Agenției de marketing Retina Communications i-a fost conferit titlul de Agenția Anului (Agency of the Year) de către prestigioasa organizație americană Association of Național Advertisers (ANA).
ANA este cea mai mare organizație de marketing și advertising din lume. Membrii săi controlează peste 25.000 de branduri globale și aloca annual peste 400 de miliarde de dolari pentru marketing și reclamă. (sursa: Wikipedia).
Titlul “Agentia Anului” conferit de către ANA este probabil cel mai prestigios titlu pe care o companie de marketing îl poate obține. Este Oscarul în marketing sau Medalia de Aur la campionatele de marketing – dacă ar există astfel de campionate. Acest titlu este conferit în trei categorii, după mărimea agențiilor: cele trei companii care au câștigat în 2020 sunt Retina, MRM, și Edelman, în categoriile respective.
În plus față de titlul “Agentia Anului”, Retina a câștigat și cea mai înaltă distincție în categoriile “Lead Generation” și “Media Planning” cu proiectul de strategie și creație “The New Way Forward” care a poziționat Flexport ca disruptor în logistică de transport global, un fel de Uber sau AirBnB al comerțului transoceanic.
Premiile ANA sunt publicate aici.
"Recunoasterea pe plan mondial a realizărilor companiei Retina/Transiris este o onoare deosebită atât pentru noi cât și pentru România. Avem peste 60% personal românesc nu pentru activități repetitive, ci pentru strategie, decizie și creație. În compania noastră și prin colaborarea cu ASE București reușim să creăm pentru numeroși români oportunități reale să ajungă specialiști de top în lume.", Silvian Centiu (Fondator și Acționar majoritar al companiei Retina Communications).
Silvian a înființat compania în 2012 sub numele de “Transiris” și a redenumit-o “Retina” în 2018 pentru a evidenția extinderea serviciilor de technologie cu strategie și creativ. Compania are în present operațiuni în SUA, România, Scoția, Canada, Spania și Austria, cu extindere planificată în Korea și Dubai.
Își numără printre clienți branduri celebre cum sunt Audi, Bank of Montreal, BMW, Cisco, Fujitsu, HP Enterprise, IBM, Kohl’s, Oracle, Stanford University, State University of New York, Thermo Fisher Scientific, United Health Group, etc. – dar și branduri din România cum sunt Cora, Vodafone și ING Bank.
Departamentul de Stat American (echivalentul ministerului de externe) a contractat Retina în 2019 pentru a dezvolta strategia de imagine a Americii în lume. Acest proiect, numit Hearts of Europe și inițiat de Ambasadorul American în Austria, a fost elogiat în lumea diplomației pentru promovarea colaborării dintre națiuni.