Pandemia schimbă tot. Chiar și fața unor reviste glamour, care s-au lăsat de extravaganță în această perioadă și și-au unit forțele creative pentru o idee utilă unui scop: de a câștiga bătălia cu COVID 19. Cu poezie, drama si nuante apocaliptice, revistele scriu istoria pe copertele lor.
Goi, în semn de speranță
Cu vitrine închise, ședințe foto anulate și muncitori panicați și ei, industria modei trăiește și ea vremuri de criză. În cele mai bune perioade, revistele de modă vorbesc despre epicentru lumii mondene, promovând distracția și la joie de vivre. Dar cum ar trebui să arate acum? Sau să n-arate?
Redacția Vogue Italy a anunțat printr-o postare pe instagram că „acum nu este momentul să vorbim despre altceva decât despre pandemie” și a lăsat goală prima pagină a revistei pentru numărul din aprilie. De ce au ales culoarea albă? Pentru că: speranță. Se știe, însă, că în cultura chineză albul se asociază cu doliu. E și asta simbolic, într-un fel.
Mesajul întreg al redacției și imaginea de pe copertă le găsiți aici instagram.com/p/B-r-8mxqzXk.
Trump, medici, orașe și muzee pustii
The New Yorker și The Economist pun în tablou lumea cu fiecare copertă. Și reușesc mereu să surprindă, chiar dacă așteptările sunt și mai mari cu fiecare număr. Istoria umanității și a momentelor ei grele ar putea fi spusă doar prin copertele lor:
Coperta New Yorker care a făcut înconjurul lumii este cea cu medicul care le spune „noapte bună” copiilor și soțului printr-un video call.
Pentru numărul din aprilie, The New Yorker a ilustrat pe copertă un muncitor în orașul pustiu, reflectând o nouă realitate a vieții în mijlocul pandemiei. O copertă asemănătoare a mai avut recent, prezentând același muncitor singuratic într-un muzeu.
Cimitirul economiei
The Economist are un alt tip de poezie, mai bruscă. Cea mai sugestivă imagine a lumii noi a fost aceasta:
Dar nici celelalte coperte nu ocolesc nuanțele apocaliptice.
„Covid-19 prezintă alegeri clare între viață, moarte și economie” – așa sună descrierea copertei din primul număr al revistei din aprilie, care ilustrează un altfel de cimitir. Un cimitir al economiei.
Realități noi
Unul din ultimele numere ale revistei TIME ne-a atras atenția, în mod special, pentru poveștile pe care le spun imaginile de pe copertă. Acesta prezintă șase coperte diferite, fiecare ilustrând un portret al persoanelor direct afectate de coronavirus. Împreună, acestea oferă o idee despre modul în care COVID-19 obligă oamenii obișnuiți din întreaga lume să se adapteze la o nouă realitate.