[Start in PR] Catalina Ciobanu: Cred că prin argumente pertinente, cu siguranță PR-ul poate schimba mentalități

[Start in PR] Catalina Ciobanu: Cred că prin argumente pertinente, cu siguranță PR-ul poate schimba mentalități

Pe scenă ori ai magie, ori nu ai. Ai face bine să crezi asta, pentru că a zis-o Freddy Mercury. Cam asa e și în PR, nu? Faci tot posibilul să cucerești audiențele prin insighturi valoroase. Prin concepte bine executate și mesaje relevante. Dar tot e nevoie de acel ceva. Cătălina Ciobanu de la Public Advisors este și pe scenă, și în PR. Ne-a povestit despre pasiunea ei de a cânta în seria obsesii part-time. Iar la birou nu începe niciodată o zi fără să asculte muzică bună.

”Dacă ar fi să fac un top 3 al lucrurilor pe care le-am învățat de la seniorii din agenție, ar arăta cam așa: fii creativ, comunicarea transparentă este cheia, fii sigur pe forțele tale.” 

Noi am vrut să găsim acum, acel ceva al ei. Și l-am găsit. O ceașcă de cappuccino pe contul personal de Instagram. De fapt, multe cești de cappuccino. Din acelea cu inimioare și alte modele. Și ne-am dat seama că interviul ăsta nu e despre PR. Nu e nici despre muzică. E despre încredere. Iar zâmbetul Cătălinei de pe cover e un spoiler bun. E despre încrederea de care a avut nevoie să intre în industrie, să își învețe lecțiile și mai ales, să se bucure de proces. Iar dacă seara ajungea acasă și simțea că ziua i-a fost prea lungă, nu-i nimic, avea bețișoarele parfumate la îndemână.  

 

Prima întâlnire cu PR-ul

Primul pas către PR l-am făcut când mi-am ales specializarea pe care urma să o studiez în facultate. Cumva, atunci am decis că PR-ul este un domeniu care se potrivește cu mine și eu cu el. Ce este la fel de adevărat, este faptul că am început să activez în domeniu abia câțiva ani mai târziu. Totul a început prin a face un internship într-o agenție de comunicare.

 

Cum ai intrat în industrie

Pot să mă numesc norocoasă, mi-am trimis CV-ul către o agenție de comunicare, The Public Advisors, am fost la interviu și iată că 3 ani mai târziu am rămas tot aici. Experiența de la interviu a fost cu adevărat plăcută, o discuție sinceră și transparentă, cum cred că ar trebui să decurgă întotdeauna.

A ajutat faptul că am fost deschisă, sigură pe mine și sinceră cu privire la lucrurile pe care știu să le fac, dar și cu privire la cele pe care nu le știam la momentul respectiv. Cel mai important sfat - give it a shot -  întotdeauna vei avea ceva de învățat și o lume total nouă de descoperit.

 

Studii

Am terminat Facultatea de Comunicare și Relații Publice, însă în paralel am studiat muzica.

Muzica a fost domeniul pe care l-am ales încă de când aveam 10 ani, zonă în care am și activat în timpul și după terminarea facultății. În ceea ce privește comunicarea, cred că baza teoretică este extrem de importantă, însă poate mai important decât atât, este să știi ce să faci cu ea atunci când trebuie să o pui în practică.

Partea practică se activează aproape instant în momentul în care trebuie să vii urgent cu o idee genială. Așa capătă contur și experiența.  

 

Așteptările

Sunt genul de persoană care nu își creează așteptări, tocmai pentru a nu-mi altera experiența reală. Primul contact cu industria de PR a fost surprinzător. Colegii foarte deschiși, mediul tare prietenos și încărcat de lecții.

 

Primele proiecte

Îmi place să pun rapid în aplicare ce văd sau ce învăț și asta m-a ajutat să evoluez constant.

