[Start in PR] Alexandra Ivan: Generația mea crede în puterea dialogului. Atunci când ești junior, mai și visezi cu ochii deschiși și propui tot felul de idei

[Start in PR] Alexandra Ivan: Generația mea crede în puterea dialogului. Atunci când ești junior, mai și visezi cu ochii deschiși și propui tot felul de idei

Poate ca ne-am bucurat prima oara cand am auzit ca vom lucra de acasa. Sigur am facut-o. Pentru ca ani de-a randul ne-am antrenat in fiecare dimineata in mintea noastra, o voce care ne spunea ca emailurile pot fi trimise si din pat. Dar cel mult, vocea asta castiga un snooze. Noi ne incepeam apoi ziua si uitam de ea. Pandemia ne-a surprins cu o urma de indoiala in subconstient, ca taskurile ar putea fi indeplinite si de acasa.

Ne-am bucurat, deci, cand am aflat ca suntem nevoiti sa o facem. Cateva luni mai tarziu, o partea dintre noi ne-am dat seama ca nu e chiar ok sa ascultam fiecare voce din cap. Altfel, nu ne-am explica de ce cam toata lumea cu care vorbim, vrea sa se intoarca la birou. Asa este si Alexandra Ivan, Account Executive, MSL The Practice. 

Dacă la început exista pe undeva gândul că lucratul de acasă va aduce mai mult timp liber sau o productivitate mai scăzută, acum pot spune că perioada ce a trecut nu a fost deloc așa. Cine lucrează în comunicare știe că trebuie să fie almost always ON, cu atât mai mult în situații de criză.

La cei 23 de ani, Alexandra s-a incumetat sa ne dea o definitie serioasa PR-ului, apoi sa semnaleze ca e prea serioasa si apoi sa confirme ca asa ar trebui sa fie. Pentru că doar așa se pot schimba mentalități. Ne povesteste ea cum, in randurile de mai jos. 

 

Prima ta întâlnire cu PR-ul

O să mă întorc puțin în trecut, mai exact la anii de liceu. Pe atunci, eram membru în YouthBank, banca tinerilor întreprinzători. Am fost voluntar în acest ONG pentru doi ani, timp în care am organizat evenimente și m-am implicat direct în managementul unor inițiative de sprijin la nivelul comunității.

A fost primul meu contact cu tot ce înseamnă comunicare, negociere, project management, evenimente sau administrare financiară. Și, mai mult de atât, a fost programul care mi-a trasat direcțiile către viitor, care m-a ajutat să ajung să studiez comunicarea.

 

Cum ai intrat în industrie

Primul an de facultate a însemnat și primul pas în industrie. Și pentru că totuși era doar bază teoretică, am căutat să o îmbin cu practica și am ajuns să fiu membru în PRIME pentru doi ani de zile – auzisem că este un bun start pentru what’s next și că ai șanse să te angajezi mai ușor.

Și așa a fost! Este foarte important să îți faci conexiuni și să ieși din bula ta. Așa a fost și în cazul meu. Deși la început nu știam exact ce înseamnă o agenție de comunicare, mi-am făcut curaj și am mers pe intuiție. Și a fost bine.

Dacă ar fi să dau un sfat cuiva care își caută în acest moment un job în PR, acela ar fi să nu își elimine singur șansele și să nu îi fie frică să încerce altceva, să aibă curaj – atunci când vei fi în locul potrivit, vei simți asta, iar dacă nu ești, căută-l în continuare, nu te descuraja.

 

Studiile

Am terminat Comunicare și Relații Publice la SNSPA, iar pentru că mi-a oferit mult prea multe momente de bine, am ales să continui tot aici, astfel că acum sunt în ultimul an la masterul de Brand Management și Comunicare Corporativă.

Facultatea nu mi-a conturat o imagine clară despre industrie, cu toate că am avut și foarte mulți profesori ancorați în realitate, iar aici aș vrea să amintesc, cu drag, câteva nume: Corina Buzoianu, Mălina Ciocea și Florina Pînzaru. Am avut o programă cu de toate: atât materii care m-au inspirat, cât și materii la care a trebuit să învăț de nevoie. Chiar și așa, orice lucru învățat ajută, cu atât mai mult într-o industrie în care este bine să știi cât mai multe.

Switch-ul de la teorie la practică l-am făcut în ultimul an de facultate. Cu toate că aveam licența pe cap, simțeam că fac prea puțin, așa că mi-am încercat norocul și le-am dat un email actualilor colegi de la MSL The Practice. Pe atunci, îmi spuneam că fac un internship de vreo trei luni și apoi văd încotro, dar iată-mă și astăzi, tot aici, la mai bine de 1 an și jumătate, lângă acești oameni. What a ride!

 

Așteptări

La început îmi doream să fac lucruri cât mai diverse și obligatoriu să închei fiecare zi cu un learning. Totul s-a concretizat reușind să elimin majoritatea fricilor, atunci când am început să lucrez efectiv alături de echipă și să mă încred din ce în ce mai mult în faptul că nu este vorba de noroc, ci că este locul meu și că fac bine ce fac.

Tot ce știam despre domeniu la început era un sfert din ce știu astăzi, iar surprizele de pe parcurs s-au îmbinat perfect cu pasiunea mea pentru comunicare.

