[Cine a furat Craciunul] Ioana Negoescu: Câți dintre noi au petrecut măcar o dată așa Crăciunul? Îmbrăcați christmassy, în minunata cabană din pădure, cu zăpada afară până la brâu

[Cine a furat Craciunul] Ioana Negoescu: Câți dintre noi au petrecut măcar o dată așa Crăciunul? Îmbrăcați christmassy, în minunata cabană din pădure, cu zăpada afară până la brâu

Sunt doua versiuni de Crăciun: cel din filme si reclame si cel pe care incercam sa il copiem din filme si reclame -  cu gardulet alb in jurul casei glorios luminate - dar care sfarseste adesea cu sosete de lana si zacusca comandate de la tanti Lorica din Brăduleț. Poate e mai bine asa - sa traim undeva intre clisee si realitate. Ioana Negoescu, PR Manager Conan PR, remarca bucuria si perfectiunea intruchipata din imaginarul sarbatorilor de iarna, dar tine sa ne aminteasca ca realitatea e mult mai dura: exista Craciun-uri fara zapada. Sau mai rau, exista zapada dupa Anul Nou, cand nu mai are niciun sens. 

”Nu pot încheia fără să zic că pe mine nu mă deranjează bunătatea în exces de sărbători, dimpotrivă. Da, evident, ar trebui să avem mereu inimile deschise, și nu doar în anumite momente. Dar dacă putem să profităm de orice ocazie ca să aducem bunătatea în discuție și să-i ajutăm pe ceilalți, atunci de ce să n-o facem?”

Continuam seria dedicata Craciunului - varianta de pandemie - si discutam cu Ioana despre campaniile realizate in acest context, despre amintirile ei misto din agentie de la sarbatorile de iarna din anii trecuti si despre trendurile din acest an.

 

Campaniile de Crăciun

Păi, cu pandemie sau fără, Crăciunul rămâne în calendar. De fapt, cam asta a fost situația pentru toată lumea, pentru toate brandurile și campaniile. Ne-am dat peste cap și am încercat să găsim tot felul de soluții alternative sau mai safe, dar viața a mers mai departe. Cu aceeași intensitate. Sau poate chiar mai multă.

Tocmai am anunțat câștigătorii concursului de etichete „crăciunești” pentru sticlele de la Lăptăria cu Caimac, concurs aflat la cea de-a doua ediție, pentru că ne-am dorit, împreună cu clientul, să continuăm lucrurile bune începute deja. „Sărbători altfel, cu emoții ca altădată” a fost tema, iar brieful pentru participanți a fost să-și imagineze cum poate arăta apropierea de cei dragi în contextul unor sărbători de iarnă altfel, la finalul unui an care ne-a schimbat felul în care ne trăim viețile. Creațiile câștigătoare vor fi la raft începând cu luna decembrie.

Tot decembrie e pentru noi luna în care sărbătorim generozitatea, în ansamblul și complexitatea ei. În mod normal, GivingTuesday este marțea de după Black Friday. Dar, cum trecem printr-un an special, i-am dedicat o întreagă săptămână, de pe 1 până pe 8 decembrie. Nu e neapărat o campanie de sărbători, cât mai degrabă se contopește cu ele. Poți să fii bun de sărbători, de GivingTuesday, de Anul Nou, dar noi recomandăm să fii așa tot timpul, să devină obișnuință, să-ți intre în reflex.

Prin campania de anul acesta vrem să ducem cât mai departe mesajul că oricine are ceva de dat. Și pentru copywriterii cu chef de glume: nu, răspunsul nu e Covid. Orice gest, oricât de neînsemnat pare, poate să fie foarte mare pentru cineva care are nevoie de el. Timp, atenție, o vorbă bună - toate sunt fapte generoase, pe care le putem face ușor fiecare dintre noi.

