual?
Gândește-te la o operă care împrospătează aerul din oraș, dar care, în același timp, împrospătează și ideea de romantism, iubire, conexiune umană cu tot ce înseamnă ea în ziua de azi, într-o lume preponderent digitală.
Jungla orașului are nevoie de artă
E esențial ca lucrarea ta să plece de la conceptul de Break Binary: două lucruri sau concepte opuse, care sunt atât de puternice încât ai spune că nu vor merge niciodată împreună, dar care în final se completează și duc la ceva nou & cool.
glo™ Rebels with a Cause are în centru tot inspirația Break Binary: este arta responsabilă, implicată în viața comunității, sunt rebelii care au un scop, este urbanul care lasă loc naturii, jungla orașului care înțelege nevoia de artă a locuitorilor săi. Sub umbrela Fun&Purpose, inițiativa glo™ susține comunitatea artistică din România, iar Eco-graffiti, parte din această campanie, are scopul de a aduce culoare în oraș printr-o altfel de expoziție, una pe care poate oricine s-o vadă, pe zidurile clădirilor din București.
Concursul Eco Graffers Wanted by glo™ vrea să implice comunitatea în această expoziție ambițioasă și să aducă contribuția personală a creatorilor din România.
Ca în orice competiție, este important să ții cont de câteva condiții de participare. Le găsești pe toate în Regulamentul Competiției, însă cea mai importantă e aceasta: pot participa la Eco Graffers Wanted by glo™ doar persoanelor fizice care au împlinit 18 ani până la data de 7.09.2021.
Premii
Cea mai frumoasă recompensă este posibilitatea ca lucrarea ta să ajungă pe un perete imens din București.
Cei de la Sweet Damage Crew vor ajuta câștigătorul să își transforme creația digitală într-un mural real, sursă de inspirație pentru locuitorii orașului.
Premiile competitiei Eco Graffers Wanted by glo sunt in valoare de peste 4.500 euro
- Cei 15 finaliști vor câștiga un voucher eMAG în valoare de 500 lei.
Stabiliți de notarea juriului. - Marele premiu este în valoare de 3000 Euro.
Lucrarea câștigătoare este cea cu cel mai mare punctaj dintre lucrările finaliste (70% notele juriului & 30 % votul comunității)
În plus, pe lângă faptul că vei fi o sursă de inspirație, creația ta digitală va fi transformată într-un artwork fizic, un mural, parte din galeria de artă urbană owned by glo™, în parteneriat cu Sweet Damage Crew. - Premiului de popularitate (500 eur) pentru cea mai votată lucrare din comunitatea IG glo_Romania.
Design DOs
Brieful concursului e aici. Citește-l cu atenție înainte de a te lăsa purtat de inspirație.
În dezvoltarea acestei lucrări, trebuie să ții cont de câteva elemente importante, iată-le mai jos:
- Descarcă kit-ul de participare KIT_glo_ecograffiti.zip unde găsești resursele necesare (template perete pentru simulare)
- Respectă conceptul și tema competiției
- Gândește de la început lucrarea ta, astfel încât să fie potrivită pentru a fi desenată graffitti pe un perete de format dreptunghiular (aprox 7 m pe 10 m)
Îți vom pune la dispoziție în kit, un canvas pe care să îl ai ca guidance și să faci și o simulare - Design-ul propus de tine trebuie să se încadreze în suprafață și nu trebuie să acopere logoul glo™
- Design-ul propus poate să cuprindă/integreze logoul glo™ în el, atâta timp cât brandingul rămâne vizibil și lizibil
- Ia în calcul că lucrarea ta va fi postată pe pagina de Instagram glo_romania, pentru etapa a doua a votului final din partea comunității.
Design DON’Ts
La fel de importante sunt și lucrurile pe care trebuie să le eviți în realizarea acestei lucrări. E bine să le știi înainte de a începe:
- Contentul creat nu trebuie să fie atractiv pentru minori (de exemplu, nu putem folosi elemente precum jucării, copii, imagini puerile, culori, animale ilustrate sau care are putea simula un desen animat etc).
- Contentul creat poate conține elemente din natură, dar nu să sugereze o asociere directă între produs și acestea, mai exact să nu sugereze un caracter ecologic al brandului.
- Contentul creat nu trebuie să facă în niciun fel referire la sport și/sau sănătate.
- Contentul creat nu trebuie să includă imagini sau mențiuni despre țigarete.
- Contentul creat nu trebuie să includă imagini cu mâncare sau băutură.
- Orice referire se va face prin imagini stilizate, care să sugereze, nu să arate explicit.
- Bineînțeles, fără conținut de natură indecentă.
Juriul
Toate aceste criterii vor fi urmărite cu atenție de juriul competiției Eco Graffers Wanted by glo™, care va evalua și nota lucrările înscrise în concurs.
Juriul este format din artiști și reprezentanți BAT:
- Cage - Artist membru Sweet Damage Crew
- Lost Optics - Artist membru Sweet Damage Crew
- Recis - Artist membru Sweet Damage Crew
- Sorina Topceanu - Co-Fondator One Night Gallery
- Sînziana Stoicescu - Social Media & Digital Content Manager @ BAT Romania
- Alex Preda - Brand Manager glo
Juriul va stabili topul înscrierilor si primele 15 lucrari finaliste.
Timing
Perioada de desfășurare a competiției este 8 septembrie – 11 octombrie 2021 cu următoarele etape:
- PERIOADĂ ÎNSCRIERI: pana pe 30 septembrie 2021
- STABILIREA FINALIȘTILOR PRIN VOTUL JURIULUI: în 3 octombrie 2021.
(Acest vot stabilește topul înscrierilor și primele 15 cele mai apreciate lucrări merg în finală.) - ANUNȚARE FINALIȘTILOR: 4 octombrie 2021
- VOTUL PUBLICULUI pe IG glo_Romania: 4 – 7 octombrie 2021
- STABILIREA CÂȘTIGĂTORILOR: 8 – 10 octombrie 2021
(ponderea notelor juriului este de 70% si votul comunitatii IG glo_Romania 30%) - ANUNȚUL CÂȘTIGĂTORILOR: 11 octombrie 2021
Inspiratia
Asta e tot. Rămâne să inspiri adânc, să privești atent Bucureștiul și să propui viziunea ta despre Love at first swipe.
Acea imagine care să ne întâmpine de pe un zid al orașului, să ne facă să ne oprim în fața ei și să ne dea motive noi de a ne reîndrăgosti de betoanele din București.
gloTM
+18. glotm este un produs cu potențial de risc redus destinat consumatorilor adulți de produse din tutun sau nicotină.
TheCreator
TheCreator este platforma de branded user-generated content a IQads.
Prin intermediul TheCreator, brandurile dau briefuri comunității creative IQads, obținând sute de rezolvări creative, mii de interacțiuni și sute de mii reach.
Brandurile obțin soluții pe care le pot implementa și conținut branded pe care îl pot folosi în social media. Prin intermediul TheCreator, IQads a dezvoltat și derulat zeci de competiții creative de design, scurtmetraje, benzi desenate, spoofuri, filme, ilustrații etc pentru companii precum AVON, BCR (George), Heineken (Desperados, Ciuc), Unilever (AXE, Dove, DERO), PUMA (Jacheta T7), Nokia, Leroy Merlin, Mondelez (Milka), Carrefour, Samsung, Ursus Breweries (Timișoreana, Ursus), Honda Romania (Honda Civic), EPSON, Nestle (Nescafe Dolce Gusto, Nescafe Alegria, JOE), TELEKOM, Orkla Food (Ardealul), Bergenbier.