Comunicăm, interacționăm și ne conectăm digital. Din ce în ce mai mult digital. Pentru branduri a devenit vital să se conecteze cu audiența virtual, iar una dintre prioritățile YouTube este să ajute business-urile în acest efort.
Recent YouTube a anunțat o nouă soluție globală numită YouTube Select - o variantă a Google Preferred deschisă pentru toate piețele din EMEA.
YouTube Select este un produs de advertising pe care îl așteptam de câțiva ani în România. Prezent pe alte piețe sub denumirea Google Preferred, YouTube Select pune laolaltă conținutul premium de pe YouTube și oferă posibilitatea de targetare într-o manieră similară cu publicitatea TV, pe baza categoriilor de conținut, cu un CPM fix.
Flexibilitate și predictibilitate
YouTube Select oferă mai multă flexibilitate în felul în care se poate ajunge la audiențele care aleg să consume conținut video, în context favorabil vizionarii. Românii stau pe YouTube în medie o oră și jumătate zilnic. Ei vin pe platformă pentru a se deconecta, vin să învețe lucruri noi, să se informeze, să danseze, să facă sport, să se distreze.
Flexibilitate înseamnă și modalitatea prin care advertiserii au acces la YouTube Select. Rezervarea pachetelor de conținut se poate face direct din platformă, la CPM fix cu formatele clasice de branding: non skip de 15 secunde, bumper sau TrueView in stream for reach. Rezervarea afișărilor se poate face cu 120 de zile înainte de terminarea campaniei. Pentru campaniile de scurtă durată, rezervarea se poate face inclusiv pentru o singură zi.
Conținut de top pe ecranul TV, mobil sau desktop
Și în România obiceiul de a face streaming pe dispozitivele TV conectate la internet este tot mai des întâlnit. Acest comportament de consum al conținutului video din YouTube pe televizor oferă o nouă oportunitate pentru branduri de a se conecta cu audiența acasă, pe canapea, într-un mediu clasic de consum TV.
Sunt 11, 9 milioane de utilizatori lunar în România, iar aproape 20% din timpul de vizionare pe YouTube la noi în țară se înregistrează pe dispozitive TV.
YouTube are una dintre cele mai extinse biblioteci video din lume. Pentru selecția de conținut de top, YouTube Select agregă un mix de pachete de conținut numite lineups - fiecare lineup este relevant local, cuprinde canale românești și internaționale care sunt vizionate local și sunt relevante pentru diverse teme de conținut.
În România, în top 10 canale trei dintre ele sunt canale ale stațiilor TV (generaliste sau emisiuni). Una dintre cele mai mari lineup-uri după inventar este cea de conținut TV.
Există linii de conținut care au public preponderent feminin (Beauty) sau preponderent masculin (Sport, Auto).
Dacă ne uităm la comportamentul de consum după dispozitive sunt lineup-uri care sunt vizionate pe TV peste media YouTube în România: Gaming (22%), Fitness & wellness (23%) și unele sub medie, datorită specificului de consum, de exemplu, Food & cooking (7%).
Alte linii de conținut importante sunt Top Ro Creators, Top RO Music, Science & education, Entertainment.
YouTube Select oferă brandurilor un mod simplu și eficient de a se conecta cu audiențe relevante din România, atunci când consumă conținut de top și sigur din punctul de vedere al comunicării de brand.
Make the best of YouTube yours with YouTube Select.