Vin alegerile, cu revolutii, stereotipuri si flashmob-uri pe camp

Vin alegerile, cu revolutii, stereotipuri si flashmob-uri pe camp

Inainte de alegeri, politicienii ne aduc aminte ca meritam sa fim salvati. Si ca ei sunt dispusi sa faca asta. Pacat ca societatea in care traim isi alege eroii pe rand. Deci nu incap toti in mitul salvatorului. Asa ca ei se straduiesc sa se diferentieze unii fata de ceilalti. Si fac tot felul de campanii ca sa arate ca sunt la un brainstorming distanta de a fi ceea ce cred ei ca vrem noi sa vedem. Research-ul le-a aratat, probabil, ca noi avem nevoie acum de actiune si putin entertainment. 

Adevarul e ca nu prea s-a simtit campania asta, aproape deloc. Chiar si asa, cateva highlighturi au fost, s-au intamplat si cateva rumori pe net. 6 decembrie e aproape si noi va indemnam ca intotdeauna sa mergeti la vot. Personajele principale, mai jos:

 

Rock'n roll vs tarantella

Uite, undeva pe un camp, un lider modern isi aduna gang-ul si traseaza viitorul tarii pe capota unui tractor. Undeva, departe de noi, se naste tacut o revolutie. De fapt, nu tacut, pe acorduri de rock. 

In imaginarul colectiv, inca persista imaginea gospodarului care isi sufleca mainile si trece la treaba. Pana la urma, ne-am saturat cu totii de establishment, de white-collars. Unde sunt adevaratii eroi de sacrificiu, de la firul ierbii? In spotul #USRPLUS pentru alegerile parlamentare. Dar lucrurile nu sunt ceea ce par. Soundtrack-ul e un prim indiciu.

N-ai cum sa fii appealing pentru cei care inca pastreaza memoria gospodarului satului, pe muzica rock. Si atunci, trebuie sa fie o alta interpretare. Poate ca acel camp nu e atat un spatiu agricol, cat o expresie a libertatii. Imaginea are un corespondent in estetica rock-ului anilor 90', mai precis in finalul clipului Aerosmith - 'Crazy'. E despre doua adolescente fugite din liceu si un tractorist cu trasaturile lui Brad Pitt. E despre spiritul de rebeliune al varstei. Despre tineri care nu vor sa fie salvati. Pana la urma, noi de ce am vrea? 

Mai departe, se pare ca lupta pentru Parlament continua sa se dea in camp. Un senator PSD si-a adunat la randul ei o mana de adolescenti in jur si au facut impreuna un flashmob pe piesa ”Bella Ciao”.    

”Bella Ciao” insa, nu e chiar un cantecel dragut si inocent de pe YouTube, ci are o semnificatie politica profunda, fiind compus ca un cantec de protest de muncitorii din nordul Italiei la sfarsitul sec XIX, iar apoi adoptat ca imn al rezistentei italiene, in al doilea razboi mondial.

 

Comunicarea main-stream

Totusi, lucrurile par ca revin la normal si intalnim executii formale care nu ies in evidenta cu nimic: 

Acest tip de spoturi arata cam la fel, dar atitudinile rigide din fata camerei si replicile usor de uitat, sunt personalizate. In plus, aici Dorinel Munteanu joaca finalul la doua capete.

 Ce-i drept, PMP crede si in tineri:

Mai ambitioase, executiile PNL vin cu poveste, mesaj si imagini luate parca din stocuri de imagini:

PNL a mers tura asta pe marile realizări de la guvernare: 

S-a gasit loc si pentru un poke cuminte, ecologic, in spiritul sarbatorilor. Cam asta e oferta politica pentru 2020. Seamana mult cu anul asta. Tragem linie si mergem inainte. Iar pe 6 decembrie mergem la vot. 

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Branduri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related