[Single de România] Alexu and The Voices Inside: Contează să țin legătura cu oamenii. Am susținut deja câteva live session-uri de la mine de acasă

[Single de România] Alexu and The Voices Inside: Contează să țin legătura cu oamenii. Am susținut deja câteva live session-uri de la mine de acasă

Pandemia l-a prins pe Alexu Spătaru aka Alexu and The Voices Inside fix când se pregătea să lanseze primul lui album. Între timp, după câteva live session-uri de acasă din Brașov, a început să dea drumul la piese pe net și bine face, timpul nu stă după nimeni.

Pe Alexu trebuie să-l prindeți la un moment dat în concert, să auziți și The Voices, dar până atunci puteți să-i vedeți clipurile, imaginea fiind un atu în relația cu fanii:

“Imaginea este foarte importantă, pentru ca ascultătorul să aibă răsfățat și simțul vizual și nu doar cel auditiv. Am fost norocos să fiu mereu înconjurat de oameni talentați în acest sens. Pentru ultimele două single-uri am colaborat cu Xenia Pamfil”.

 Până una alta, stați cu ochii pe el și bandcamp-ul său, sigur, curând, albumul The Struggle of Living Pure at Heart vine la voi, piesă cu piesă.

 

Cum s-au schimbat planurile pentru tine

Planurile mele s-au schimbat considerabil, acum o săptămână trebuia să lansez noul album în Expirat, însă toate acestea s-au schimbat de când s-a instalat starea de urgență. Este un album concept la care am lucrat tare mult, unde fiecare piesă vorbește despre luptele noastre interioare, despre cum vocea vrea să se facă auzită: The Struggle of Living Pure at Heart. Însă acum cel mai important este să avem grijă de noi și de cei din jurul nostru. Când totul va reveni la normal, voi lansa și albumul, și voi simți iar vibrația publicului, care îmi lipsește acum atât de mult.

The Struggle Of Living Pure At Heart designed by Xenia Pamfil

 

Ce crezi că ar trebui să facă scena locală  în perioada asta

Scena locală ar trebui în continuare să susțină arta, chiar dacă toate concertele și evenimentele s-au anulat momentan, există multe alte variante prin care un artist poate fi susținut. Strict legat de Brașov acum, am putea să ne considerăm norocoși pentru că avem două platforme: Fine Sounds & Unveiled care chiar asta fac, susțin artiștii în această perioadă. Fie prin promovarea artei sau chiar prin donații directe către artist. Cumpărarea muzicii via Bandcamp este de altfel o altă metodă excelentă de a susține.

Cred că atunci când toate lucrurile vor reveni la normal, vom prețui mai mult interacțiunea umană în primul rând, vom renunța la superficial și vom aprecia lucrurile cu adevărat importante. Acum avem mult timp pentru noi să reflectăm legat de asta.

 

Single-ul anilor 2000

Aici depinde de fiecare artist ce vrea să transmită mai departe, însă single-ul cred că ar trebui să facă referință la albumul ce urmează a fi lansat. Acesta ar trebui să ajungă cât mai ușor la ascultătorii săi, așa că platformele de streaming ajută mult în acest sens.

 

Piese  pe bandă rulantă sau album

Mie unul îmi place mai mult ideea de album decât single-uri pe bandă, însă pot să înțeleg de ce a doua variantă poate fi mai eficientă. Scrierea, înregistrarea, producția unui album necesită ceva mai mult timp însă vreau să cred că rezultatul este diferit. Și te împlinește mai mult. Până la urmă contează doar să fii tu mulțumit cu tine însuți.

 

Single, producție și clip

Aici depinde de mai mulți factori. Să vorbim prima oară despre cât de mult timp îți ia să decizi că ideea pe care o ai undeva salvată pe telefon este aproape de o variantă finală. Poate să fie gata în câteva luni, poate să fie gata în 25 de minute. Acum depinde dacă există deja un studio cu care colaborezi, cât timp îți ia sa înregistrezi piesa. Elementele de producție și de mix / master, sunt la fel de vitale. Ar putea cu ușurință sa dureze trei luni dar în același timp ar putea să dureze două săptămâni. Cred că e foarte important să nu te grăbești când vine vorba despre acest proces.