Poate cea mai importantă lecție, la care încă mai învăț, este să am încredere în mine. A-mi asuma lucruri și a fi total responsabilă pentru acțiunile pe care le întreprind, mă ajută să cresc.

 

Cum percepi tu PR-ul 

PR-ul este procesul prin care ai libertatea totală să îți expui produsul în cea mai bună versiune a sa. Sunt de părere, în general, că orice neînțelegere se rezolvă prin comunicare transparentă, tocmai de aceea cred că prin argumente pertinente, PR-ul cu siguranță poate schimba mentalități. 

 

Motivații

PR-ul îți oferă ocazia să fii creativ, nu îți permite să te plafonezi și te împinge permanent să te depășești. Sounds great, right?  

 

Provocările

Sunt de părere că orice lucru vine la pachet cu părți minunate, dar și cu aspecte mai puțin plăcute. Totodată, satisfacția pe care o ai atunci când vezi că ceea ce ai scris tu apare într-o publicație renumită, șterge orice urmă de energie negativă.

 

O zi la birou

Într-o zi obișnuită la birou vom regăsi cu siguranță muzică de calitate, musai bună dispoziție, creativitate în scris și cel mai probabil un brainstorming. La finalul zilei, în rutina de după birou, de cele mai multe ori îmi doresc să fiu afară, în natură. Cred că este elementul care mă încarcă cel mai mult. Seara trebuie să se încheie cu o meditație și bețișoare parfumate.

  

Proiecte dragi

Unul dintre proiectele la care lucrez acum și care îmi oferă, lună de lună, bucurie și mândrie, este Asociația Zi de Bine, fondată de Melania Medeleanu și Luciana Zaharia.

Mă bucură faptul că pot scrie despre cauze care merită atenția noastră, a tuturor. Scopul Asociației Zi de Bine este de a crea comunități, de a sprijini mii de oameni aflați în situații vulnerabile și de a crea notorietate în jurul unor cauze ignorate.

Este o satisfacție deplină să știu că am ajutat și eu puțin la strângerea de fonduri pentru crearea unor clase în curtea școlilor sau pentru realizarea unui #scutpentruspitale în perioada critică de pandemie.

 

Generația ta

Fac parte din generația Millennials, care, din perspectiva mea este ca o balanță. Suntem la curent cu ce mai apare nou în materie de tehnologie, însă știm cum să ne descurcăm și fără ea. Iar asta reprezintă un avantaj.

Acest mix ne ajută să fim flexibili, și în același timp, pregătiți pentru orice provocare. Dacă ar fi să fac un top 3 al lucrurilor pe care le-am învățat de la seniorii din agenție, ar arăta cam așa: fii creativ, comunicarea transparentă este cheia, fii sigur pe forțele tale.

 

Campanii preferate

  • Campania celor de la IKEA în parteneriat cu Home for Hope, care încuraja adoptarea animalelor abandonate.
  • Campania Alcoolul nu te face mare, semnată de WOPA pentru Asociației Berarii României.
  • Campania Muzica e pentru toți a celor de la Coca-Cola, care a lansat prima compilație muzicală exclusiv pe sticlele de Coca-Cola de 0,5l.

 

PR-ul de pandemie

Din fericire, munca mea nu a fost afectată în vreun fel, PR-ul este un domeniu care se poate desfășura de oriunde. Ne-am bucurat, de asemenea, că am putut continua cea mai mare parte din proiectele deja planificate și am reușit să rămânem în aceeași formulă. Să lucrez de acasă a fost un lucru benefic pentru mine, m-am bucurat de o mai bună concentrare, dar și de momente de relaxare și am reușit să îmi organizez timpul foarte ok.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


WOPA

Suntem independenti.Nu vorbim tot timpul frumos, dar vorbim liber. Suntem locali.Poate nu avem director de creatie „din occident”, dar avem unul nascut in Colentina, care face publicitate de 16 ani,... vezi detalii »

Dosare editoriale

Subiecte

Sectiune



Branded


Related