Republika, agenția de comunicare cu ADN digital, prezintă impactul pe care criza pandemică COVID-19 îl are și îl va avea asupra consumatorilor din România. Studiul arată schimbarea anumitor obiceiuri de consum ale românilor precum și adaptarea acestora după terminarea stării de urgență, pentru a ajuta brandurile să răspundă corespunzător contextului global, cu măsuri locale. Pentru a vedea și analiza întregul studiu, accesați studiu.republika.agency, iar mai jos veți găsi concluziile principale ale cercetării.
La 54% dintre români au intervenit schimbări în ceea ce privește locul de muncă. Cele mai mari schimbări sunt legate de faptul că lucrează de acasă (34.8%) și că li s-a redus programul de muncă – 23.9%, iar 14.3% erau deja în șomaj tehnic la finalul lunii martie.
În contextul pandemic Covid-19, aproape 94% din români nu ies deloc din casă sau o fac mult mai rar, conform studiului realizat de Republika. De aceea, relaxarea acasă este esențială în această perioadă cu stres crescut. Aproape 30% din cei intervievați au declarat că îi ajută să facă cumpărături online pentru a avea o dispoziție mai bună, pe 68% îi ajută filmele și aproape 50% din români au găsit dulciurile, snacks-urile și cafeaua ca soluție potrivită în această perioadă.
„În această perioadă, mai mult ca niciodată, schimbările majore au loc cu o viteză pe care mulți nu ne-am imaginat-o posibilă. Companiile trebuie să țină pasul mai mult ca oricând cu tot ce se întâmplă, iar brandurile se adaptează din mers pentru a-și menține sau a-și consolida relația cu publicul țintă. Întoarcerea la “noul normal” (perioada de după încheierea stării de urgență) va însemna pentru multe branduri o cursă nebună pentru recuperarea volumelor pierdute în aceste luni. Cei care vor ști cum să răspundă nevoilor și dorințelor românilor, care vor avea deja direcții clare de acțiune și de comunicare vor fi avantajați în această cursă.” a declarat Ștefania Kadima, managing partner Republika.
Peste 50% din români se așteaptă ca economia României să revină la normal după 1 an de la încheierea stării de urgență, iar după această perioadă își doresc să meargă:
• la mare sau la munte - 69% din ei
• la concerte sau festivaluri - peste 28%
• în vacanțe în afara țării – peste 28%
60% din românii intervievați au declarat că vor susține mult mai mult în viitor producătorii locali de alimente. 30% vor cumpăra mai mult online în viitor produse de igienă și îngrijire personală, cât și pentru curățenie. Electrocasnicele au fost și ele menționate de 29%, iar respondenții au fost în preponderență bărbați, pe când pentru haine și accesorii, în preponderență femeile (aproape 60%) vor continua să cumpere online aceste produse.
Sondajul omnibus a fost realizat în perioada 26 – 31 martie pe un eșantion de 1000 de români din toată țara, cu vârste între 18 și 65 ani, și prezintă impactul contextului actual asupra acestora, schimbările de comportament de consum, dar și ceea ce românii își doresc în perioada imediat următoare după terminarea stării de urgență. Marja de eroare a studiului este de 3%, cu un procentaj de încredere de 95%.
Republika este agenția de comunicare cu ADN digital care a devenit în timp una dintre importantele agenții de comunicare independente din România. În cei 12 ani de activitate a lucrat pentru companii mari și medii, în campanii naționale și internaționale. Republika a dezvoltat peste 500 de campanii integrate & digitale, peste 7000 de site-uri și 300 de aplicații digitale (mobile, FB etc.).