 

Cât mai costă muzica

Cred că depinde foarte mult de ce vrea trupa să transmită. Bugetele se stabilesc în funcție de așteptări însă pe lângă partea financiară costul este unul de timp, energie și strategie.

 

Care e principala piedică în lansarea unui single

Pe cât de mult ne bucurăm că există radiouri și bloguri în România care susțin muzica noastră, opțiunile de promovare sunt limitate totuși. Mi-ar plăcea să existe de exemplu, o rubrică la finalul unei emisiuni cu rating național, unde să fie prezentată o formație din mediul underground. Cred că ar face diferența și i-ar face pe ascultători ceva mai curioși.

 

Ce a prins cel mai bine

Dacă ar fi să aleg unul, cred că ar fi 'Everlearn'. Am lansat single-ul la Radio Guerrilla, chiar de ziua mea de naștere. Nu doar că a fost cel mai superb mod în care poți aniversa ziua, dar feedback-ul a fost foarte bun, iar clipul a fost promovat și la TV. După ce a fost prezentat la Alternative Hour cu DJ Hefe, a ajuns și în Indie Charts de la Music Channel. A fost foarte fain sentimentul de a urmări munca depusă direct pe sticlă, o să fiu sincer cu tine.

 

 

De unde vine inspirația

Deși stilul de muzică este diferit față de al meu, urmăresc cu atenție formația britanică The 1975, îmi place mult de ei și tot ce postează pe social media e mereu foarte fresh. Un alt exemplu excelent a fost Coldplay, care au anunțat data lansării printr-un poster misterios într-o stație de metrou de pe linia galbenă (Yellow, get it?) din Sao Paolo. Urmat de multe alte detalii și coincidențe (sau nu?) au avut o campanie foarte bună de promovare. Apreciez mult când muzica poate să treacă bariere și își face simțită prezența în viața de zi cu zi.

 

Înregistari & colaborări cu oamenii care trebuie

La ultimul album am lucrat îndeaproape cu Daniel Olteanu @ Jurjak Music. A folosit Studio One ca și DAW iar din punct de vedere tehnic: sistem Universal Audio x8p, microfoane Neumann, Warm Audio, Monitoare Focal.  Îl recomand cu căldură pentru că mi-a ascultat cu atenție toate gândurile, a înțeles mesajul din spatele pieselor înainte de a le oferi varianta finală.

 

Cât de importantă e imaginea

Aici eu cred că imaginea este foarte importantă, pentru ca ascultătorul să aibă răsfățat și simțul vizual și nu doar cel auditiv. Am fost norocos să fiu mereu înconjurat de oameni talentați în acest sens. Pentru ultimele două single-uri am colaborat cu Xenia Pamfil.

Enouement (Fix It) designed by Xenia Pamfil

Hands In My Pockets designed by Xenia Pamfil

  

Scena locală din ultimii 5 ani

Nu aș putea oferi cel mai exact răspuns pentru că acest proiect a luat naștere acum 2-3 ani. Cred că din fiecare lansare înveți ceva nou, mereu e ceva de îmbunătățit pentru data viitoare. Pot spune că am prins explozia platformele de streaming, acum mai toată lumea asculta muzica direct de pe una din aceste platforme.

 

Ce e pe val în momentul ăsta

Momentan este incert iar toată activitatea se mută în online. Pentru mine unul contează mult să țin legătura cu oamenii care vor să mă asculte chiar dacă concertele au fost anulate, iar pentru asta am susținut deja câteva live session-uri de la mine de acasă. Unveiled au fost cei care mi-au propus să facem asta și pot spune că a ieșit foarte fain. Poate fi ciudat la început să comunici și să transmiți emoția printr-un ecran dar merită. Cei de la Expirat au fost la fel de drăguți și mi-au propus să țin un concert de acasă pe pagina lor de Facebook, în data in care trebuia să cânt pe scena lor. În cele din urmă, nu cred că există o rețetă perfectă dar poate cel mai important este ca un artist să ajungă la audiența sa.

 

Cum e cu promovarea în România?

Aș putea spune că a evoluat prin faptul că trupele la început de drum au șanse reale de a se afirma, atâta timp cât există acel gram de originalitate. Pe de altă parte, totul trebuie să fie constant, altfel riști să pierzi. Poate de aici și tendința single-urilor pe bandă în ciuda albumelor.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Subiecte

Sectiune



Branded


Related