 

Primele proiecte

Primele proiecte au fost și cele mai grele. Eram tentată să pun destul de multe întrebări, să nu încep să lucrez efectiv până nu aveam puzzle-ul complet sau până nu scriam si rescriam un email de mai multe ori, încercând să îmi aleg cât mai cu grijă cuvintele. But in the end, curiozitatea a fost pastila care a tratat toate nesiguranțele de la început de drum. Ceea ce am învățat și ce am și acum in the back of my mind este că întotdeauna trebuie să privești orice proiect ca unul din care sigur vei învăța ceva nou.

 

Cum percepi tu PR-ul 

PR-ul este despre transparență și reputație (bună). Este disciplina care, prin povești bine spuse, nelipsite de un fir roșu, prezintă informații corecte și expune o imagine completă asupra unei situații. Uneori e poate prea serios – vezi și cuvintele serioase folosite ca să-l descriu. Dar e important să fie și serios. Pentru că trebuie sa fie pe bune de fiecare dată. În varianta lui corectă. Pentru că doar așa poate schimba mentalități – arătând povestea adevărată (da, dintr-un unghi favorabil), angrenând vectori de imagine credibili și plecând de la o realitate greu de disputat.

Aici apare uneori și dificultatea acestui domeniu – să poți expune o problemă reală într-un mod cât mai relevant, care să aducă plus valoare și cu care oamenii să rezoneze instant, fără prea multe explicații.

 

Motivații

În primul rând, este despre diversitate – industrii diferite, stakeholders diferiți, medii diferite, strategii diferite... și tot așa. Ai ocazia ca prin povești și cuvinte bine alese să ai un impact mai mare tocmai din prisma acestei diversități.

Mai mult, în departamentul Corporate, am avut ocazia să lucrez pentru clienți din diferite industrii, care și-au orientat o parte semnificativă din bugete spre campanii de CSR, iar prin ele simt că am reușit să contribui la îmbunătățirea calității vieții oamenilor. O masă caldă oferită unui vârstnic, ajutoare cu alimente donate oamenilor din mediul rural, investiția continuă în educația românească, sunt doar câteva exemple care mă fac să cred în continuare că PR-ul este despre oameni și bine – binele pe care poți să-l faci chiar și din spatele unui laptop.

 

Provocări

A face PR pentru una dintre cele mai importante agenții din România înseamnă, cu atât mai mult în ultima perioadă, să oferi consultanță 24/7. Este necesar să fii mereu la curent cu tot ce se întâmplă, astfel încât să poți oferi rapid un răspuns și să poți gestiona o potențială criză având în spate o documentare corectă și reală. Au fost dificile momentele în care nu am știut încă de la început cum este mai bine să abordez anumite situații, însă efortul de echipă poate face o diferență majoră.

 

Specializarea ta

La MSL The Practice fac parte din departamentul Corporate, unde mă bucur de susținerea unei echipe foarte fresh & profi. O zi de lucru, spre exemplu, începe prin notarea priorităților în agendă, status cu echipa, un meeting via Teams cu clientul, scris, scris și iar scris, un alt meeting, de data aceasta cu toți colegii unde ne mai destindem și mai aflăm unii de alții, media pitching și comunicare internă.

Relaxarea de după vine la pachet cu un film sau serial pe Netflix, câteva rânduri dintr-o carte sau o plimbare cât să aerisesc mintea și să o pregătesc pentru brief-urile de a doua zi.

 

Proiecte dragi

Până acum, am avut parte de foarte multe proiecte frumoase, iar de la fiecare am avut de învățat. Îmi voi aduce aminte mereu de lansarea Burger King pe piața din România. Inițial, aveam impresia că e ceva ușor. Gândul ăsta a zburat și mai repede decât a venit, atunci când work-ul mai multor agenții din cadrul Publicis Groupe a început să se învârtă în jurul unei planificări de lansare strategică, corelată cu o evaluare atentă a competiției, totul fiind legat de creativitate. A fost un efort atât din partea clientului, cât și a agențiilor, și mă bucur că am fost parte din proiect.

 

Generația ta

For sure, generația mea este work-life-balance first, iar MSL The Practice a înțeles acest lucru și mi-a oferit toată flexibilitatea de care am avut nevoie. În plus, generația mea crede profund în puterea dialogului. Atunci când ești junior, mai și visezi cu ochii deschiși și propui tot felul de idei, iar în situațiile de genul, apar seniorii care echilibrează prin experiență. Astfel, se observă cât de importantă este gândirea critică și cât de bine este să ai o părere argumentată pe care să o poți valida în discuțiile cu ceilalți.

 

Campanii preferate

1. Probably not the best beer in the world – Carlsberg

2. Highlight the Remarkable – Stabilo Boss 

3. Jane Walker – Johnnie Walker

 

PR-ul de pandemie

First things first, zilele în care eram toți împreună la birou! Dacă la început exista pe undeva gândul că lucratul de acasă va aduce mai mult timp liber sau o productivitate mai scăzută, acum pot spune că perioada ce a trecut nu a fost deloc așa. Cine lucrează în comunicare știe că trebuie să fie almost always ON, cu atât mai mult în situații de criză.

Cu alte cuvinte, pandemia a fost despre adaptabilitate, rapiditate, crisis facing solutions și mindset cu focus pe proactivitate și soluții noi. Toate acestea puse în legătură cu plăcerea de a lucra cu drag se transformă într-o linie subțire dintre birou și dormitor, profesional și personal. Tot ce îmi doresc este să mă țină energia și inspirația să realizez cât mai multe proiecte cu impact.  

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Subiecte

Sectiune



Branded


Related