Se intampla sa privim uneori influencer marketingul ca un demers facil. Cineva e platit sa endorseze un produs pentru care nu stii ce simte cu adevarat. Uneori insa, acest tip de marketing se face pe viata si pe moarte. Totul e sa fii un bun impresar/PR si sa faci un match perfect intre influencer si produs. Atunci campaniile functioneaza si publicul e multumit. Dar ce inseamna un match perfect?
In mare, inseamna sa alegi persoane in viata pentru reprezentarea brandului. Oricat de basic suna, e prima si cea mai importanta regula. Si totusi, unii nu tin cont de ea.
Scriitoarea americana de literatură științifico-fantastică Ursula K. Le Guin, a primit pe email o propunere de la un brand international pentru un endorsment de colanti (leggings).
Desigur, ai putea spune ca e incorect sa alegi un scriitor pentru un astfel de produs. Dar nu asta e problema. Chiar daca contul ei de Twitter inca functioneaza, Ursula K. Le Guin a decedat in urma cu 3 ani. Deci, vorba aceea ca in social media dam senzatia ca avem o viata pe care de fapt nu o avem, e destul de adevarata.
Agentia literara care administreaza contul s-a gandit sa publice propunerea:
Iar comentariile au fost delicioase:
sau aluziile la una din cartile ei (The left hand of darkness):