Ce a fost, de fapt, binecunoscutul spot din 1984, de la Apple, pentru lansarea Macintosch? O executie avangardista, distopica, cu o imagistica si un copy bazate pe o carte lansata in 1949. Adica o campanie neconventionala pentru lansarea unui produs gandit pentru publicul din main-stream. Care a mai rulat si o singura data, ce-i drept la SuperBowl. Dar pariul a functionat si vanzarile au fost pe masura. Au fost multi factori implicati, de la produsul in sine, care era de doua ori mai ieftin decat un computer IBM, pana la modul in care a fost comunicat, dar unul din motivele pentru care oamenii au empatizat cu Apple la acel moment, a fost satisfactia de a tine cu underd0g-ul ce provoca autoritatea de la acel moment.
Coincidenta face ca Ridley Scott sa-si fi imaginat povestea filmului sau Blade Runner (1982) - tot o distopie, in urma careia a fost ales sa regizeze spotul Apple mai sus amintit - sa-si fi imaginat asadar povestea, in anul 2019. La niciun un an mai tarziu, Apple se vede acuzata ca a devenit exact genul de companie impotriva careia a luptat initial. Asa ca, a fost atacata cu aceeasi arma de catre Epic Games, dezvoltatorul jocului Fortnite, ce tocmai a fost scos din app store-ul Apple (si Google) pentru ca a incercat sa faca un by-pass si sa nu le mai plateasca celor doua companii comisionul de 30% pentru achizitiile in-app. Asa a aparut replica ”Nineteen Eigthy Fortnite”, cu trimitere directa catre Apple (marul muscat de pe ecran) cu mesajul ”join the fight to stop 2020 from becoming "1984"”.
Partea buna din aceasta disputa, e ca publicul 18-24 (adica 60% din cei 350 de milioane de playeri ai jocului) l-ar putea descoperi pe George Orwell.
De altfel, fondatorul si CEO-ul Epic Games, Tim Sweeney, a actionat in instanta cele doua corporatii, fara sa ceara le ceara insa despagubiri, ci doar constatarea practicilor de monopol. De remarcat, ca acest lucru se intampla in contextul curentului antitrust impotriva gigantilor tech, care au fost recenti audiati in congresul american.