PR 2021: la ce să ne așteptăm în noul an

PR 2021: la ce să ne așteptăm în noul an

2020 a distrus mult prea multe predicții făcute la final de 2019, așa că nu o să mă arunc în alte predicții, dar aștern aici pe hârtie câteva gânduri.
Mi-ar plăcea să am un glob de cristal, dar un lucru e cert, în 2020, un an al incertitudinilor, PR-ul s-a dovedit mai valoros decât îl credeau mulți.

Dacă ne uităm la câte lucruri noi am învățat în 2020, cred că putem estima și alte provocări pentru 2021.

 

Inovația în evenimente și digitalizarea

În primul rând o să ne străduim în continuare să ne facem treaba remote și o să inovăm probabil în zona de evenimente de presă, evenimente pentru clienți, evenimente pentru angajații și colegii noștri… evenimente în general :) În al doilea rând o să învățăm să lucrăm cu foarte multe instrumente digitale, ceea ce ne face bine tuturor pe termen lung. Video content, live streaming, zoom conferences, online parties și, de ce nu, VR, AI și putem continua cu tiktok, podcast etc

 

Crizele sunt ca păpușile Matrioșka. Trebuie rezolvate pe rând până la cea mică, individuală

Crizele o să ne ocupe timpul destul de mult. De fapt, din martie 2020 suntem într-o criză continuă. Ce mi se pare interesant este că în criza globală se strecoară multe alte crize. Este, de fapt, o criză într-o criză, într-o altă criză. Ca păpușile Matrioșka… până ajungem la cea mai mică păpușă, cu ochii mari și umezi, iar acolo găsim crizele personale/individuale.

Fiecare business este afectat de criza sanitară, apoi sunt crizele care țin de specificul business-ului, apoi dacă ai ghinion un angajat face o “greșeală” și toată lumea o critică și tot așa se înlănțuie crizele. Nu trebuie ignorate nici crizele individuale, zoom fatigue, frica constantă de COVID 19, etc. Toate sunt acum aglomerate una peste alta și omul de PR o să aiba mult de desfăcut la aceste ițe de crisis communication. Dar așa cum spunem noi: plans are useless, but planning is indispensable.

 

Oamenii își doresc experiențe. Employee engagement se transformă în employee experience

Și pentru că vorbeam de crizele personale, comunicarea internă este o altă zonă unde oamenii de PR o să aibă multă treabă anul acesta. Fiecare angajat trece printr-o criză individuală, nevoile și dorințele i s-au schimbat în ultimele zece luni. Dacă la început își dorea comunicare transparentă și interacțiune, acum își doreste experiență. Oamenii s-au întors la valorile de bază, la cele care contează pentru ei foarte mult, oamenii sunt din ce în ce mai obosiți.

Employee engagement se transformă în employee experience și toți stimi cât de greu este sa gândești și să pui în practică experiențe.

 

CSR: Multe probleme de rezolvat in 2021

Și ultima zonă hot a PR-ului anul acesta o să fie cea de CSR. Aici sunt pe de o parte trendurile internaționale mediu și DEI (Diversity, Equity and Inclusion), pe de alta parte avem și noi problemele noastre de rezolvat. O să fie mare nevoie de bugetele de CSR ale companiilor. Oamenii au în continuare nevoie să vadă că brandul lor favorit “face bine”. Consumatorul se atașează mai repede de branduri implicate social și responsabile și foarte ușor se descotorosește de brandul care încalcă aceste credințe. Ce am mai putut observa toți anul trecut este că loialitatea față de branduri a fost pusă la încercare de digitalizarea accelerată.

Odată cu shopping-ul online consumatorii au trecut de la un brand la altul fără probleme, iar zona de responsabilitate a fost și rămâne un motiv bun pentru a cumpăra un brand sau altul. Până aici totul e normal, dar munca intervine când trebuie să identificăm cauzele care să rezoneze cu valorile brandului și ale stakeholderilor și asta face, bineînțeles, și mai anevoioasă partea de comunicare. Cred că pentru partea de comunicare mulți oameni de PR o să se uite în companie după ambasadori interni și alții o să lanseze canale proprii de comunicare cu stakeholderii pentru proiectele de responsabilitate socială.

 

2021 - un an interesant pentru oamenii de PR, cu sarcini și acțiuni noi

2020 a fost anul în care toți liderii au înțeles și văzut valoarea adăugată a PR-ului, iar 2021 o să fie anul în care o să tot primim sarcini noi, o să învățăm să facem lucruri noi și o să ni se ceară să dovedim rezultate și impact. Dar despre measurement și evaluare vorbim altă dată.

--- 
Ana-Maria Diceanu este Managing Director Brain 4 Strategy si Presedintele Global Women in PR Romania. 
Are o experienta de 19 ani in domeniul comunicarii si relatiilor publice. Este expert în comunicarea de criză și, de-a lungul carierei, a lucrat pentru companii din industrii precum asigurări și bănci, farma, FMCG și retail, oil&gas. 

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Sectiune



Branded


Related