Matei Dima și ”Copacul dorintelor”: O sa vedem toate intamplarile din “Amintiri din Copilarie” reinterpretate alaturi de eroina noastra

Matei Dima și ”Copacul dorintelor”: O sa vedem toate intamplarile din “Amintiri din Copilarie” reinterpretate alaturi de eroina noastra
Foto: Alex Galmeanu

„Amintiri din Copilarie” constituie un univers familiar tuturor. Și totuși, astfel de amintiri nu sunt posibile pentru anumiți copii. Este perspectiva din care Matei Dima (BRomania) va aborda filmul caritabil ”Copacul dorintelor”, al carui scenariu l-a scris alaturi de Mihai Manescu, film pe care il va regiza. Implicarea lui este pro-bono, iar profitul generat de film va fi directionat catre Hospice Casa Sperantei. Bugetul este inca in lucru, desi pandemia a schimbat putin planurile si prioritatile fundatiei se concentreaza acum pentru strangerea fondurilor pentru buna sa functionare. Donatiile se pot face aici, iar argumentele le puteti gasi intr-o scrisoare deschisa, din cara citam o parte la finalul articolului.

”Vrem sa facem din acesti bani putini un film la care oamenii sa mearga in cinema si sa produca bani mai multi pentru copiii bolnavi.”

Despre cum i-a cunoscut Matei pe cei de la Hospice, despre numele filmului si de ce nu va fi un simplu clip motivational, cititi in randurile de mai jos.

 

O tinere de mana

Acum 2 ani am fost invitat la maratonul Hospice unde am avut primul contact cu echipa din spate si cu o parte dintre pacienti. Am fost impresionat, nu numai de cat de bine erau organizati „team Hospice”, ci si de faptul ca erau toti de treaba, se vedea ca lucreaza cu sufletul mai mult decat altceva. Capacul mi s-a pus cand Stefi, un baietel in scaun cu rotile, m-a apucat deodata de mana.

Eu eram pe acolo, incercam sa fiu sociabil cu toata lumea, sa ma incalzesc pentru alergare si am simtit manuta lui. M-am uitat spre el si nici nu se uita la mine, se uita in jur si se bucura de ce vedea, dar pur si simplu a simtit nevoia sa tina pe cineva de mana in secunda aia. Poate a vrut putina afectiune, poate a vrut sa se simta in siguranta, nu stiu, tot ce stiu este ca m-a cucerit in momentul ala si asa am decis sa merg mai des pe la ei si sa ii cunosc mai bine. Nu pot sa spun ca am un preferat, dar de cate ori merg la Hospice, Stefi este cel mai entuziasmat sa ma vada. 

 

Implicarea in proiect

Am fost usor de convins pentru ca mereu am fost cel mai fericit cand am ajutat oameni, asa cum m-a invatat mama de mic si m-am implicat in multe cauze caritabile de-a lungul carierei mele, chiar daca nu le-am comunicat pe toate. Insa prima mea vizita la Hospice m-a marcat profund si mi-a lasat un sentiment ca trebuie sa fiu implicat in ajutorul lor pe termen lung. La ei este o atmosfera speciala, creata de oamenii care lucreaza acolo, oameni pe care eu ii numesc si consider eroi.  Ei reusesc sa transforme acea energie apasatoare in ceva pozitiv pentru pacienti. Am multe de invatat de la Hospice si cred ca asta este unul dintre motivele pentru care imi place sa fiu alaturi de ei. 

 

Scenariul

A fost gandit de Mihai Manescu, unul dintre eroii mai sus mentionati. Mihai a terminat UNATC-ul pe scenaristica, cu un doctorat in cinematografie si media, iar acum lucreaza la Hospice pe departamentul de marketing. Initial filmul era o drama, dar impreuna am inceput sa transformam povestea in ceva mai mult spre fantasy.

Filmul o urmareste pe Mara, o fetita diagnosticata cu cancer, cu o poveste inspirata din realitate, care reuseste prin intermediul celor de la Hospice sa se transpuna in lumea lui Creanga din Humulesti. Desi subiectul este unul greu, filmul o sa se axeze mai mult pe trairile ei alaturi de Nica, personajul cu care generatia mea a crescut. O sa vedem toate intamplarile lui din “Amintiri din Copilarie” , reinterpretate alaturi de eroina noastra.  

 

”Copacul dorintelor”

In curtea centrului Hospice de la Adunatii Copaceni exista un arbore mare, din specia tisa (intamplator, frunzele lui se folosesc in tratamentele pentru cancer) care a inspirat pacientii sa deseneze pe un perete un copac al dorintelor personalizat unde isi pot scrie o dorinta. De cele mai multe ori dorintele lor sunt lucruri de care noi, cei sanatosi, uitam sa le mai apreciem. Dorinte de genul: “vreau sa pot sa merg din nou”,  “vreau sa traiesc” . Da, stiu, nu e usor, dar Mihai a fost inspirat din povestile pacientilor pe care i-a cunoscut de-a lungul anilor, pacienti care si-au lasat dorintele scrise in copac. 

 

Mesajul filmului

Vreau sa invat oamenii ca daca esti mai bun ai doar de castigat. Tot ce am castigat mai mult in viata asta a fost pentru ca am incercat mereu sa fiu mai bun ca om si cred sincer ca poate sa functioneze si la alti oameni. Este foarte important cand faci un proiect artistic sa fie aproape de sufletul tau, sa fie ceva ce stii, ceva in care crezi, pentru ca asa ii dai o sansa adevarata sa iasa bine. Sa nu credeti, insa, ca o sa fie un clip motivational de o ora jumatate. Mesajele vor fi introduse in contextul unor scene foarte bine structurate, menite sa scoata emotii diferite de la public. 