Iar pe cei care nu sunt convinși de asta, îi invităm să-și rupă câteva minute și să se lase inspirați de cei care ne-au povestit amintirile lor cele mai puternice legate de fapte bune. Cum a fost, cum s-au simțit. Pe noi încă ne emoționează fiecare poveste în parte, chiar și acum, după ce le-am ascultat de țâșpe ori pe fiecare, pentru montaj. Le recomandăm tuturor, pentru o doză puternică de „uite cât de simplu e și ce ușor poți face bine”. Aici e trailerul, aici video 1 și aici video 2. Țineți aproape, că mai avem de lansat!

Cred că cele mai dificile momente au fost zilele de filmare pentru clipurile de mai sus. Am avut 19 invitați în două zile, plus noi și echipa de filmare. Participanți au fost și copii, oameni mai în vârstă și bolnavi, iar provocarea a fost să le putem transmitem emoția chiar și prin mască, să le arătăm mai mult din priviri că ne pasă de povestea lor și că-i încurajăm să ne spună mai mult.

 

Atmosfera festivă din acest an

Deocamdată ne-am share-uit multe știri și spoturi pe „random”, canalul nostru de slack special făcut pentru lucruri „importante”.Sau „water cooler conversation”, cum se autodescrie. Altfel, ne-am comandat șosete de lână și zacuscă de la tanti Lorica din Brăduleț - se poate spune că am intrat în atmosferă? Oricât de special e anul ăsta, recomand multe portocale (cu cojile puse apoi pe calorifer, nu știu dacă are efect să miroasă frumos mai mult timp, dar așa am văzut acasă) și luminițe agățate prin casă. Ceva, ceva s-o simți.

 

Primul brief de sezon

Primul brief a venit anul trecut. Imediat ce s-a terminat concursul de etichete de la Lăptărie, prima ediţie, ne-am dat seama că e musai să devină tradiție. Așa că, putem să spunem deja că ne pregătim pentru ediția 2021!

 

Campaniile de Crăciun, în pandemie

Să intri în mood cred că e cel mai greu acum, într-o perioadă în care grijile sunt mai multe, anxietățile mai mari, netul mai prost ca oricând și atenția mai scurtă. Brainstormingurile la distanță nu sunt așa distractive, iar creativitatea mi se pare că are cel mai mult de suferit.

 

Procesul de creație

Nu aș zice că diferă neapărat. Mai degrabă, se simte puțin altfel. E mai palpitant, cu emoție și nerăbdare. Până la urmă te pregătești pentru un moment care e doar o dată pe an, ar fi bine să iasă bine.

 

Cea mai mișto amintire de Crăciun

O să vorbesc în numele meu, dar sunt convinsă că toții colegii care au prins momentul, sunt de aceeași părere. În 2016 am primit un brăduț din luminițe, de la unul dintre clienții „designish” de pe atunci. L-am aprins, i-am făcut loc într-un colț, l-am pozat din toate unghiurile și l-am păstrat pe post de lampă. Seara, când se întuneca, era singurul bec pe care-l aprindeam, așa mult ne plăcea.

De atunci, împodobirea lui a devenit tradiție. Unul dintre Moșii Nicolae se învățase și ne lăsa mereu pe birou un cadou cu agățătoare, ca să-l putem pune apoi în brăduț. Secret Santa își ascundea tot sub el surprizele. Da... chiar era o bucurie în fiecare an. Până și multele dăți în care se dezechilibra și cădea din suport, împrăștiind tot pământul prin birou, erau frumoase. Vorbesc la trecut, dar zic că ar fi o idee să-l aprindem și anul ăsta, chiar dacă o să-l vedem pe rând.

 

Campanii preferate

Eu-s mai old school. Aș zice clasicele.

Evident, John Lewis…

Și, nu știu voi, dar eu nu pot să nu îmi amintesc mereu de pisica din reclama Whiskas. Încă visez la o mâță ca aia și de fiecare dată când merg iarna acasă, la țară, caut prin zăpadă pisici asemănătoare. Doar-doar oi găsi o dungată la fel de elegantă. Sau ursuleții polari, cu Cola în brațe? Pentru un iubitor de natură, ca mine, e greu să se găsească ceva la fel de fain. Unde ați mai văzut voi urși care să deschidă sticla de suc cu luna de pe cer?

 

Clișee din reclamele de Crăciun

Ah, credeam că toate reclamele de Crăciun sunt un clișeu!

Cred că dragostea și bucuria excesivă, plus perfecțiunea întruchipată - cadrele ideale, rupte toate din povești. Câți dintre noi au petrecut măcar o dată așa Crăciunul? Îmbrăcați sexy, dar christmassy, în minunata cabană din pădure, cu zăpada afară până la brâu și familia în jurul șemineului. Eventual să pice și cadourile peste tine și Moș Crăciun să coboare lin pe horn.

În spoturile de afară? Clar luminatul excesiv al casei. Și nu că nu ar fi frumos, dar mi-e ciudă de mor când le văd. Oricât am încercat și eu cu ai mei să împopoțonăm casa, nu iese dom’le ca-n America. Cu gărdulețul lor mic și alb...

 

Cea mai crazy idee a ta pentru o campanie de Crăciun, refuzată

Se pune și cea mai crazy idee pe care aș avea-o oricând? I-aș propune „acelui client” (a se citi: clientul-care-își-permite) să facem un press trip la Moș Crăciun acasă. N-a mai făcut nimeni din România, nu? E o idee crazy tocmai pentru că implică niște costuri uriașe să te duci până-n Laponia și înapoi. Nu știu ce mesaj aș vrea să transmitem, nici care ar fi clientul sau obiectivul, dar sună bine tare. Poate vedem și Aurora.

Revenind la realitate, eu am memoria scurtă și uit orice idee propusă și neimplementată. Dar am dat rapid un search în „basecamp”, acolo unde avem toată istoria proiectelor și a muncii noastre. Am scris „Crăciun” și am găsit: „activare Crăciun - dresuri parfumate”. Nu știu a cui a fost ideea, nu știu de ce nu s-a implementat, dar poate se inspiră acum cineva din ea. Sună bine, nu? Și da, cred că ar fi un chin să convingi clientul să o aprobe.

 

Trendurile din acest an

În afară de reclama făcută de Plenty (genială, apropo), sau TK Maxx cu capra aia țanțoșă, nu mi se pare că e ceva mult diferit. Adică, ce ar putea fi diferit? În afară de unele trimiteri la pandemie... rămânem cu poveștile, emoțiile, inimile, bunătatea. Unele mai încearcă și umor, dar mai greu le și iese.

 

Grinch sau colinde din septembrie?

Îmi place să zic că echilibrul în viață e super important. Sunt grinch dacă aud colinde în septembrie, asta e clar. Dar în decembrie sunt fanul număr unu al lui Hrușcă. „Toate la timpul lor”, revenind la clișee.

 

Ce îți place cel mai mult de Crăciun

De mică aveam emoții doar la gândul că o să vină rudele acasă și o să fim o familie mai mare. Sunt singură la părinți și mereu mi-a plăcut să fim mai mulți.

Și zăpada-mi place. Crăciunul fără zăpadă, nu e Crăciun. Și nici zăpada după Anul Nou nu mai e zăpadă.

Acestea fiind spuse, și apropo de penultima întrebare, pare-se că o să devin un mare Grinch anul ăsta, fără neamuri, fără zăpadă (cel mai probabil, pentru că... climate crisis). Și când te gândești că m-au nominalizat colegii să răspund la interviu tocmai pentru că trăiesc mai intens spiritul sărbătorilor…

Nu pot încheia fără să zic că pe mine nu mă deranjează bunătatea în exces de sărbători, dimpotrivă. Da, evident, ar trebui să avem mereu inimile deschise, și nu doar în anumite momente. Dar dacă putem să profităm de orice ocazie ca să aducem bunătatea în discuție și să-i ajutăm pe ceilalți, atunci de ce să n-o facem?

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Conan PR

Conan is an independent Romanian agency founded in 2010. We are a team of dedicated professionals focused on building mutually beneficial relationships between brands and their stakeholders. And we are doing it by... vezi detalii »

Dosare editoriale

Companii

Campanii

Pozitii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related