 

Viziunea regizorala

Aceasta viziune se dezvolta de la prima citire a scenariului pana, un an mai tarziu, la ultimul edit in camera de post productie. Stiu doar ca nu imi doresc un gen clar de film, ci mai degraba un cross intre drama, comedie si fantasy. Ceva original spre care se indreapta si cinematografia internationala de ceva vreme. Castigatorul Oscarului de anul asta, Parasite, reuseste foarte bine sa imbine mai multe stiluri. Bineinteles, nu suntem in liga aia, dar incepem macar sa ne antrenam. 

 

Echipa

Scenariul este scris de Mihai Manescu, impreuna cu mine. Tot eu regizez si produc, pro-bono, alaturi de compania mea de productie, Viva La Vidra, in frunte cu producatorul general,  Alexandra Hash (5 Gang : Un Altfel de Craciun). Tot pe partea de productie vor fi Claudiu Boboc si Andrei Gatu. Ca DoP (omul care o sa faca arate cat mai frumos imaginea ) Adrian Silisteanu (Miami Bici, VLAD). La scenografie o avem pe Ana Gabriela Lemnaru, casting - Lili Toma, asistent regie – Laurentiu Tomoroga, partea de post-productie va fi asigurata, pro-bono, de Chainsaw Europe, prin sprijinul lui John Florescu, iar distributia va fi asigurata de Vertical Entertanment, unul dintre cei mai mari distribuitori de filme din tara.

 

Provocarile

Prima si cea mai grea provocare este sa stim ca scenariul este gata, daca nu avem o poveste de care sa ne indragostim, nu o sa mearga. Apoi, bineinteles, ca la orice alt film de altfel, este foarte greu sa gasim bani pentru el. Foarte multi oameni muncesc gratis sau pe discounturi majore, dar chiar si asa, se aduna multe costuri, ganditi-va ca trebuie sa fim foarte smart cu felul in care recream anumite momente din Humulesti, o sa avem actori care trebuie si ei platiti, echipamente, cazari, etc. Sunt insa fericit sa vad ca anumiti parteneri, precum Kaufland, cu care am lucrat si eu si Hopsice in trecut, au sarit in ajutorul nostru. 

 

Promovarea

Filmul este pentru toata lumea: copii, parinti, bunici, adolescenti, oameni de afaceri, agricultori, oameni in general. Mesajul este unul pe care ar trebui sa il auda cat mai multi. O sa fie lansat in toate cinematografele din toata tara si va beneficia si de o caravana powered by Kaufland.

In plus, pun la dispozitie toate canalalele mele de social media. Global Records si Global Talent United de asemenea vor sprijini comunicarea prin artistii reprezentati, precum si toate contactele mele din industrie, contacte care s-au tot adunat de-a lungul anilor si care sunt sigur ca vor sa fie dispuse sa sara in ajutor. 

 

Lectii pentru public

Sa pretuiasca fiecare clipa de viata, copiii sa constientizeze ca lumea nu este facuta doar din glume si joaca, ca exista si o parte mai intunecata prin care unii trec. Ne dorim ca cei care pleaca din sala de cinema sa ramana cu o nevoie de a-si strange in brate persoana draga si sa se bucure ca e in viata.

 

Campania de fundraising

As vrea sa se inteleaga foarte bine ca acest film nu impacteaza bugetele actuale ale fundatiei Hospice Casa Sperantei. Adica nu luam bani de la copii pentru film, ci luam bani de la sponsori externi special pentru acest proiect care va genera un buget si mai mare (speram). Pana acum Kaufland a donat, prin departamentul de responsabilitate sociala, o suma care ne ajuta sa punem filmul pe picioare. De asemenea, United Media, B Brown si MMS Communications au donat si ei si ma bucura mult ca agentiile se implica in asta.

Lista pentru sponsorizari este inca deschisa, mai ales in contextul de fata, cand pandemia prin care trecem a afectat Hospice-ul enorm pentru ca s-au anulat toate campaniile de fundraising pe care le aveau programate, ONG-ul a ramas fara bugete si in imposibilitatea de a-si mai putea plati angajatii, iar pacientii Hospice Casa Sperantei sunt cei mai in primejdie in acest moment si au nevoie de ajutorul nostru.

Asa ca, ma folosesc de aceasta ocazie sa va spun ca se pot face donatii catre ei si acum, fara nicio legatura cu filmul. Gasiti mai multe detalii in scrisoarea deschisa pe care au facut-o, ca apel catre populatie, din care las cateva cuvinte aici:

“Facem un apel către toți oamenii de bine, sponsori, parteneri: vă rugăm să ne ajutați să nu îi abandonăm pe bolnavii de cancer! Fundația HOSPICE Casa Speranței rămâne deschisă cu cele două spitale ale sale, 24/24, pentru pacienții care înfruntă un diagnostic incurabil, pentru a degreva spitalele care luptă acum cu epidemia COVID-19. În această perioadă, e important să fim solidari și să avem grijă de cei mai vulnerabili dintre noi. Cancerul și bolile incurabile nu țin cont de context, iar pacienții noștri copii și adulți au nevoie urgentă de sprijin și îngrijire. Pentru pacienții cu boli incurabile, mai târziu poate fi prea târziu.”

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Pozitii

Sectiune



Branded


Related